Modifieringar XT660 X/R

Kör med R-modellen :) Tycker dom har bra grepp, då dom är relativt mjuka. Under de första 3-400 milen är dom dessutom (i min uppfattning) mycket bra på grus. Brukar byta efter ca 7-900 mil.
 
jag har byt på min ny lykta och kåpa allt annat passar. OTR rör är enklet att montera, har inget sånt på min men ett annat rör som jag inte kommer ihåg namnet på.
 
jag har byt på min ny lykta och kåpa allt annat passar. OTR rör är enklet att montera, har inget sånt på min men ett annat rör som jag inte kommer ihåg namnet på.

Aha, då vet jag, får väl beställa ny lykta då också. Ja, kör med slipon från gpr just nu, men i.o.m. att OTR-rören är grenrör, så vet jag inte hur enkla dom är att montera, har dessutom hört att måndagsexemplar är vanliga.
 
Har haft Metal Mule 2-1 på min X. passformen var inge bra . Har idag Creptus 2-1 och passformen är riktigt bra
 
Köpte mitt begagnat och jag har mappat om hojen åker med löst luftfilter och pc5[

xt660_steg 3.jpg
 
Last edited:
Tänkte byta till ett 14 taggars (15 original?) framdrev, för att hojen ska kännas lite piggare (lättare upp på bakis)

Kommer hastighetsmätaren visa riktig hastighet eller för lite, nån som vet?
 
Tänkte byta till ett 14 taggars (15 original?) framdrev, för att hojen ska kännas lite piggare (lättare upp på bakis)

Kommer hastighetsmätaren visa riktig hastighet eller för lite, nån som vet?
Visst kommer hastigheten ändras då du har givaren på utgående axel. Tänk också på att du kommer även få en annan vinkel på kedjan så den kommer äta mer på kedjesläpet bara så du vet. En del kör speedohealer för att få korrekt hastighet. Vilken växle vill du att den ska upp lättare på??

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk
 
Visst kommer hastigheten ändras då du har givaren på utgående axel. Tänk också på att du kommer även få en annan vinkel på kedjan så den kommer äta mer på kedjesläpet bara så du vet. En del kör speedohealer för att få korrekt hastighet. Vilken växle vill du att den ska upp lättare på??

Skickat från min SM-G920F via Tapatalk

Om hojen i nuläget ska upp på bakis på 2:an måste jag rycka ordentligt för att få upp framhjulet. Dessutom när jag pendlar till jobbet på E6 mellan 80-100km/h måste jag hålla på och växla mellan 4:an och 5:an hela tiden. 4:an = för högt varvtal för 90km/h 5:an = för lågt varvtal för 80km/h, vill slippa hålla på att skifta växel hela tiden

Kanske ska byta bakdrev då för att spara på kedjesläpet, eller?
 
Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

Back
Top