Hur många ska ut och köra hoj i morgon då?

Blir en tur på 15mil till godisfabriken på thunderacen med givi v56 boxen och stora tank väskan för att köpa så många burkar 2 sortering tomteskum till grabbarna i bodarna.. Dom är helt socker beroende på mitt bygge??

Yes, blev en kortrunda idag från Grödingelandet in till Tumba och tillbaka.

+2° just nu o om några minuter bär det iväg på en tur mot Strömstad o småvägar längs norska gränsen uppåt Värmland och någon ich väg hemmåt i eftermiddag en heldagstur i en underbar höstlig färgexplosion i naturen. Med fika i tank väskan o ingen bestämd väg alls utan enbart dit framhjulet råkar vingla iväg i korsningarna. ?

Törs man säga en sväng till Rosenhill I eftermiddag?

"Sporthoj´s" medlemmar verkar höra till undantagen bland hojåkare, jag har varken sett eller hör en motorcykel på vägen på flera veckor nu. Det kom en moppe smattrande förbi här idag, men det är också allt. Och då bor jag ändå i Stockholm. Men det var nattfrost nu, så de kan nog vara halt även här.

"Sporthoj´s" medlemmar verkar höra till undantagen bland hojåkare, jag har varken sett eller hör en motorcykel på vägen på flera veckor nu. Det kom en moppe smattrande förbi här idag, men det är också allt. Och då bor jag ändå i Stockholm. Men det var nattfrost nu, så de kan nog vara halt även här.
Mötte faktiskt en gul sporthoj påväg från Halden när jag var påväg till halden, kan ha varit en triumph

Lite svalt det var rimfrost i dikena från ED till halden o även mot Moss, men E6 ned till Strömstad o 164 via bullarn/Ed var helt okIMG_20211017_144952.jpgIMG_20211017_121547.jpg

Jag mötte något tiotal mc av varierande slag på dagens åktur. Det var nästan 10° så man behövde inte frysa speciellt mycket. Efter drygt en timme blev det svalt åt underarmarna.

Här nere i söder är säsongen inte slut på långa vägar :tungan I torsdags blev det 45 mil. Det var lite kyligt till en början då jag körde hemifrån halv sju på morgonen i måttligt regn och inte överdrivet många plusgrader, men till hemfärden framåt eftermiddagen hade det torkat upp dugligt och blivit sisådär en 8-10 grader :) Blir säkert ett par turer till innan säsongen är "slut", men å andra sidan ställer jag inte av om vintrarna oavsett så man kan alltid passa på om det kommer en fin och solig dag här och där :tummenupp

Nä, jag bor i riktiga Norrland. :)
Strax norr om Boden.

Bor du inte strax norr om Överkalix?

Jag passar också men hade prämiär med skotern igår för att hämta en älg jag sköt. Nu väntar jag på att det ska bli före för dubbdäcken på KLR :en

20211016_172944.jpg

Stilig gosse!

(Älgen alltså)

Det var en hyfsad älg? Tur att jag fick hjälp att få den från skogen, i den där storleken är det ingen lek då man är ensam.

Notera även rattkälken på älgens horn, grabben fick tolka till skogen.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT