Dagens Blocket! (mc-relaterat)

https://www.blocket.se/vi/83460083.htm

Vilken av hojarna är scramber, och vilken är en café racer? Jag är förvirrad

Fina byggen... :(

Lite ot; jag har bytt styre på min TDM till ett scrambler-styre från Biltema. Kan jag kalla det mitt senaste bygge då. Var går gränsen? Jag ska ta bort fågelpinnen på crosstyret så är det bara ett tränat öga som se skillnaden. Ni vet, som Chip Foose. Det ska se ut som den såg ut så när den rullade ut från fabriken. Original är för gubbjävlar. :)
 
En jättefin CB350 som är renoverad men så gick det fel när det sågas i bakramen, byts sadel, bakskärm, baklyse, styre och ljuddämpare. Jag tycker att det är synd.

https://www.blocket.se/vasterbotten/Honda_CB_350_1969_83443630.htm?ca=11&w=3

Jag får inte in någon skärmdump. Men snart får vi ett uppgraderat forum! :banana:banana:banana



När man inte vet om man skall skratta eller gråta så brukar jag ändå försöka fnissa lite:

Dat stöd, alltså:
85F38B9A-E03A-4F79-BB7B-4426297925F5.png

En liten söt 350, som grejar att fälla oskyldiga förbipasserande på en meters avstånd.
Didn’t see that one comming, huh?
 
Jo, ser ut som en fin varsam renovering, men med en 300:- kinalimpa som final. Illa.

Så jäkla märkligt jobb. Hojen gnistrande fint iordninggjord, och så är det som om djävulen flög in i garaget och gjorde det sista.

Trumbromsar och diodblinkers.
Det finns stil, stilbrott och brott.
Jag hävdar något av de två senare...
 
Man skall nog inte betrakta den som "iordninggjord" eller renoverad" utan snarare "ombyggd". Då faller bitarna på plats lite bättre (i skallen och för ögat). Jag tycker att den är rätt läcker i den senare kategorin, ombyggd.

Synd att inte originalrenovera? Ja, kanske. Men vi vet inte hur fin/vrakig den var innan.

Miniblinkers? Mja... Originalblinkers 1969 var groteskt stora som så många på den tiden, och sabbade lite av hojens linjeföring. Så jag förstår (nästan) det valet, när man väl bestämt sig för att betrakta den som ombyggd. Hade kanske föredragit vanliga blinkare, fast små sådana. Men det är ju jag det.

Limpan. Mja... Jag velar fram och tillbaka. Ungefär som C + L i stadsministerfrågan.
Lite tuff? Eller känns avkapad? Måste fundera lite till.
 
Last edited:
Saknar "avstannande projekt" och "unik"... Det ser inte färdigt ut, för den ska väl inte se ut sådär?
Jag vill tipsa om en annons på Blocket: Honda cx500E och cx500C https://www.blocket.se/vi/83010808.htm
Mycket kackig skit därute.. jag skulle inte vilja köpa en hoj med "alla lager bytta" av en sån här jävla klåpare. Motorn skruvar väl isär sig själv och avlider vid start.
Och till nåt fantasipris dessutom.
 
Last edited:
Man skall nog inte betrakta den som "iordninggjord" eller renoverad" utan snarare "ombyggd". Då faller bitarna på plats lite bättre (i skallen och för ögat). Jag tycker att den är rätt läcker i den senare kategorin, ombyggd.

Synd att inte originalrenovera? Ja, kanske. Men vi vet inte hur fin/vrakig den var innan.

Miniblinkers? Mja... Originalblinkers 1969 var groteskt stora som så många på den tiden, och sabbade lite av hojens linjeföring. Så jag förstår (nästan) det valet, när man väl bestämt sig för att betrakta den som ombyggd. Hade kanske föredragit vanliga blinkare, fast små sådana. Men det är ju jag det.

Limpan. Mja... Jag velar fram och tillbaka. Ungefär som C + L i stadsministerfrågan.
Lite tuff? Eller känns avkapad? Måste fundera lite till.


Pre -74

Behöver inga blinkers, bromsljus eller ens hastighetsmätare - om man nu är ute efter en clean look.
 
Man skall nog inte betrakta den som "iordninggjord" eller renoverad" utan snarare "ombyggd". Då faller bitarna på plats lite bättre (i skallen och för ögat). Jag tycker att den är rätt läcker i den senare kategorin, ombyggd.

Synd att inte originalrenovera? Ja, kanske. Men vi vet inte hur fin/vrakig den var innan.

Miniblinkers? Mja... Originalblinkers 1969 var groteskt stora som så många på den tiden, och sabbade lite av hojens linjeföring. Så jag förstår (nästan) det valet, när man väl bestämt sig för att betrakta den som ombyggd. Hade kanske föredragit vanliga blinkare, fast små sådana. Men det är ju jag det.

Limpan. Mja... Jag velar fram och tillbaka. Ungefär som C + L i stadsministerfrågan.
Lite tuff? Eller känns avkapad? Måste fundera lite till.

Jag har själv köpt den limpan, gillar den. Tycker däremot att den stör känslan på en fin gammal Honda. Vi kan säga att den limpan är ok på hojar upp till 15.000:- haha
 
Pre -74

Behöver inga blinkers, bromsljus eller ens hastighetsmätare - om man nu är ute efter en clean look.

Förvisso. Men jag är en fegis som gillar saker som blinkers, bromsljus och hastighetsmätare. Så jag personligen hade gjort det tillvalet alla dagar i veckan. Det ökar mina chanser att inte bli påkörd en bil samt att inte köra alldeles för fort i en poliskontroll.

EDIT 1: Om det nu går att hitta en poliskontroll 2019 - med riktiga poliser, alltså - inte plåtpoliser.
EDIT 2: Pepppar, peppar ta i trä! Nu står det säkert någon lurig radargubbe på vägen till helgen bara för att jag skrev så kaxigt... Sk*t också!
 
Det är nog jag som är för gammal, men de här hojarna väcker inget habegär hos mig. Nåt är fel med linjerna och plasten under sadel och tank.

Jo, så är det ju. Antingen är man för gammal eller för ung för målgruppen. Jag blir däremot träffad stenhårt mitt i prick, medan 70- och 90-talare inte rör mig alls. Nästan. :)
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top