Dagens Blocket! (mc-relaterat)

sundström

bara grusleksaker kvar
Gick med
29 Nov 2006
Ort
sunne
Hoj
XR 650R 690r/sm
:bananaFan va stålar det står i garaget :)
Ja optimister finns ju alltid men skillnaden mellan optimist och rent korkad är ju hårfin :trött
Årets blocket blir ju värre o värre
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.

Tammer

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 May 2016
Ort
Uppland, Norrtälje
Hoj
Japanska 80-talare
Skulle just länka till den jag med! Det närmar sig Düskpriser, är det bara just den här XT 500:an eller drar den med sig övriga 80-talsstampar?
Tendensen från 2020 fortsätter. Såna här hojar gick tidigare för 10-15.000kr, förra året 25-30.000kr och i år....
"the sky's the limit". Det tråkiga är att det snart dyker upp nån totalt prisokänslig miljardär och köper den, och då är liksom ribban lagd för säsongen 2021.
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Tendensen från 2020 fortsätter. Såna här hojar gick tidigare för 10-15.000kr, förra året 25-30.000kr och i år....
"the sky's the limit". Det tråkiga är att det snart dyker upp nån totalt prisokänslig miljardär och köper den, och då är liksom ribban lagd för säsongen 2021.


Du har rätt. Jag gillar Yamaha-offroader och har också märkt av utvecklingen. De fyra jag köpte 2011 till -16 gav jag mellan 10 och 18 papp för. Samtliga kompletta och i fint skick. I somras hittade jag en fin TTR, tyvärr bara med motardhjul och fel ljuddämpare. Den fick jag hosta upp 25 lax för! Så du har helt rätt.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Du har rätt. Jag gillar Yamaha-offroader och har också märkt av utvecklingen. De fyra jag köpte 2011 till -16 gav jag mellan 10 och 18 papp för. Samtliga kompletta och i fint skick. I somras hittade jag en fin TTR, tyvärr bara med motardhjul och fel ljuddämpare. Den fick jag hosta upp 25 lax för! Så du har helt rätt.
Fast just TTR har kostat exakt 23-25 i över tio år nu. Varenda annons.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Fast just TTR har kostat exakt 23-25 i över tio år nu. Varenda annons.

Ja det kanske är så, märkligt. Tyckte den var fin så jag högg den väl i farten. Jämförde inga priser just då.

Skulle kanske tillägga att med "de fyra" i mitt förra inlägg menade jag alltså min XT 500, 550, 43f och 2kf. Alltså ett tvärsnitt av luftkylda
80-talsstånkor som nu hoppat upp minst tiotusen i Blocket-annonser. Trist.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Skulle kanske tillägga att med "de fyra" i mitt förra inlägg menade jag alltså min XT 500, 550, 43f och 2kf. Alltså ett tvärsnitt av luftkylda
80-talsstånkor som nu hoppat upp minst tiotusen i Blocket-annonser. Trist.
Ge det några år till och du kan byta de där mot ett townhouse i gamla stan eller Östermalm ?
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Ja det kanske är så, märkligt. Tyckte den var fin så jag högg den väl i farten. Jämförde inga priser just då.

Skulle kanske tillägga att med "de fyra" i mitt förra inlägg menade jag alltså min XT 500, 550, 43f och 2kf. Alltså ett tvärsnitt av luftkylda
80-talsstånkor som nu hoppat upp minst tiotusen i Blocket-annonser. Trist.
Nästan exakt ett år sen köpte jag en XT550 för runt 5000-6000 tusen, sen dess har varenda skön ( och skönt prissatt ) åttiotalshoj helt lyst med sin frånvaro på annonssidorna. Insåg häromdagen när jag kollade på bilder från 2019 att inga nya hojar hittat in i garaget. En ovanlig vinter för mig som senaste 15+ åren haft några mysiga vinterfix som står och väntar. Jävligt surt...
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Fast då har man ju hellre kvar hojarna än sitter i fängelse, eller....???? :va
Townhouse innaför tullarna är faktiskt helt ok, jämfört med en enkel 2:a eller nått sånt. Så det funkar även för en sporthojare som oss.
Man kan ju alltid ha kvar kåken ute på landet och ha townhouset som övernattningslya liksom.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Townhouse innaför tullarna är faktiskt helt ok, jämfört med en enkel 2:a eller nått sånt. Så det funkar även för en sporthojare som oss.
Man kan ju alltid ha kvar kåken ute på landet och ha townhouset som övernattningslya liksom.
Ursäkta om jag inte hänger med i amerikaniseringen men vad är ett "Townhouse" för nått? :va
Tror inte det är ett "Stadshus" det handlar om utan mer en kartong. (För er som känner er Tjockhult!)
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Nyheter
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Top