Sverige idag..

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Hur ser tänkbara scenarier ut för om vi strejkar? Inte en vecka, utan ett par år eller så...

Fan, det kanske kraschade direkt...

Finns en hel rörelse för det redan. Kalla MGTOW.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Någon som vet om detta är siffror som visar straffet före man har justerat ned pga. den dömdes ålder och ev. straffrabatt eller om det är inklusive sådan justering?
Nej men jag tycker inte det har någon relevans heller å andra sidan

Straffen är för låga. Pungckt.

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

blueridge

blueridge
Gick med
3 Jun 2007
Ort
söderöver
Hoj
utan puts
Vad skall Polisen göra? De visste precis att detta skulle ske, de har lagfört honom otaliga gånger men Anne Ramberg och Co. tycker det vore hemskt om politiker har åsikter på deras arbete så de ser till att lagarna inte följs.

På åklagarmyndighetens hemsida (väl dolt) kan man titta igenom de domar som delas ut och vilka straff som ges. Ett par exempel nedan (från 2018).

- För grov misshandel är minimistraffet 1 år. Ca 25% (101 av 424) dömdes till minimistraffet eller lägre (!)
- För mord får 50% lägre straff än minimistraffet (56 av 128)
- För våldtäkt döms mer än 50% (94 av 178) till lägre straff än minimistraffet
- Grovt rån döms ca 50% (17 av 38) till lägre straff än minimistraffet

The list goes on...

Polisen gör sitt jobb medan våra domare och advokater r*vknu**ar skattebetalarna samtidigt som de har mage att säga att det är populism bakom våra åsikter. De har alltså som praxis att ignorera de lagar som säger vilka domar de skall fastställa. Inte så konstigt att polisen tröttnar. Ge polisen en spade, en stor åker att gräva i och bonus för skattepengarna de sparar istället.

Du har rätt. Önsketänkande från min sida att det skulle råda lite myndighetsaktivism från det hållet. Givetvis förstår jag deras frustration när deras insatser omintetgörs av ett falerat rättsväsende, (kan inte tycka att det är en rättvisande benämning ens). Dock är jag lite brydd över den myndiga tonen man bemöts med utan att ens gjort något fel alternativt om något bagatellartat misstag gjorts som har absolut noll och ingen betydelse för någon.

Har mången natt lyssnat och kollat när de vittjar förmodade kurirer (i bil) i Malmö stad. Brukade hålla utanför den fastighet jag bodde i och jag kunde följa skådespelet under sömnlösa nätter. Den servila tonen och ödmjuka, närmast undergivna hållningen följt av ursäkter för tidsåtgång mm.

Tack för ditt tydliggörande inlägg är väl allt jag kan säga.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Mer äckliga aktivist/fake news.

Observera det subtila. Det behövs så lite som att slänga in ett "anmälda" eller varför inte klassikern, några väl valda "-tecken för att fejkifiera debatten.

cb358f351d1faa275a48d6ad9e52957d.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Skadegörelsebrott, personrån och våldtäkter har ökat i landet. Antalet våldtäkter mot kvinnor ökade med 10 procent under 2019. Och personrån mot barn (under 18 år) har ökat med 31 procent på ett år.

Däremot är antal brott i Sverige snarlikt 2018, med 1,54 miljoner anmälda brott. Det är för att t.ex. bedrägeribrott har minskat.

https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran...nmalda-brott-2019---preliminar-statistik.html

*EDIT* Gällande våldtäkter, 32% ökning mot män, 10% mot kvinnor....
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Kan väl säga utan överdrift att Sverigebilden bland mina utländska kollegor är rätt, homogen.

”what on earth is going on?” sammanfattar det i en mening.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Skadegörelsebrott, personrån och våldtäkter har ökat i landet. Antalet våldtäkter mot kvinnor ökade med 10 procent under 2019. Och personrån mot barn (under 18 år) har ökat med 31 procent på ett år.

Däremot är antal brott i Sverige snarlikt 2018, med 1,54 miljoner anmälda brott. Det är för att t.ex. bedrägeribrott har minskat.

https://www.bra.se/om-bra/nytt-fran...nmalda-brott-2019---preliminar-statistik.html
Japp, så cykelstölder minskar och bilstöld är ett eliminerat brott så DN, Morgan, Reinfeldt kan andas ut.

Massinvandringsprojektet var både kul och lyckat!

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Kan väl säga utan överdrift att Sverigebilden bland mina utländska kollegor är rätt, homogen.

”what on earth is going on?” sammanfattar det i en mening.
Det är eländigt det där, att tala med människor som bor i trygga länder som Estland och Polen är numera oerhört pinsamt

Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Vad tänker ni att man ska göra åt saken?

Sluta rösta?
Civil olydnad?
Annat?
Inse att staten inte har mer mandat än en fis i rymden att styra våra liv, att staten som entitet bara existerar i våra hjärnor och att det faktiskt är människor som de facto representerar staten och som alltså bestämmer vad du skall tvingas till.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Mer äckliga aktivist/fake news.

Observera det subtila. Det behövs så lite som att slänga in ett "anmälda" eller varför inte klassikern, några väl valda "-tecken för att fejkifiera debatten.

cb358f351d1faa275a48d6ad9e52957d.jpg


Skickat från min Mi 9 SE via Tapatalk

Vad menar du är fake med detta? Det är statistik över anmälda brott. Hur många brott som inte anmälts är svårare att få fram siffror på. Det finns ett mörkertal som man kan ha olika teorier om, men de anmälda går att räkna.

Jag tror inte att lösningen på problem i landet är att utpeka grupper av individer oavsett om de är invandrare eller skåningar.

En del ropar efter hårdare straff, men det ger en liten effekt enbart under tiden brottslingar sitter inlåsta. Någon annan påverkan finns inte. Det finns inga kriminella som sitter och räknar på om brotten kan motiveras beroende på vad som kan ske om de åker fast. De är säkra på att de aldrig åker dit så fotboja eller livstid är irrelevant.
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Ali Esbati backar undan p.g.a. att han har "fel kön".

Linda Sneckar, Ulla Andersson (har dessa två fel hudfärg!?!) och Rossana Dinamarca...

Spelar det någon roll vilken tomte som leder clownskeppet?
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Ali Esbati backar undan p.g.a. att han har "fel kön".

Linda Sneckar, Ulla Andersson (har dessa två fel hudfärg!?!) och Rossana Dinamarca...

Spelar det någon roll vilken tomte som leder clownskeppet?

Det spelar absolut ingen roll, bara Jonas försvinner, han var för bra och lyckades få folk att rösta på partiet.
Ingen av kandidaterna kommer att kunna förvalta det arvet och snart är dom nere på 4% igen
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top