Idag är jag förbannad därför att...

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
... jag lät mig övertalas att sälja hojdelar till nån i Ryssland. Inte för att jag blivit lurad utan för att givetvis kommer grejerna inte fram. Stoppade och returnerade så nu lär jag få betala tillbaka pengarna och står åter med grejer jag inte behöver. En jävligt dyr frakt senare... :huvet
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
... jag lät mig övertalas att sälja hojdelar till nån i Ryssland. Inte för att jag blivit lurad utan för att givetvis kommer grejerna inte fram. Stoppade och returnerade så nu lär jag få betala tillbaka pengarna och står åter med grejer jag inte behöver. En jävligt dyr frakt senare... :huvet

Surt!
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
...däcken på bilen är hala, trots fyrhjulsdrift. Antingen skitdäck eller sunkig fyrhjulsdrift. :(
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
...däcken på bilen är hala, trots fyrhjulsdrift. Antingen skitdäck eller sunkig fyrhjulsdrift. :(

Eeeh, däcken blir väl inte mindre hala med fyrhjulsdrift...

Och du har väl ändå fyrhjulsbroms även med tvåhjulsdrift...

Driver de dåligt framåt så bromsar de nog inte särskilt bra heller...

Bara några tankar sådär...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Satan ta alla framhjulsdrivna bilar med tvärställda motorer. Har hållit på att ta loss generatorn på vår gammelvolvo, en V70 (typ 850). Trångt som SAAAATAN :huvet

Dessutom lyckades jag när jag var som mest less tappa in ett av de små spärrskaften ner bredvid motorhuvsfästet så det ligger inne i skärmen nu. :mad:
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Satan ta alla framhjulsdrivna bilar med tvärställda motorer. Har hållit på att ta loss generatorn på vår gammelvolvo, en V70 (typ 850). Trångt som SAAAATAN :huvet

Dessutom lyckades jag när jag var som mest less tappa in ett av de små spärrskaften ner bredvid motorhuvsfästet så det ligger inne i skärmen nu. :mad:

Du har inte meckat Simca 1100 hör jag...


Buy quality, cry once
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Jag bestämde mig för några år sen för att aldrig skruva med bilar där motorn har satt sig på tvären.
Sånt kan sämre människor syssla med.:yoparty
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Nu har jag lyckats skruva dit det mesta. Var iväg och köpte ny multirem då den gamla hade lite sprickor. Egentligen är det nog dags att byta kamrem också, men det får bli senare om den har hållit till dess, annars blir det skroten. Men jag glömde rita upp hur den satt och nu när jag sätter dit den är den för lång... Håller på att leta upp alternativa dragningar så att den ska bli lagom lång.
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Du har inte meckat Simca 1100 hör jag...
Buy quality, cry once

Vadå, på dom plockade man ur växellådan på mindre än en timme utan att ta ur motorn. Problemet med Simca 1100 var väl att man behövde göra det innan skärmarna rostat igenom, typ innan 4000 mil.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Vadå, på dom plockade man ur växellådan på mindre än en timme utan att ta ur motorn. Problemet med Simca 1100 var väl att man behövde göra det innan skärmarna rostat igenom, typ innan 4000 mil.

Strax efter tredje ventiljusteringen...


Buy quality, cry once
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Nu blir jag faktiskt riktigt trött på elbolaget, och våra lokalpolitiker efter tre dygn mitt i vintern med större delen av befolkningen utan el, värme, ofta vatten, har inte mycket skett, annat än att prognosen för att få igång infrastrukturen växt från ett par dygn, till efter helgen, till minst ett par veckor. (och vad säger de imorgon, månaden?)
Nu skall det tas in ett tjog montörer över helgen utifrån, men det är väl fan allt för lite allt för sent. Stor eloge till de som jobbar, men någon måste ju se till att få in lite resurser att de får något att hända också. Och det borde skett för länge sen! Vad händer om det blir en någorlunda normal januari temperatur på 15-20 minus?
Behövs liksom stora mängder med både personal, men också maskiner och meterial.

Är ju medveten om att det finns att göra på båda sidorna i finland och sverige, men ta längre bort ifrån då, finns flygplan för helvete.
Lägg gärna samhällspengar på detta när det verkligen behövs, istf något jävla vanitets kulturprojekt.

:mad:
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Nu blir jag faktiskt riktigt trött på elbolaget, och våra lokalpolitiker efter tre dygn mitt i vintern med större delen av befolkningen utan el, värme, ofta vatten, har inte mycket skett, annat än att prognosen för att få igång infrastrukturen växt från ett par dygn, till efter helgen, till minst ett par veckor. (och vad säger de imorgon, månaden?)
Nu skall det tas in ett tjog montörer över helgen utifrån, men det är väl fan allt för lite allt för sent. Stor eloge till de som jobbar, men någon måste ju se till att få in lite resurser att de får något att hända också. Och det borde skett för länge sen! Vad händer om det blir en någorlunda normal januari temperatur på 15-20 minus?
Behövs liksom stora mängder med både personal, men också maskiner och meterial.

Är ju medveten om att det finns att göra på båda sidorna i finland och sverige, men ta längre bort ifrån då, finns flygplan för helvete.
Lägg gärna samhällspengar på detta när det verkligen behövs, istf något jävla vanitets kulturprojekt.

:mad:

Ja, Maggan har fått höjda utdelningar från en rad av statens bolag, däribland Vattenfall med 2 miljarder. Den där Tesla-illusionen måste ju hållas uppe även om antalet bidragstagare ökade signifikant 2015.
https://cornucopia.cornubot.se/2019/01/vattenfall-fortfarande-nastan-20-000.html
https://www.di.se/nyheter/vattenfall-vander-lamnar-miljardutdelning-till-staten/
 
Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Nu har jag lyckats skruva dit det mesta. Var iväg och köpte ny multirem då den gamla hade lite sprickor. Egentligen är det nog dags att byta kamrem också, men det får bli senare om den har hållit till dess, annars blir det skroten. Men jag glömde rita upp hur den satt och nu när jag sätter dit den är den för lång... Håller på att leta upp alternativa dragningar så att den ska bli lagom lång.

Kamrem fixar du på 45 minuter. Bort med framhjul och gräv dig in genom innerskärmen.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Kamrem fixar du på 45 minuter. Bort med framhjul och gräv dig in genom innerskärmen.

Lyft kåpan, klipp remmarna, tejpa in nya mot gamla ända i ända, veva runt tills nya remmen gått ett varv, ta bort tejpen och smält ihop remmen med lödkolv.

:tummenupp
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Kamrem fixar du på 45 minuter. Bort med framhjul och gräv dig in genom innerskärmen.

Får bli när det är bättre temp då jag mekar utomhus. Har alldeles för mycket saker för att kunna meka inne i garaget.
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Får bli när det är bättre temp då jag mekar utomhus. Har alldeles för mycket saker för att kunna meka inne i garaget.


Om jag inte minns fel så kan man spärra spännaren med en sprint (popnit av lämplig grovlek funkar fint), vilket underlättar återmonteringen. Låna gärna med en spännrulle från lokala nasaren ifall lagret där är slut. Kammar och vev är uppmärkta, så inga svårigheter där.

Lycka till.
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Top