Dagens Blocket! (mc-relaterat)

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Det är tur att det finns avstannade caféräserprojekt annars skulle ju inga andra hojar än de som kraschat gå till skrotlådan...
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
jag tänkte en stund att man måste väl kunna bygga nåt snyggt även av en Fj1200 så jag googlade "FJ1200 streetfighter" och hittade ingenting, sökte vidare på "FJ1200 cafe racer" både sär skrivet och ihopskivet. Testade "FJ1200 custom" och FJ1200 custom dragbike" Hittade fortfarande ingenting...

Testade till och med "bobber" och "chopper" men nej, FJ1200 måste nog hållas i originalskick...
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
jag tänkte en stund att man måste väl kunna bygga nåt snyggt även av en Fj1200 så jag googlade "FJ1200 streetfighter" och hittade ingenting, sökte vidare på "FJ1200 cafe racer" både sär skrivet och ihopskivet. Testade "FJ1200 custom" och FJ1200 custom dragbike" Hittade fortfarande ingenting...

Testade till och med "bobber" och "chopper" men nej, FJ1200 måste nog hållas i originalskick...
Du måste söka på racer:tummenupp
https://bikereview.com.au/classic-racer-t-rex-racing-fj1200/
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
https://www.blocket.se/dalarna/Yamaha_sr_400_83871608.htm?ca=11&w=3

Ännu en stackars SR400 har fått sätta livet till...snart finns inga exemplar kvar av denna linjesköna klassiker.
Synd, jag hade gärna köpt den om den varit original.

Den kan nog bli rätt skoj när (om) den blir klar.

Hade det inte varit för priset så hade den passat i mitt garage. Visst hade det varit roligare med en originalare, men jag är nog inte riktigt lika konservativ som de flesta här inne.

"lite småsaker innan besiktningen" är ju dock en riktig mäklarbeskrivning på en hoj som fortfarande saknar lysen, blinkers, reglage till dessa, regskylt etc. Det är ju oftast småpillet som är svårt och tidskrävande att få till.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
https://www.blocket.se/dalarna/Yamaha_sr_400_83871608.htm?ca=11&w=3

Ännu en stackars SR400 har fått sätta livet till...snart finns inga exemplar kvar av denna linjesköna klassiker.
Synd, jag hade gärna köpt den om den varit original.

Utrymmet mellan moppetanken och den hemgjorda planksadeln...?
Vad skall man ha det till?

Hänga ner ballarna som ett par klövjeväskor, kanske?

För, ballar kommer att behövas för att köra skapelsen.

Framdäcket som sitter på är ett Heidenau K37.


7fDXAsH.png


Ett fukking plattfotat sidovagnsdäck!!!
Vem, vid sina sinnens fulla bruk, lägger på ett sidovagnsdäck fram på en solohoj?

Låt oss låta Heidenau själva berätta om sitt däck:



SIDECAR TIRES


A sidecar rig is not like a regular motorcycle. Why would you use a regular motorcycle tire? Heidenau sidecar tires are specially designed with the needs of a sidecar in mind — better handling, braking, and the ultimate in mileage under any road and weather conditions.


With a more “square” profile than other knobbies, The K37 has a good sized footprint, allowing for better traction and control of the rig than other tires. Heidenau uses a resilient compound, making for a tough knobby that doesn’t brake, and last throughout the miles.

https://www.heidenautires.com/tires/motorcycle/sidecar/


Nej, ett sidovagnsekipage är sannerligen inte som vanlig motorcykel. Så varför skulle man nöja sig med ett vanligt MC-däck, när det krävs specialgrejer för att få det till att lira?

Den större frågan är dock: vad är det för en idiot som lägger på ett sidovagnsdäck fram på en... ...ja, vad är det man siktar mot?
Scrambler...? Med gjutna hjul? Och clip-on styre?

Ja, idiot.
Det är ett starkt ord, men vad faaan...?

Ju mer jag ser av den svenska byggscenen desto mer förfärad blir jag.
Det huggs, sågas ocn bryts - till absolut ingen nytta. Ett bygge av hundra blir något som faktiskt tillför något.

Resten är ren förstörelse. Av folk som inte förstår vad en motorcykel är till för, och inte har ens grundläggande förståelse för kördynamiken hos ett spårande, självbalanserande fordon.

Har dessa byggherrar någonsin ens kört hojen dom sätter tigersågständerna i?
Har dom genomgått körkortsutbildning?

Om så vore, så är det dags att ompröva deras rätt till körkort!


Fuck!
...och på en SR 400 dessutom. Som är så genuint trevlig och snygg från start.
 

checkster

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Mar 2008
Ort
Umeå
Hoj
Helst Yamaha , men öppen för det mesta
Utrymmet mellan moppetanken och den hemgjorda planksadeln...?
Vad skall man ha det till?

Hänga ner ballarna som ett par klövjeväskor, kanske?

För, ballar kommer att behövas för att köra skapelsen.

Framdäcket som sitter på är ett Heidenau K37.


7fDXAsH.png


Ett fukking plattfotat sidovagnsdäck!!!
Vem, vid sina sinnens fulla bruk, lägger på ett sidovagnsdäck fram på en solohoj?

Låt oss låta Heidenau själva berätta om sitt däck:




https://www.heidenautires.com/tires/motorcycle/sidecar/


Nej, ett sidovagnsekipage är sannerligen inte som vanlig motorcykel. Så varför skulle man nöja sig med ett vanligt MC-däck, när det krävs specialgrejer för att få det till att lira?

Den större frågan är dock: vad är det för en idiot som lägger på ett sidovagnsdäck fram på en... ...ja, vad är det man siktar mot?
Scrambler...? Med gjutna hjul? Och clip-on styre?

Ja, idiot.
Det är ett starkt ord, men vad faaan...?

Ju mer jag ser av den svenska byggscenen desto mer förfärad blir jag.
Det huggs, sågas ocn bryts - till absolut ingen nytta. Ett bygge av hundra blir något som faktiskt tillför något.

Resten är ren förstörelse. Av folk som inte förstår vad en motorcykel är till för, och inte har ens grundläggande förståelse för kördynamiken hos ett spårande, självbalanserande fordon.

Har dessa byggherrar någonsin ens kört hojen dom sätter tigersågständerna i?
Har dom genomgått körkortsutbildning?

Om så vore, så är det dags att ompröva deras rätt till körkort!


Fuck!
...och på en SR 400 dessutom. Som är så genuint trevlig och snygg från start.

Underhållande läsning som vanligt från dig


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Näe.. det är en kalastråkig hoj. Låt dom spränga skiten om dom vill, den tillverkas ju t.o.m fortfarande. Kan t.o.m vara värt att offra några sr för att kidsen ska fatta att cüstom bikes inte är nåt för dom.
Utrymmet mellan moppetanken och den hemgjorda planksadeln...?
Vad skall man ha det till?

Hänga ner ballarna som ett par klövjeväskor, kanske?

För, ballar kommer att behövas för att köra skapelsen.

Framdäcket som sitter på är ett Heidenau K37.


7fDXAsH.png


Ett fukking plattfotat sidovagnsdäck!!!
Vem, vid sina sinnens fulla bruk, lägger på ett sidovagnsdäck fram på en solohoj?

Låt oss låta Heidenau själva berätta om sitt däck:




https://www.heidenautires.com/tires/motorcycle/sidecar/


Nej, ett sidovagnsekipage är sannerligen inte som vanlig motorcykel. Så varför skulle man nöja sig med ett vanligt MC-däck, när det krävs specialgrejer för att få det till att lira?

Den större frågan är dock: vad är det för en idiot som lägger på ett sidovagnsdäck fram på en... ...ja, vad är det man siktar mot?
Scrambler...? Med gjutna hjul? Och clip-on styre?

Ja, idiot.
Det är ett starkt ord, men vad faaan...?

Ju mer jag ser av den svenska byggscenen desto mer förfärad blir jag.
Det huggs, sågas ocn bryts - till absolut ingen nytta. Ett bygge av hundra blir något som faktiskt tillför något.

Resten är ren förstörelse. Av folk som inte förstår vad en motorcykel är till för, och inte har ens grundläggande förståelse för kördynamiken hos ett spårande, självbalanserande fordon.

Har dessa byggherrar någonsin ens kört hojen dom sätter tigersågständerna i?
Har dom genomgått körkortsutbildning?

Om så vore, så är det dags att ompröva deras rätt till körkort!


Fuck!
...och på en SR 400 dessutom. Som är så genuint trevlig och snygg från start.
 

PierFrancesco

Sporthojsnörd
Gick med
29 Dec 2005
Ort
-
Hoj
ZXR750L, R1
Skarpögt att identifiera sidvagnsdäcket notrightrider! Håller med dig, hur kan bygga något helt utan ta hänsyn till att skiten går att åka på.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Näe.. det är en kalastråkig hoj. Låt dom spränga skiten om dom vill, den tillverkas ju t.o.m fortfarande. Kan t.o.m vara värt att offra några sr för att kidsen ska fatta att cüstom bikes inte är nåt för dom.

SR 500 slutade tillverkas 99, sista exen fick reas ut. Fortsatte SR 400 att tillverkas då säger du?
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top