Man ska be folk dra åt helvete på ett sätt så att de ser fram mot resan. Citat från någon jag glömt.
Winston Churchill brukar tillskrivas det citatet.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Man ska be folk dra åt helvete på ett sätt så att de ser fram mot resan. Citat från någon jag glömt.
Och extremt många andra han inte myntade. Caskie Stinnett lär det ha varit.
Och extremt många andra han inte myntade. Caskie Stinnett lär det ha varit.
"96.5% av alla citat på internet är felaktig- Winston Churchill"

Då kommer en man och säger att vi borde flytta bilarna för här är parkeringsförbud.
Ok, vi gör det på en gång, självklart.
- Jag har redan lagt en p-bot på era bilar
Det var hans stora pojkdröm, att få växa upp och få patrullera parkeringsmissar och sätta p-böter före han upplyser om p-förbud. Förutom det hade han säkert cement i sandlådan.
Sol, blåsigt, på med våtdräkten och ut i surfet. Jag med många parkerade snyggt i en liten fick längs vägen, utanför Båstad. Efter 1,5h i vattnet så står jag och andra surfare och småpratar, innan vi hoppar i igen. Då kommer en man och säger att vi borde flytta bilarna för här är parkeringsförbud.
Ok, vi gör det på en gång, självklart.
- Jag har redan lagt en p-bot på era bilar
800KR![]()
![]()
![]()
Sur gnällig gubbe som man är - sug upp trafikrelaterade böter, parkeringsavgifter etc och sluta gnäll på de som är anställda att hålla efter patrask, slyngel och bus!

Alltså, jag köper att sjukvården är överbelastad såhär i coronatider menvafan...![]()
Nu får det räcka med hästägare som rider ut på sina helt galna hästar, man ska sakta ner, man ska vara tyst, man hytter med näven, man pekar finger, man skriker och påstår att allt är mc förarnas fel och bilistens fel. Man påstår att mc föraren kör för fort förbi samma gäller för bilisten, helt enkelt tycker hästägare att jag sitter på en häst som kan bli rädd så ni alla andra får stanna och slå av motorn, trotts att du tagit ut en galen lättskrämd häst som du kan förorsaka olyckor men. Denna artikel borde fler hästägare läsa jag tyckte att den var bra skriven och reflekterar verkligheten...
Okunskapen om de lagar och regler som finns för ridning och hästhållning är tyvärr ofta stor och leder till konflikter med icke-hästägare.
Det är förbjudet att rida på gång- och cykelvägar, som trots det är fulla av hästavföring. Okunskap eller trots mot Trafikförordningen? Det är förbjudet att rida på någon annans privata tomt (Allemansrätten), inte att förväxlas med rätten att rida över någon annans mark.
Ryttare i trafiken förväntar sig att andra ska stanna eller krypa förbi. Det finns dock ingen förtur för hästar i trafiken. En ryttare räknas som ett av många fordon och ska enligt Trafikförordningen iaktta samma försiktighet som alla andra.
Hästar är dock lättskrämda. Ryttaren får ofta inte kontroll över hästen när den blir skrämd, vilket leder till olyckor. Hästvänner omtalar gärna bilisterna som bovarna i trafiken, som "kör som idioter". Det är fel.
På samma sätt som det finns bilister som inte kör försiktigt finns det även förvånansvärt många ryttare som exempelvis sitter och tittar på sin mobil på hästryggen i stället för på trafiken. Felaktigt tror många att bilisten alltid kommer att få skulden om bil och häst har en olycka. I fallet ovan skulle dock ryttaren tveklöst få skulden på grund av oaktsamhet.
Förslag: Inför ett obligatoriskt körkort för alla ryttare som vill bege sig ut i trafiken, så att de känner till grundläggande regler och för att skydda övriga trafikanter, och ställ krav på att ryttare ska plocka upp hästarnas avföring, precis som hundägare.
Läs även: Transportstyrelsen: Hästar i trafiken

Förslag: Inför ett obligatoriskt körkort för alla ryttare som vill bege sig ut i trafiken, så att de känner till grundläggande regler och för att skydda övriga trafikanter, och ställ krav på att ryttare ska plocka upp hästarnas avföring, precis som hundägare.
Förslag: Inför årlig besiktning av hästars psyke där testet består av en avgassmäll från en VS1400 med original avgassystem. Kan simuleras med ett knallskot m/42. Står hästen still och ryttaren sitter kvar på hästryggen får hästen stämpeln "seg jävel" och underkänt får stämpeln "extra mörad filé".
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats
Om du vill förfina din hoj ... |
|
|
Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026
20-årige australiensaren Wi... |
|
|
Alltid redo för regn
Håll dig torr på hojen – ny... |
|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |