Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Vissa borde inte få lägga ut annonser...
Dålig stavning, försöker vara rolig men misslyckas, har uppenbarligen ingen som koll på hojens spec.
Vet vad han får i inbyte vilket antagligen är anledningen till att han säljer privat.
Öhlinsgaffel och 160hk....
Lite stöddig attityd också. - Han vill egentligen inte sälja, men frugan tvingar honom. Så man ska inte tro att man kan diskutera priset eller så.

Omlackad och en spegel saknas, hmmm?

Sidovagnsmotor gissningsvis liksom Maico 700 osv
Fin markfrigång :hihi

Last edited:
Byggd på en Wildstar från 2003, modellår 2016....och "Motorcykeln blir besiktningsbefriad efter nästa besiktning" :unsure:

Yamaha Chopper Wildstar säljes i Uppsala - Blocket
View attachment 459057
Haha Det är Daniel i ett nötskal och med i min grupp. En helskön lirare som är lite speciell. Helt värd att besöka i Järlåsa (Puckons födelseort) då han även har en stor loppis och Sveriges billigaste fika i caféet. Har ni "tur" får ni även uppleva "slaget om Järlåsa" ?

FB_IMG_1614660306944.jpg
FB_IMG_1614660324021.jpgFB_IMG_1614660582051.jpg

Last edited:
Varför skapar man en tråd för denna annons?
Finns överflöd med dåliga annonser både på blocket och fb.
Min undran är mer varför man ens använder blocket för att sälja?

Varför skapar man en tråd för denna annons? Finns ca: 11737 svar på den frågan.
Finns överflöd med dåliga annonser både på blocket och fb. kanske just därför.
Min undran är mer varför man ens använder blocket för att sälja? tja varför inte...?

Last edited:
Varför skapar man en tråd för denna annons?
Finns överflöd med dåliga annonser både på blocket och fb.
Min undran är mer varför man ens använder blocket för att sälja?
Det där läste jag flera gånger men förstår inte mening och orsak med inlägget. Jag är nog dum helt enkelt ?

Var ska man annonsera privat förutom på Blocket? Övriga ställen jag tittar på saknar användbarheten som finns där.

Var ska man annonsera privat förutom på Blocket? Övriga ställen jag tittar på saknar användbarheten som finns där.
Jag sålde min på Marketplace (hade även på Blocket). Finns en sak med Marketplace vilket är att folk "taggar" andra dom känner på enkelt sätt som dom vet kanske kan vara intresserade och köplystna. Så var det i mitt fall då köparen själv inte sett min annons innan han fick tips.

Jag sålde min på Marketplace (hade även på Blocket). Finns en sak med Marketplace vilket är att folk "taggar" andra dom känner på enkelt sätt som dom vet kanske kan vara intresserade och köplystna. Så var det i mitt fall då köparen själv inte sett min annons innan han fick tips.

I somras lade jag ut både på facebook och blocket. Facebokannonsen hade bara en bråkdel av visningarna jämfört med blocket.
Inte bara motorcyklar. Sålde nyss en snöslunga, inte ett svar och knappt några visningar på facebook. Efter några dagar på blocket var den borta.
Så oavsett vad man tycker om blocket så är det där det är lättast att sälja. Enda undantaget verkar vara barnartiklar som leksaker, bilstolar m.m.

Jag köpte en bil via Marketplace häromdagen, men det är inte lätt att hitta tillbaka till en annons man sett för nån dag sen. Att folk som annonserar om att köpa saker blandas med säljarna beror nog mer på användarna än Facebook.

Det där läste jag flera gånger men förstår inte mening och orsak med inlägget. Jag är nog dum helt enkelt ?
Kan vara så att det är nytt folk som har börjat åka hoj och ser då konstiga annonser på blocket och vill dela med dig.
Fast vi andra som har köpt å sålt tröttnade andra dagen på konstiga annonser.
ser dock inte vad nyttan är? Att dumförklara en människa? Ytterst konstigt

I somras lade jag ut både på facebook och blocket. Facebokannonsen hade bara en bråkdel av visningarna jämfört med blocket.
Inte bara motorcyklar. Sålde nyss en snöslunga, inte ett svar och knappt några visningar på facebook. Efter några dagar på blocket var den borta.
Så oavsett vad man tycker om blocket så är det där det är lättast att sälja. Enda undantaget verkar vara barnartiklar som leksaker, bilstolar m.m.
Fel. Beror på vart man bor märker jag.
har sålt allt via fb nu.
Blocket är bra men förstår inte deras fantasipriser för en annons.

Nyheter
Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Back