"Det här köpte jag idag!"-tråden

• Thread starter Thread starter FreddaGädda
  • Start date Start date
Jag har nu provat att rengöra munstyckena med t-röd och tops, då började den skriva rosa, jag stoppade patronerna i varmvatten, det formligen forsade ut bläck ur båda patronerna men den skrev fortfarande bara rosa.

Nu ligger dom och badar i vatten igen, ska kolla om ett par timmar

Ny svart patron kostar 104:- orginal, sen har dom en kopia för 89:- på samma sida, i värsta fall köper jag en ny, provar, och kastar bort skrivarjäveln sen för att den ändå inte funkar, så har jag förlorat ytterligare en hundring på affären

Kolla ebay, jag köper mina patroner där för en bråkdel av svenska priser.
Angående din kommentar om priset på ny skrivare kontra patroner så sägs patroner i nya skrivare ha väldigt lite bläck i sig.

Kolla ebay, jag köper mina patroner där för en bråkdel av svenska priser.
Angående din kommentar om priset på ny skrivare kontra patroner så sägs patroner i nya skrivare ha väldigt lite bläck i sig.

Jo, patronerna som följer med brukar ju vara nästintill tomma, men man brukar alltid kunna förhandla till sig riktiga vid köpet.

Vilket ju IOFS är skitsamma om dom ändå hinner torka ihop.

Jag har svart bälte i onödig e-bayshopping, så jag har redan kollat, det fanns en skitbillig pirat, men med frakt så hamnade även den på över hundringen, då kan jag lika gärna köpa pirat här hemma, eller orginal på postorder för 300:-

Skrivaren kostade ju trots allt 399:-

https://www.netonnet.se/art/dator-s...MIjd-H7-_k5wIVAsqyCh3DXQJSEAQYASABEgI45fD_BwE

Köpte precis en tur och returbiljett till Gotland onsdag-måndag under påsken med tjejen!

En liten helt awesome minisemester med både henne och hojen :kär :kär

Givet det kommer snöa eller hagla hela helgen med andra ord, sorry! Jag tar på mig det.

Köpte hyllor på jula och lite diverse krokar för att få ordningen på oredan i garaget. Nu är det bara brorsan som får rensa upp på sin högerkant lite så är vi i hamn. Innan låg det mesta på takboxarna eller på golvet. Imorgon skarvar jag över elen till hyllorna för laddning med Ctek'n, intercom och annat diverse och elementet så det inte står i vägen. En mekar-pall på hjul blev det också.

Före och efter.

22222.jpg

222223.jpg

Last edited:
Sido väskor på 31liter gånger 2.

Året runt tält.
Året runt liggunderlag lufftmadrass typ.
Uppblåsbar kudde.
Dun sovsäck.
vandrings kök gasdrivet.
Köksattiraljer.
Solcells mobil/gps laddare.

Till sommarens långturer på hoj
Lyckade att finna grusvägar från Vänersborg ända upp till Malå. Det blev bara 30mil extra mot snabbaste vägen.

Thunderace,n gillar ju grusvägar och klara av ca 40mil mellan soppa på fyllningarna. Detta kan bli bra

Sido väskor på 31liter gånger 2.

Året runt tält.
Året runt liggunderlag lufftmadrass typ.
Uppblåsbar kudde.
Dun sovsäck.
vandrings kök gasdrivet.
Köksattiraljer.
Solcells mobil/gps laddare.

Till sommarens långturer på hoj
Lyckade att finna grusvägar från Vänersborg ända upp till Malå. Det blev bara 30mil extra mot snabbaste vägen.

Thunderace,n gillar ju grusvägar och klara av ca 40mil mellan soppa på fyllningarna. Detta kan bli bra

Riktigt schysst!! Behöver uppdatera mina campingprylar också.

Prövade nya krukan på lunchrasten. Stilpoäng! :fyllisar Har haft en Arai innan och den här var precis lika skön som min förra. Den var dyr, men det var det värt.
arai.jpg

Last edited:
Fått hem min elektriska bräda idag. Lagom tills man packat upp den börjar det såklart regna, men fick bli en tur i vilket fall runt kvarteret. Till saken hör att jag har aldrig stått på en skateboard, så visst var det något nytt.

Hastighetsläge 1 i lagt, krypkörning på vägen, test av bromsen. Att köra rakt fram gick bra ganska direkt. Att svänga var svårare, men när man förflyttade kroppen så man blev stående mer rakt fram gick det bättre. Enligt manualen gör den 15km/h i läge 1, men det kändes fortare. De andra lägena har jag inte vågat testa än.

eso7ndWh-ATnJ4Ja4NvieDj_WC_7r1CGpRMKfhwDcYU9CasoWLJ8LQZaAKrHoro6Ps-Df9zWDu2Z0H5YqQ7ToCoQxPLpgUhKZo-pYsdZiK92WNSaMUCP-xam6zLwtKg2V89gqkcQnkzJI6QdKoyLUlJPdX4IrzmxcKQddlpB_UEfoTO8OvGPRQ3hO_LcF-Mxs9o-ZNd7oehz7bt5LlamRZVjv-Nm-M3u51W3qazlf2kj49pX91i1SjfgZuxN2Z10zRENRtJ8lmrsMKM_1hwQjmsPK7XatfUppF2hjKQkSlSB78A6adHSyTHhvQMGjaN7OwRGIt5ZOI5oHfJHiD5sCLyB8oQqlo5s3FuHBOcPgBasGHPHe4L37GsQdanM8QmALb4VQJvZS41KV3h8iZPmuUGLYIkKpqqwUb6qZHtq1gCqw8TYjcZUaeKAr8oYLmsjal84TD2HXBeb1F2zyBSXL5x9vWMXs8Oi_V6AfrYfNZtaITV9dIGlK8dGt-FWVTfsWQtHDuI090Dv8sEcpzUGdQeJYsC5eGuQtVYGnen4DMLLmZMSI5Xx0o2T1GQ01M00JFHf885Wf4xfRCnmtcLLSDuA_WMKelza1VkIJG72AKUiZvY33ayAUD5btK7B5iZScqbsYNj2_oOSQ1JLkSqpBuxunUZmXfFk2c82YWKhvy5F3Qa6uPTJ7iFBxyv1LwMYNhmMmbrbsOxqRxTSoJTc72xoNEibn6KdRhSicL-scPvP6ZU=w683-h910-no

3st Glödlampor är inte helfränt men om dom kan styras över wifi då blir det fränt. Perfekt i utomhusarmaturer på garage och gäststuga. Sambon tyckte det var desto mindre fränt, kan jag inte fatta :va
glo?dlampa.gif

har facebook, men kan inte se den. Brukar vara strul att länka saker från grupper. kanske sekretess-skäl eller nått.

Du har nog rätt i det, jag ger upp och lägger ner försöket med att länka från FB.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back