Two stroke man
Gudomlig sporthojare
Men hur blir det får jag de 137 kr i rabatt på min L200 från 2013? Då jag köpte denna bil i februari 2014 var skatten just över 3500 kr och nu orkar jag inte ens ta reda på vad den är men tror inte 6500 kr räcker, har för mig att jag betalar 2200 kr tre gånger per år.
Nej, vår kära regering har ju varit ute och gjort en stor grej av att de sänker inkomstskatten i glesbyggdskomuner med 137 kronor i månaden. Samtidigt som det nu alltså med andra handen tar så mycket mer, via bla fordonsskatter och bränsleskatter.
De där 137 kronorna fixar nog din arbetsgivare så att du får, sedan kommer fordonsskatten höjas med i genomsnitt drygt 200kr/månad med variation beroende på hur stor bil du har. Dessa kommer trafikverket se till att du blir av med. Och slutligen den 15 öre per liter blir du av med hos din bensinmack.
Lantisar är dumma i huvudet, knyter näven i fickan och fortsätter rösta rött och de vet tydligen politikerna om. Inte för att resten av befolkningen verkar vara smartare.
Jag har två bilar som jag skattar för, rent av tre igång under sommaren. Men vette fan om inte nästa bil blir en skattebefriad Cheva van med 6.2 liters diesel. Skattepengarna räcker ju till lite verkstadsjobb varje år för att hålla igång den.
Last edited: