andersbrink
hasenfrasen
Byt olja. Renovera bensinkranen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Bytt ut slangen och skulle testa... Tvärstopp.
Spekulerar: förgasarna har pytsat i soppa när jag försökt starta så att cylindrarna fyllts och hydrolockat motorn.
Åtgärd: Skruvar ur tändstiften och drar runt motorn, värsta bensinfontänen. Kopplat våtdammsugare med lång transparent slang för att se resultatet, 1an hade ruskigt mycket soppa i sig de andra inte så mycket. Det är den cyllen som inte har tänt riktigt innan heller så röret inte gått upp i temp som de andra.
Kontroll: Oljenivån ser helt ok ut i siktglaset så jag hoppas att det inte tryckts ner soppa i oljan. Slipper byta olja?
Kan dessa funderingar stämma?
Någon har av någon anledning klämt in vad jag tror är ett bränslefilter mitt i vacuumslangen och det har en spricka i sig vilket man kan höra om man blåser igenom det samtidigt som man håller för andra sidan. View attachment 455822
Provade att sätta separat vacuum på kranen om det skulle vara bränsletillförseln, kvitta lika.. Tog separat bränsleflaska och matade förgasaren-samma... 

Finns det risk att motorn går snålt med original då blåset är bytt?
Klurigt byta emulsionsrör på dessa![]()
Det är inte helt omöjligt att jag har en förgasarbrygga från en gixxer750 som varit sänkt i saltvatten som jag räddade från Ekmans Bilskrot där emulsionsrören finns kvar. Inga nålar. Dess trottelmembran funkade i en av mina Banditer.
De stora hålen är lika på alla men sedan är det två som har mindre småhål och två som har snäppet större småhål. Nu när de väl är där, ska de med större småhål sitta på 1 & 4?

Tack för alla hjälpande råd så länge! 
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |