Alatalo
The Build Quality Police
Jag undrar hur mupparna kom fram till att det hjälper miljön. Eller hur dom kommer fram till att en telefon sparad i en byrålåda skulle vara ett miljöskadlig?
Nu när jag precis tog fram cykeln åt dottern så grävde jag även fram just en sån där telefon som låg sparad i en låda och gav henne så att vi skulle kunna ringa hem henne.
Om telefonen hade varit inlämnad för pant hade vi istället fått köpa en ny telefon som hon snart har satt sönder eller slarvat bort.
Och det skulle alltså vara bättre för miljön?
Eller om min egen telefon går sönder gäller ju samma sak, jag rusar iväg och köper billigaste jag hittar för att ha en tillfällig lösning.
Det positiva är väl att mp allt mer visar vilka stollar dom är.
Telefonen i byrålådan är väl ungefär samma sak som plastkassen...Jag har fortfarande väldigt svårt att förstå hur min Domus-påse - som jag bär hem mjölken med, viker ihop, sparar i en låda och sedan återanvänder många gånger om innan den slutligen hamnar på den lokala återvinningen - hamnar i havet utanför Afrikas kust...Åker lastbilen som tömmer återvinningen ändå till Afrika för att tippa sin last...? Ja, då förstår man ju att det behövs ett litet bränsletillägg på varje påse...
Nej, MP i ett nötskal - symbolpolitik är mycket viktigare än att miljön faktiskt blir bättre.
Se bara på debatten om den nystartade tåglinjen i våra trakter. Folk ska vara glada att man nu kan åka kollektivt till närmaste större stad (vilket i och försig fungerat med buss i sådär åttio år) och inte hålla på och tjata om att miljöbelastningen faktiskt blir större då nästan samtliga tilltänkta passagerare först måste göra en lång bilresa till det extrema fåtal påstigningsstationer man orkade bygga...