Dagens Blocket! (mc-relaterat)

https://www.blocket.se/vi/83775143.htm

Svinbilliga åttiotalsdelar ingen vill ha. Tänk om det vore en cb 750, kawa trepip mm delar. Skulle kostat skjortan. Tänk om de här blir framtidens dyrbara original

Det där är väl de delarna som blir över när man ska bobba eller choppa en trist 80-talare, vilket de flesta verka göra. Det är ju knappast några slitdelar heller, utom möjligen klädseln till sadeln. Men priset är ju fantastiskt.

Det är tur att det finns avstannade caféräserprojekt annars skulle ju inga andra hojar än de som kraschat gå till skrotlådan...

jag tänkte en stund att man måste väl kunna bygga nåt snyggt även av en Fj1200 så jag googlade "FJ1200 streetfighter" och hittade ingenting, sökte vidare på "FJ1200 cafe racer" både sär skrivet och ihopskivet. Testade "FJ1200 custom" och FJ1200 custom dragbike" Hittade fortfarande ingenting...

Testade till och med "bobber" och "chopper" men nej, FJ1200 måste nog hållas i originalskick...

jag tänkte en stund att man måste väl kunna bygga nåt snyggt även av en Fj1200 så jag googlade "FJ1200 streetfighter" och hittade ingenting, sökte vidare på "FJ1200 cafe racer" både sär skrivet och ihopskivet. Testade "FJ1200 custom" och FJ1200 custom dragbike" Hittade fortfarande ingenting...

Testade till och med "bobber" och "chopper" men nej, FJ1200 måste nog hållas i originalskick...
Du måste söka på racer:tummenupp
https://bikereview.com.au/classic-racer-t-rex-racing-fj1200/

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back