Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Oj, det vet jag faktiskt inte. Ser väl inte oval ut, eller?Oval trumma?
Det tycker jag inte. Se bild.Hur ser bromstrumman ut, rostfläckar?
You tell me. Vet inte hur det ska se ut inuti en felfri trumma.Går det att se på trumman var backarna har legat emot en längre tid?
Aj då. Vad för maskin/verktyg fixar sånt tro?Jag skulle gissa att det är lite orundhet.
Kan du utveckla lite? Vad räcker ett tangentskär till?Det brukar det räcka med ett tangentskär.![]()
Ytan som backarna går mot ska vara jämn och ha likadant slitage varvet runt. Det ska inte finnas ränder vinkelrätt mot slitaget.
Jag vet bara om två lösningar, svarva eller byta trumma.
Men är inte det ljus som reflekteras? Laddat upp större/beskuren bild.Bild 3 av 3, klockan 10 syns det ränder vinkelrätt mot slitaget...
Kan du utveckla lite? Vad räcker ett tangentskär till?
Jag tänker på det här klockan 9 är kanske bättre än klockan 10 ?Men är inte det ljus som reflekteras? Laddat upp större/beskuren bild.
Nja, de är nätt och jämnt förnimbara när man känner med fingrarna faktiskt....borde kunna känna kanterna om du drar nageln över dom ?
Åh fan, intressant. Skickar PM!Jag har ett bakhjul till neos, en hel del annat också om du behöver.
Var ser du det?Om det inte är en synvilla så ser stålgodset tunt och spräckt ut.
|
|
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024
Är din KTM bland dem som sk... |
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |