Wiseguy
Medlem nr.8 sen starten
- Gick med
- 6 Mar 2003
- Hoj
- Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Redan där är ett steg framåtMed plastpåse!

Man skulle ju kunna sälja in lite reklamtryck på påsen så bekostar den sig själv
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Redan där är ett steg framåtMed plastpåse!

...
Än värre blir det när skribenter uppenbart fått tillgång till gratis / rabatterade produkter och/eller resor till soliga länder mitt i vintern och sedan lovordar de ”utvärderade” produkterna. Ställ er på konsumenternas sida, så tror jag att anseendet för tidningen ökar i rask takt. Tänk Sverker Olofson.... en stor soptunna där ni kan bröta ner blaskiga oljor, kinesiska slip-on, och ruttna hjälmar.
Bike's Moped-forum är starkt, men inte säker på att vi ska öppna slussarna på SH för mopedister igen. Dock anser jag samtidigt att Mopedister är nästa MC-åkarna, generellt sätt. Förr var ju eh "moppefuckon" ett rätt stort problem pga attityden vissa hade. Saker kanske ändrats...eller inte
![]()
Snälla. Jag ber... öppna inte ett moppeforum här. Blir bara kaos och det lär väl hagla "komplimanger" i alla dess former när folk här inne snällt förklarar att man inte kan köra 1000cc sporthoj på A2 och att det är inte coolt att köra i 100 på cykelbanor förbi hundar och pensionärer. De flesta sköter ju sig säkert och flertalet skaffar hoj senare och är då klart framtidens motorcyklister.
Nej rent mopedforum blir det nog inte men A1 (125) forumet lär ha en och annan som börjar på moped![]()

Fast man får skilja på granskande journalistik och "underhållande journalistik". Tror att man ibland läser för att få en känsla, speciellt i vintermörkret.
Testa att läsa ett valfritt gammalt test av en hoj och jämför det med ett nytt test. När man tar bort nyheterna som hämtas från pressreleasen så är själva känslan man försöker förmedla detsamma.
Den här texten är hämtad från en teaser om ett däcktest från bike.se
"Vi fick som uppmjukning besöka Tio Pepe, en av de mest välkända producenterna, för en genomgång om Sherryns historia och hur den produceras. En helikopter tog oss dagen efter ut till den mäktiga Jerez-banan och provkörningen av det nya däcket kunder börja"
Jag kan känna smaken av ett torrt glas Sherry och höra rotorbladen och se Jerez i soluppgången... men när det kommer till greppet i däcket så är det nog samma tråkiga broschyrtext som för några år sedan och tämligen ointressant..
Hej!
Håller med om att s k presstester inte kan bli för granskande.
Vi har klart olika tankar kring vad vi vill betala för. Det är trots allt vi som konsumenter som betalar för nöjena - via prenumerationer, produktpriser, osv.
förplottrigt
Tycker helt klart att du ska jobba för att få ordet invalt under 2019, behovet finns säkert.
Då kom första nummret av MotoBike ut på landet med. Tar en stund för Postnord att hitta utanför Sthlm.
Hur är det förresten, har ni tillgång till alla gamla Bike tester som genomförts genom åren. Det om något vore en riktigt bra resurs att digitalisera och ge prenumeranterna tillgång till. Nu tänker jag inte på själva tidningarna, men hojtesterna.
När jag köper begagnad hoj vill jag gärna läsa tester av just den hojen och grotta ned mig i allt som skrivit om just den hojen.
Jag editerade det hela med ett mellanslag så att du också förstårFörstår inte riktigt sammanhangetTycker helt klart att du ska jobba för att få ordet invalt under 2019, behovet finns säkert.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |