Ravetrancer
Now even more badass!!!
sök på detta på google "lost oil pressure ktm duke 790", det kommer massa oljetrycks trådar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Sälja en hel kraschad hoj är alltid mindre pengar än att sälja i delar. Det är inte bara att sälja delarna heller, du ska:
* Skruva isär
* Annonsera
* Hålla på med mer eller mindre struliga köpare
* Paketera
* Lämna in på Postnord och hoppas på att dom inte slarvar bort paketet
* Säkerställa att du får betalt
* Ge support till förvirrade köpare som köpt fel, inte accepterar en endaste mikrorepa på en begagnad del osv
Därför är det billigt att köpa en hel kraschad hoj, och dyrt att köpa lösmonterade delar.
Jag försöker inte avråda dig - tvärtom jag hade gjort samma sak. Men sälja begagnat är inte bara bara...

Tråkigt med din hoj Fordon. Konstigt att Yamaha bygger en 1000cc racecykel utan tillräcklig kylning. Varför har de inte biffat upp kylaren original? De måste väl inse att folk kommer köra skiten ur sina cyklar på bana och förvänta sig att kylaren på en 2019 års hoj ska vara ordentlig för sitt bruksområde? Eller Yamaha antar att brukaren kommer bygga om cykeln för banåka? Hur mycket plats finns det ens för en större kylare där bakom hjulet?![]()
Ursäkta TS..
Detta låter verkligen skumt... Kunde man se i displayen att temperaturen gick upp (fokuserar inte alla raceputtar på displayen när du fräser runt?)
fyfan det måste gjort ont i både hjärta och plånbok![]()

men allvarligt, dina 3 sista punkter är ju bara för mycket.![]()
Ja alltså det är ju lite tillspetsat, men samtidigt inte otroligt. Sålde en 6 år gammal IPad noggrant beskriven som icke fungerande på Tradera för 150 kr, hade en jättearg köpare som undrade varför den inte fungerade och var repig. Det var ett jävla strul att få samme man att betala för sig.
Jag har haft massor med goda affärer med trevliga köpare och säljare också såklart. Men det är ganska vanligt med strul, hur noga jag än beskriver, hur snabbt jag än skickar och väl emballerar.
Vilket årtusendet var detta? Nu betalar köparna på tradera innan man ens skickar varan. Och har varit så dom senaste 5åren då jag registrerade mig där.

Måånga R1-motorer från 2015 och framåt har rasat och den gemensamma nämnaren verkar vara just att folk kör runt med originalkylare. Enligt YART är det boven också. Min racekylare rymmer närmare en liter extra olja och ännu mer för vatten.
Vi kan se vattentemperaturen. Men när den visar 90 grader så kan oljetemperaturen ändå ligga uppemot 150-160 grader (har jag hört från en kompis kompis osv). Klart vi fokuserar på displayen. Det enda som gäller är 299 på mätaren, annarws kör vi in i depån igen![]()
Det finns alltid en vinter att betala av skulderna på![]()
Och trots detta blev det inte garantiärende? Helt ombyggd för racebruk?
Dom slipper demontera motorn och sortera upp resterna, lägga i lager, märka, uppdatera lagerlistor etc etc etc.
Tjööööööp! säger jag.
Jag hystar in ett konkret erbjudande:
Om du ordnar så hojen går att hämta på en lör- eller söndag så kör jag ner och hämtar den åt dig.
Vidare transport från Göteborg till Stockholm får vi se hur vi löser.
Skynda nu och nyp den hojen som Boris hittat åt dig. Den verkar vara ett klipp!
Sälja en hel kraschad hoj är alltid mindre pengar än att sälja i delar. Det är inte bara att sälja delarna heller, du ska:
* Skruva isär
* Annonsera
* Hålla på med mer eller mindre struliga köpare
* Paketera
* Lämna in på Postnord och hoppas på att dom inte slarvar bort paketet
* Säkerställa att du får betalt
* Ge support till förvirrade köpare som köpt fel, inte accepterar en endaste mikrorepa på en begagnad del osv
Därför är det billigt att köpa en hel kraschad hoj, och dyrt att köpa lösmonterade delar.
Jag försöker inte avråda dig - tvärtom jag hade gjort samma sak. Men sälja begagnat är inte bara bara...
Köp den kraschade hojen, sjukt bra köp. När du sålt av alla delar från den så kommer motorn + jobbet säkert kostat dig 0kr.
Får du ett erbjudande att få hem hojen till GBG så tycker jag du ska tacka o ta emot. Sen vidare till Stockholm tror jag säkert du kan få till också, känner ett par som pendlar till jobb i Stockholm en gång per vecka. Bara hyr ett hämta här, lämna där släp och så har frakten typ varit gratis![]()
Lill-duken du kör med, är det din ?
Säljer du den behövs kanske inga lån till 790.
ah du har absolut en poäng, planen blir att köpa hela hojen i alla fall för att få ihop lite delar att sälja och eventuellt reservdelar till min egen![]()
Vet inte om det har sagts men du har rätt att häva ett begagnatköp inom två veckor från köpedatumet om oförutsägbara fel uppstår.
Nja, är du säker på det? Konsumentverket verkar hävda motsatsen:
"Konsumentlagstiftningen gäller inte vid ett köp mellan privatpersoner. Det innebär att du inte har samma rättigheter som när du handlar av ett företag."
https://www.hallakonsument.se/tips-for-olika-kop/olika-kopsituationer/kopa-av-privatperson/
Vill inte va Pessi men du kommer inte få sälja många delar av hojen om ens något alls, jag och kompisar har provat den rutten och på ca 10 år kan du ev sålt en del typ bakhjulet för 1000kr. Hojen är för ny än så folk har helförsäkring därför köps sällan beg delar privat.
Tänk även på att de kostar några timmars jobb att skruva lös rovan och de är minst 2000-3000kr på firma! Du måste skruva lös den själv med andra ord.
Jag vill påstå att de är billigast att köpa motorn lös för låt oss säga 10000kr,,frakten blir då enkel och billig.
Och sist men inte minst viktigt du kan be om bilder på motorn lös speciellt alla motorfästen.
|
|
Premiär för Östgöta Dundret
Under 1940 talet var Finspå... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |
|
|
Ny 500-kubiks retro från Honda
Efter rykten om en ny retro... |