Hur många ska ut och köra hoj i morgon då?

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
I morgon ska de nyfixade gaffelbenen på plats, och nya rear-setsen ska justeras in.
På söndag ska det in mattor i släpet.
Nästa körning blir i Maj 2022.
Den som väntar på nåt gott :)...
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Blir en tur på 15mil till godisfabriken på thunderacen med givi v56 boxen och stora tank väskan för att köpa så många burkar 2 sortering tomteskum till grabbarna i bodarna.. Dom är helt socker beroende på mitt bygge??
 

Baua

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Aug 2011
Ort
Grödinge
Hoj
1988 Suzuki GSX-R 1100 mfl
Yes, blev en kortrunda idag från Grödingelandet in till Tumba och tillbaka.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
+2° just nu o om några minuter bär det iväg på en tur mot Strömstad o småvägar längs norska gränsen uppåt Värmland och någon ich väg hemmåt i eftermiddag en heldagstur i en underbar höstlig färgexplosion i naturen. Med fika i tank väskan o ingen bestämd väg alls utan enbart dit framhjulet råkar vingla iväg i korsningarna. ?
 

Tomas Lofterud

Avdankad murvel
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Tokhult
Hoj
Triumph Sprint 900 -98, Honda Transalp -99, Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Yamaha XT660R 2007
Törs man säga en sväng till Rosenhill I eftermiddag?
 

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
"Sporthoj´s" medlemmar verkar höra till undantagen bland hojåkare, jag har varken sett eller hör en motorcykel på vägen på flera veckor nu. Det kom en moppe smattrande förbi här idag, men det är också allt. Och då bor jag ändå i Stockholm. Men det var nattfrost nu, så de kan nog vara halt även här.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
"Sporthoj´s" medlemmar verkar höra till undantagen bland hojåkare, jag har varken sett eller hör en motorcykel på vägen på flera veckor nu. Det kom en moppe smattrande förbi här idag, men det är också allt. Och då bor jag ändå i Stockholm. Men det var nattfrost nu, så de kan nog vara halt även här.
Mötte faktiskt en gul sporthoj påväg från Halden när jag var påväg till halden, kan ha varit en triumph

Lite svalt det var rimfrost i dikena från ED till halden o även mot Moss, men E6 ned till Strömstad o 164 via bullarn/Ed var helt okIMG_20211017_144952.jpgIMG_20211017_121547.jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag mötte något tiotal mc av varierande slag på dagens åktur. Det var nästan 10° så man behövde inte frysa speciellt mycket. Efter drygt en timme blev det svalt åt underarmarna.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Här nere i söder är säsongen inte slut på långa vägar :tungan I torsdags blev det 45 mil. Det var lite kyligt till en början då jag körde hemifrån halv sju på morgonen i måttligt regn och inte överdrivet många plusgrader, men till hemfärden framåt eftermiddagen hade det torkat upp dugligt och blivit sisådär en 8-10 grader :) Blir säkert ett par turer till innan säsongen är "slut", men å andra sidan ställer jag inte av om vintrarna oavsett så man kan alltid passa på om det kommer en fin och solig dag här och där :tummenupp
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Nä, jag bor i riktiga Norrland. :)
Strax norr om Boden.

Bor du inte strax norr om Överkalix?

Jag passar också men hade prämiär med skotern igår för att hämta en älg jag sköt. Nu väntar jag på att det ska bli före för dubbdäcken på KLR :en

20211016_172944.jpg
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Stilig gosse!


(Älgen alltså)

Det var en hyfsad älg? Tur att jag fick hjälp att få den från skogen, i den där storleken är det ingen lek då man är ensam.

Notera även rattkälken på älgens horn, grabben fick tolka till skogen.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top