Idag är jag förbannad därför att...

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Ja då var det dags för att brinna av igen på jobbet.

Miljöpartiet de gröna och svetsarens gäng har tydligen smugit igenom en miljölag som tvingar företag att källsortera i en mängd framentationer.
Som Ex skall plast avfall nu mer sorteras i 5 olika fragment.

Att skicka en blandkontainer går inte så länge till man måste ansöka om tillstånd från miljöverket att få ett undantag för att få köra en blandad kontainer med skräp, dessutom skall det bli svin dyrt om man nu skulle få dispens.

Om man ändå blandar? Tja då får lastbilen helt enkelt inte ta med kontainer innan den är sorterad.

5 sorters plast
Metall
Trä
Fyllnads massor
Farligt avfall
Gipps
Övrigt.
Är vad som gäller på vårat bygge från o med mondag.

Tja 20 Pers skall ha 7 olika kärl, lågt räknat tar det 5 minuter per kärl att byta ut dessa en gång per dag= 7*20=140 kärl

140*5min=11,6 tim per dag= 58 Tim i veckan= 232 Tim i månaden*6 månader= 1392 timmar

1392*430;- = 598560:-

Beräkna då att vi är 240 personer på våran avdelning? = tiotals miljoner kronor för att sortera skräp om året.


Vem fan betalar detta??

Brann av helt som sagt o vred ur mej.

Kan en ateist starta en kristen jihad mot miljöpartister??

Jallall våran mycket kompetenta muslimska snickare höll på att dö av skratt.

Jallall svarade att jihad mot vad man ansåg otrogna är tillåtet oavsett om dessa är miljöpartister??
Fast behöver faktiskt varje anställd ett eget kärl av varje? Låter ju knappast effektivt.
Framförallt människor som kostar hela 430 kronor i timmen måste ju kunna lista ut ett smart sätt att lösa arbetsflödet på. :hihi

I övrigt håller jag med, vi har ett alldeles eget 8-fackssystem som sorteras ad infinitum, innan det exporteras utomlands där allt dumpas i samma kraftverk och bränns. :tummenupp
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Du har rätt, vi borde lägga allt på tipp eller dumpa det i sjön genom att ställa det på isen som vi gjorde förr. Skit i miljön, vad är den värd satt emot tiotalsmiljoner... :tummenupp
Det sa jag aldrig, men det kan finnas gränser, i svearike har vi utmärkt sopförbränning med elektronfilter som renar avgaser såpas att luften är skitigare centralt i Stockholm än i änden på skorstenen på värme/energiverket.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Fast behöver faktiskt varje anställd ett eget kärl av varje? Låter ju knappast effektivt.
Framförallt människor som kostar hela 430 kronor i timmen måste ju kunna lista ut ett smart sätt att lösa arbetsflödet på. :hihi

I övrigt håller jag med, vi har ett alldeles eget 8-fackssystem som sorteras ad infinitum, innan det exporteras utomlands där allt dumpas i samma kraftverk och bränns. :tummenupp
Vi bygger lixom stora hus med många våningar o många lägenheter o då jobbar en eller ibland 2 personer i varje lägenhet så jo det blir massor av sopkärl.

Sedan skall målaren ha sin sortering.
Elektrikern sin sortering
Mattläggaren sin då badrums mattor inte längre får blandas med övrigt brännbart av någon anledning.

Det kommer att bli sortering på olika sorters papper o kartong= fler kärl osv osv

Detta är bara början som jag förstod med den nya sopsortering lagen.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
J
Våga vägra IoT. Att inte MP förbjuder detta resursslöseri!

Går säkert att få något vettigt ur tekniken, jo jag vet att så nytt är det inte och produktutbudet är förmodligen en miljard men denna idioti får jag inte ihop.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
produktutbudet är förmodligen en miljard
Upprinnelsen var ett företag jag stöttar med lite IT som hade köpt in en ARLO Hub och två kameror och jag var dit igår. Tog upp frågan vad han skulle göra när man/de/säljaren tycker att det är dags att tjäna lite nya $tålars och lägger ned det gamla eller kånkar. För det finns ju generella icke-inlåsta icke-engångs lösningar, kostar någon krona extra, men vafandå. Kostar betydligt mindre än den dieselslangning de råkade ut för i helgen.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Det finns företag som köper upp 3 år gammla företagsdatorer o rekondar dessa, sedan säljs dom till studenter o dyligt.

Med den nya miljöskatt så blir 3 år gammla rekondar datorer dyrare än nya och då faller ju idén med recykling.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kul med hästtrailer... ? Ännu roligare när man (jag) glömmer domkraften så åtminstone 2 hjul hade kunnat hissats i taget. Smörjkopp från helvetet i plast som tar typ ett hjulskifte i tid (passar inte sommarhjulen) per kopp att få loss.

20210411-122518.jpg


20210411-122534.jpg


Enda positiva var den här krokmojängen så jag kunde få lite action på frassedomkraften.

20210411-122553.jpg


Nästa vända ska det banne mig till såndär liten ramp, måste vara kanon till boogie.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min stulna bil är upphittad och finns på polisens beslag. De har öppet tre dagar i veckan, ett fåtal timmar per dag. Fyra öppna dagar i rad har jag ringt på angivna öppettider för att boka upphämtning, men då har de redan gått för dagen... Sisådär tre timmar innan stängning. Vad är det för jävla muppar som sköter stället? :va Jag har en månad på mig att hämta ut bilen, jag fick kallelsen precis i tid att försöka ringa sista dagen av första veckan och hela föregående veckan svarade de inte vilket innebär att halva tiden nu gått eftersom jag inte lyckas få tag i idioterna :mad: Det är väl fan att inte ens polisen kan bemödas med att svara i sin jävla telefon under de få timmar de själva angett att de är anträffbara... :huvet
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Bilbarnstolar är djävulens påfund.

Tjejen har fått fullständig städmani och fick nyligen för sig att tvätta klädseln på bilbarnstolarna eftersom det tydligen absolut behöver göras med jämna mellanrum enligt någon jävla städningsinfluencer hon sträckkollat på youtube...

Jag: "Ha så kul."
Hon - Men jag kanske behöver lite hjälp med att plocka av klädseln...
"Och återmonteringen löser du själv då eller?"
- Nja, njä, hmm, mummel...

Vi sätter oss och börjar kika på hur komplicerat det är att faktiskt få av klädseln, och vi försöker även bilda oss ett hum om hur svårt det blir att få den på plats efter tvätten.

"Om vi tar av den här så kan jag inte lova att jag får dit den igen."
- Men vi måste ju tvätta den, den är ju äcklig...
"Grabben har fortfarande blöja, han sitter i avsevärt mycket värre saker regelbundet. Han lider inte av detta, snarare stolen det är synd om som ska ha honom i sig."
- jamen ta av klädseln nu, vi får säkert dit den igen.
"Vi?"
- Hummel mummel...

Efter väl invecklad demontering som resulterat i en halv miljon delar kan hon äntligen få tvättat stolhelvetet. Väl tvättad ska klädselhelvetet dit igen.

- Ska vi ta ett ryck med bilbarnstolen nu då?
"Vi?"
- Jamen snälla, jag kan inte...
"Du har inte ens försökt."
- Snälla...
"*suck*"

Det visar sig väldigt snabbt att mina farhågor besannats, klädseln går verkligen inte att få på plats. Framförallt runtom mekanismen där man spänner selen är det fullständigt jävla omöjligt att få klädseln på plats ordentligt. Efter ungefär en halvtimmes konstanta svordomar och våldsutövande så visar det sig att fästena som håller mekanismen på plats nu är trasiga. Oklart om det skett under demonteringen av klädseln eller vid återmonteringsförsöket, men spännmekanismen sitter inte längre stadigt på plats i stolen och stolen är därmed kass oavsett. Så nu får vi köpa ny barnstol för x antal sköna tusenlappar, och eftersom det var jag som "hade sönder stolen" så får jag vackert vara med och pröjsa för införskaffandet av en ny stol... Jag swishade prompt hela summan för stoljäveln och proklamerade att "denna är min nu" varefter jag gick upp på ovanvåningen, ut på altanen och slängde stolen från andra våningen rakt ner i backen. Där kan den få ligga tills någon bemödar sig med att slänga skiten...

Jag är inte den som är den, visst försöker jag vara till lags och hjälpa till om jag kan. Men nog får fan vara nog, nästa gång tjejen vill dra igång något korkat projekt som hon inte reder ut själv så har hon två val: antingen löser hon det eller så skiter hon i det. Jag tänker fan inte bli involverad, framförallt inte om det ska drabba mig ekonomiskt när det går precis som jag sa att det skulle göra redan från början...
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Bilbarnstolar är djävulens påfund.

Tjejen har fått fullständig städmani och fick nyligen för sig att tvätta klädseln på bilbarnstolarna eftersom det tydligen absolut behöver göras med jämna mellanrum enligt någon jävla städningsinfluencer hon sträckkollat på youtube...

Jag: "Ha så kul."
Hon - Men jag kanske behöver lite hjälp med att plocka av klädseln...
"Och återmonteringen löser du själv då eller?"
- Nja, njä, hmm, mummel...

Vi sätter oss och börjar kika på hur komplicerat det är att faktiskt få av klädseln, och vi försöker även bilda oss ett hum om hur svårt det blir att få den på plats efter tvätten.

"Om vi tar av den här så kan jag inte lova att jag får dit den igen."
- Men vi måste ju tvätta den, den är ju äcklig...
"Grabben har fortfarande blöja, han sitter i avsevärt mycket värre saker regelbundet. Han lider inte av detta, snarare stolen det är synd om som ska ha honom i sig."
- jamen ta av klädseln nu, vi får säkert dit den igen.
"Vi?"
- Hummel mummel...

Efter väl invecklad demontering som resulterat i en halv miljon delar kan hon äntligen få tvättat stolhelvetet. Väl tvättad ska klädselhelvetet dit igen.

- Ska vi ta ett ryck med bilbarnstolen nu då?
"Vi?"
- Jamen snälla, jag kan inte...
"Du har inte ens försökt."
- Snälla...
"*suck*"

Det visar sig väldigt snabbt att mina farhågor besannats, klädseln går verkligen inte att få på plats. Framförallt runtom mekanismen där man spänner selen är det fullständigt jävla omöjligt att få klädseln på plats ordentligt. Efter ungefär en halvtimmes konstanta svordomar och våldsutövande så visar det sig att fästena som håller mekanismen på plats nu är trasiga. Oklart om det skett under demonteringen av klädseln eller vid återmonteringsförsöket, men spännmekanismen sitter inte längre stadigt på plats i stolen och stolen är därmed kass oavsett. Så nu får vi köpa ny barnstol för x antal sköna tusenlappar, och eftersom det var jag som "hade sönder stolen" så får jag vackert vara med och pröjsa för införskaffandet av en ny stol... Jag swishade prompt hela summan för stoljäveln och proklamerade att "denna är min nu" varefter jag gick upp på ovanvåningen, ut på altanen och slängde stolen från andra våningen rakt ner i backen. Där kan den få ligga tills någon bemödar sig med att slänga skiten...

Jag är inte den som är den, visst försöker jag vara till lags och hjälpa till om jag kan. Men nog får fan vara nog, nästa gång tjejen vill dra igång något korkat projekt som hon inte reder ut själv så har hon två val: antingen löser hon det eller så skiter hon i det. Jag tänker fan inte bli involverad, framförallt inte om det ska drabba mig ekonomiskt när det går precis som jag sa att det skulle göra redan från början...

Känner igen det där. I vintras drog jag lite smått igång med ett renoveringsprojekt i källaren, som jag tänkte att jag kunde pyssla med i lugn och ro innan utesäsongen drar igång. Samtidigt fick tjejen för sig att det behövde målas om på diverse ställen uppe på boytan. Hon gjorde således ett försök, men blev snabbt påmind om att hon alldeles nyligen kommit tillbaka till jobbet efter en 5 år lång sjukskrivning pga ryggproblematik. Detta innebar att jag såklart var tvungen att göra klart arbetet och "mina" projekt fick läggas på is.

Nu uppskattar jag såklart resultatet, det blev enormt mycket bättre efter målningen. Men det var inte riktigt det som stod övers på min "to do"-lista.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Min stulna bil är upphittad och finns på polisens beslag. De har öppet tre dagar i veckan, ett fåtal timmar per dag. Fyra öppna dagar i rad har jag ringt på angivna öppettider för att boka upphämtning, men då har de redan gått för dagen... Sisådär tre timmar innan stängning. Vad är det för jävla muppar som sköter stället? :va Jag har en månad på mig att hämta ut bilen, jag fick kallelsen precis i tid att försöka ringa sista dagen av första veckan och hela föregående veckan svarade de inte vilket innebär att halva tiden nu gått eftersom jag inte lyckas få tag i idioterna :mad: Det är väl fan att inte ens polisen kan bemödas med att svara i sin jävla telefon under de få timmar de själva angett att de är anträffbara... :huvet
Idag var jag uppe med tuppen, förberedd på att jaga beslagspersonalen till vägs ände om så krävs. självklart svarar de då direkt och löser bokandet av upphämtning hur smidigt som helst.

Värre då med försäkringsbolaget och deras jävla bärgare som ska hämta bilen... Ett haveri i världsklass.

Började med att ringa försäkringsbolagets skadeavdelning för att boka bärgningen. Först ska man gå igenom deras röststyrda vägval, ungefär:

- Säg vad du vill ha hjälp med.
"Bärgning"
- Frågor om bärgning, stämmer det?
"Ja."
- Gäller det ett skadeärende?
"Ja".
- Gäller det privat eller företag?
"Privat"
- För att kunna hjälpa dig behöver vi veta vem du är. Knappa in personnummer och avsluta med #. Starta din Bank-ID-app och följ instruktionerna. Tack, då ska vi hjälpa dig.

Sen är det självfallet lång telefonkö. Väl framme:

"Hej, min stulna bil finns hos polisens beslag och nu behöver jag boka en bärgning för att få den fraktad till verkstad."
- Jajjamen, inga problem, jag kopplar dig varsågod!

Om jag nu ska gå igenom de jävla vägvalen i början av samtalet, kan ni då inte koppla mig rätt redan från början!? Återigen placerad i telefonkö. Efter ett par minuters väntetid lyfts luren, men det är inte bärgningen utan skadeavdelningshandläggaren jag pratade med tidigare:

- Hej igen! Du jag ser här att din bil inte har en giltig trafikförsäkring, det måste den ha innan du kan boka bärgningen.
"Eh, va?? Den är ju avställd och obesiktigad??"
- Ja, men om vi ska bärga den så räknas det som att den är ute i trafiken och då måste den vara försäkrad. Men du har ju en avställningsförsäkring hos oss så det lättaste är om du ringer försäkringsavdelningen och ber dem att aktivera den!
"Jahadu, är det lättast det... Jaja, jag får väl göra det då även om jag tycker att det låter konstigt."

Avslutar samtalet och ringer försäkringsavdelningen istället. Går igenom deras röststyrda vägval igen, därefter 20 minuter telefonkö ytterligare. Väl framme:

"Hej, jag har min bil avställningsförsäkrad hos er. Kan ni aktivera trafikdelen på den tack?"
- Självklart! Men... Du har ju inte ställt på bilen?
"Nej, den är avställd och obesiktigad"
- För att vi ska kunna aktivera trafikförsäkringen så måste du ställa på bilen.
"Jaha? Alltså, jag ska inte köra med bilen. Jag vill bara ha den trafikförsäkrad så att skadeavdelningen kan boka bärgning av bilen"
- Eeeeh... Va?
"Ja, jag pratade med er skadeavdelning nyss. De påstod att bilen måste ha en giltig trafikförsäkring för att kunna bärgas."
- Det låter väldigt märkligt... Jag ska prata med skadeavdelningen, ett ögonblick.

*Ytterligare ett par minuters väntan*

- Hej igen. Du har nog fått fel information från handläggaren på skador, vi har tyvärr ett antal helt nyutbildade medarbetare där och de verkar inte ha fått riktigt rätt info. Men jag har pratat med dem så de ska åtgärda problemet.
"Ok, så kan jag boka bärgningen nu?"
- Absolut, jag kopplar dig till skadeavdelningen så ordnar de det och jag följer dig här på linjen så jag ser att allt går bra.

Hon kopplar mig och jag placeras återigen i lång telefonkö. Väl framme:

"Hej, min bil ska bärgas, koppla mig tack"
- Jadå, vi ska se här... *plong!* Samtalet avslutas.

Men för i helvete!!!!! :mad: :huvet :4skrika

Ringer upp, röststyrda vägval, BÄRGNING FÖR HELVETE, JA, JA, JA, PRIVAT, JA, KOPPLA MIG DÅÅÅÅÅÅ!!!! Telefonkö igen. Äntligen framme:

- Jag ser här att din försäkring inte täcker bärgning så jag kan inte boka den.
"Menvaf... Jag har fått brev från er plus en skriftlig bekräftelse i mina meddelanden angående skadeärendet på mina sidor och båda säger att ni står för bärgningen."
- Jamen bärgning ingår inte i din försäkring.
"Jag har en avställningsförsäkring med stöldskydd, bilen blev stulen, rimligtvis täcker försäkringen de omkostnader som uppstår i samband med detta?? Dessutom har jag som sagt redan fått bekräftat att ni står för bärgningen."
- Jaha, vad heter din handläggare då?
"Jadu, bra fråga. Meddelandena på mina sidor är anonyma, men gå in och läs själv vad där står så ser du."
- För att kunna boka bärgning, vilket jag kan men bara om skadeavdelningen godkänt det, så måste jag veta vem handläggaren är och fråga denne. Din försäkring täcker inte bärgningen så jag kan bara boka en bärgning efter handläggarens godkännande, annars får du själv bekosta bärgaren.

Till slut tröttnade jag på denna fullständigt ohjälpsamma telefonist och la helt sonika på. Ringde därefter upp skadeavdelningen igen, återigen röststyrda vägval som jag både skrek och svor åt och därefter telefonkö... Till slut fick jag tag i en handläggare som kunde tänka sig att koppla mig till bärgningsavdelningen. Telefonkö. Väl där får jag lämna mina uppgifter om bilen, var den finns, vart den ska, har jag fått bekräftat att bärgaren kan hämta bilen, vem har jag pratat med på polisens beslag etc. Slutligen vill de ha ett telefonnummer till polisens beslags personal ifall att bärgaren behöver kontakta dem. Jag har inte numret till just den individ som jag pratat med utan bara det generella numret till polisens beslag, det som jag fick i kallelsen och som tydligen bara har telefontid fram till 12. När jag uppger detta utbrister handläggaren:
- Och varför ringer du strax efter 12 då!?

Klockan har nu hunnit bli 12.20. Jag började jaga Trygghansas bärgning lite innan 11... Vid det här laget höll jag på att brisera fullständigt då det knappast är mitt fel att det tagit en sån jävla tid att komma hit, men jag lyckades på något magiskt vis sansa mig och sakligt informera handläggaren om hur min morgon utspelat sig varpå han mumlade något om att han skulle försöka lösa det åt mig. Tackar för hjälpen och avslutar samtalet.

Ett par minuter senare blir jag uppringd. Handläggaren på bärgning:

- Jag hittar inte din verkstad.
"Men alltså för i... Hur menar du?"
- Den verkstad som du uppgett att bilen ska till, jag hittar den inte. Jag sökte på det och fick inga resultat.

Det är trygghansa själva som meddelat mig att bilen ska till denna verkstad, det är inget jag valt själv. Jag har redan ringt verkstaden på det nummer jag fått av trygghansa och bekräftat att bilen ska till dem så de vet att den är på väg, så rimligtvis existerar det en verkstad som åtminstone har detta telefonnummer. Jag är dessutom ganska säker på att telefonisten uppgav det namn jag fått av Trygghansa när hon svarade... Saksamma, verkstan finns bevisligen. Jag googlar verkstadens namn och det visar sig att den bytt namn. I oktober förra året... Jag ger det nya namnet till handläggaren som till slut lyckas lokalisera verkstaden. Han bokar bärgningen, bärgaren ringer upp och bekräftar att de ska hämta bilen. ÄNTLIGEN.

Känns som om jag blivit ett par år äldre bara av denna förmiddag. Nu ska jag ringa trygghansa och låta dem veta vad jag tycker och tänker om deras kundtjänst... JÄVLA BLOCKMONGON!!! :4skrika :huvet :mad: :finger
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Stämmer in i kören.

Kvinna: "Kan vi inte bygga en X, måla om Y, städa Q".
Jag: [börjar plocka fram verktyg/färgpyts/kvastjävel]
Kvinna: "MÅSTE du göra det där NU?! :mad:"
Jag: :glömdet
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Det betyder "Du, jag har tråkigt, skulle vilja prata lite med dig, bla bla bla bla... bla bla bla bla".
Nja, känner jag min sambo rätt så betyder det mer nånting i stil med "Du får magiskt trolla fram det hära medan du tar hand om ungen, lagar mat, håller trädgården i skick och kör familjens taxi service. Så får du betala för kalaset också, men det skulle vara bra om du inte var på jobbet så mycket..."

Eller något åt det hållet... :glömdet
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nja, känner jag min sambo rätt så betyder det mer nånting i stil med "Du får magiskt trolla fram det hära medan du tar hand om ungen, lagar mat, håller trädgården i skick och kör familjens taxi service. Så får du betala för kalaset också, men det skulle vara bra om du inte var på jobbet så mycket..."

Eller något åt det hållet... :glömdet
Det där känner jag igen, plus att jag har firman hemma så jag är ju ändå hemma hela dagarna.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
men det skulle vara bra om du inte var på jobbet så mycket..."
Jag lider med brorsan. Först var det husets altan mot syd, sen tak över altan, sen inglasad altan. Sen uteplats mot öst med trädäck. Sen uteplats vid lidret mot väst, sen tak över uteplats. Sen mysplats vid bagarstugan mot väst. Sen inhängnad trädgård bakom ladan. Hans 70-tals Camaro står fortfarande i garaget och väntar på att bli färdigspacklad - sedan 7 år tebax.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top