Känslomässigt kan jag hålla med dig, men undrar ändå... tror du att detta sätt att bemöta meningsmotståndarna kommer bidra till att vända utvecklingen?
Vet ej. De gör ju ändå som de vill. Totalt meningslöst, kanske går att fördröja saker men till slut får de som de vill iaf.
Men det är det jag menar. 10 miljoner svenskar som bara skiter i det som kommer från politiskt håll, man tar en sekund att notera vad de säger sen går man vidare i livet som att inget hänt.
Angriper de oss med våld så har vi såklart rätt att försvara oss.
Fast bättre lär det väl knappast bli av detta. De som har den lagstiftande makten och våldmonopolet lär väl knappast ta något intryck av detta på ett sätt som leder i positiv riktning och då handlar det mer om hur länge det går att fortsätta innan samhället kommer åt det på annat sätt. Handlar mer om konstgjord andning i ren desperation, när vi redan bestämt oss för att det är kört. I slutändan tror jag t ex de flesta ändå inte kommer vara beredda att idka civil olydnad och skita i reglerna på det sättet, ifall det innebär att man t ex inte får ersättning från försäkringen om man kraschar.