Triumph Thruxton-tråden

Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?
 
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?
Hur vore det om du ställer fråga nr.1 till bilprovningen istället?
 
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?

1. Mig veterligt kontrollerar de inte utsläppen på hojar i nuläget men som med allt annat så kan det ju ändras.
2. Det finns ett lagom stort fack under/i sadeln på 1200:orna där man får plats med ett skivbromslås men inte så mycket mer.
 
1. Mig veterligt kontrollerar de inte utsläppen på hojar i nuläget men som med allt annat så kan det ju ändras.
2. Det finns ett lagom stort fack under/i sadeln på 1200:orna där man får plats med ett skivbromslås men inte så mycket mer.


tackar ;)
 
Trevligt attityd du har då, jag postar ju frågan i thruxton tråden för att få veta ifall folk som kör thruxton med x-pipe får igenom den på bes

fler dumma kommentarer?

Visst, jag har fått min thruxton genom besiktningen i 10 år utan "x-pipe". Nöjd med den dumma kommentaren?
 
Hej

1) Kan man köra utan cat på bes (x-pipe)? eller kontrollerar dom utsläppen nuförtiden?
2) Vad har ni för extralås på era thruxton´s, skivlås? finns det nån förvaring där det ryms ett lås?

Har du eller 900 eller 1200? Kan ju vara lite olika...

2) Jag har ett vanligt Abus som jag spraymålat svart för att det inte skall synas alltför mycket ("gult är fult" - just i det här sammanhanget).

Låset hade särskilda fästen för montage med i förpackningen. Se foton. På lite avstånd syns det knappt.

IMG_2079 - kopia_LI.gif IMG_2080.JPG

IMG_1418.jpg


1) Var inte för ledsen på Twintorsk, han är egentligen en snäll pôjk, fastän han uttryckte sig kantigt. :) (Luktat för mycket på helgglöggen redan? :D )
 
Har du eller 900 eller 1200? Kan ju vara lite olika...

2) Jag har ett vanligt Abus som jag spraymålat svart för att det inte skall synas alltför mycket ("gult är fult" - just i det här sammanhanget).

Låset hade särskilda fästen för montage med i förpackningen. Se foton. På lite avstånd syns det knappt.

View attachment 443765 View attachment 443766

View attachment 443767


1) Var inte för ledsen på Twintorsk, han är egentligen en snäll pôjk, fastän han uttryckte sig kantigt. :) (Luktat för mycket på helgglöggen redan? :D )
Tyckte han var lite känslig och lättstött jag.. men ingen ska in med dom här hojarna på besiktning än på två år som nämnts, men vi har inte avgaskrav på mc i sverige än. Frågade så sent som i fredags en faktisk besiktningsman om det.
Det man kan få problem med skulle då vara helfordonsgodkännandet, och det tror jag nog vackert han får ringa in och fråga om. Kunde ju vara ett vettigt bidrag till tråden om inte annat.
 
Tyckte han var lite känslig och lättstött jag.. men ingen ska in med dom här hojarna på besiktning än på två år som nämnts, men vi har inte avgaskrav på mc i sverige än. Frågade så sent som i fredags en faktisk besiktningsman om det.
Det man kan få problem med skulle då vara helfordonsgodkännandet, och det tror jag nog vackert han får ringa in och fråga om. Kunde ju vara ett vettigt bidrag till tråden om inte annat.
Han visste kanske inte att du är svetsare och därför en potentiell framtida statsminister som man måste kräla i stoftet för. ;)

Helfordonsgodkännandet är ju ett problem för alla hojar sedan snart tjugo år tillbaka. Jag har bara besiktat Ryath en gång och jag fick inga problem med mina modifikationer (dock så hade jag originalljuddämparna med dysfunktionell katalysator tillfälligt på). Syftet är ju att ha trafiksäkra fordon och inte uppfylla ett kantigt regelverk bara för sakens skull och så verkar det oftast hanteras (det här är ju trots allt inte Tyskland, på gott och ont).
 
Han visste kanske inte att du är svetsare och därför en potentiell framtida statsminister som man måste kräla i stoftet för. ;)

Helfordonsgodkännandet är ju ett problem för alla hojar sedan snart tjugo år tillbaka. Jag har bara besiktat Ryath en gång och jag fick inga problem med mina modifikationer (dock så hade jag originalljuddämparna med dysfunktionell katalysator tillfälligt på). Syftet är ju att ha trafiksäkra fordon och inte uppfylla ett kantigt regelverk bara för sakens skull och så verkar det oftast hanteras (det här är ju trots allt inte Tyskland, på gott och ont).
Kräla i stoftet? Jag gav människan det typ enda vettiga svaret han kunde få eftersom ingen rimligtvis Vet något än, och fick skit tillbaks. Så svårt är det inte att ringa ett telefonsamtal om han inte vill sitta på nålar i de 2-4 år han har till första besiktning på sin maskin.. personligen tycker jag han kan ta sin inställning och stoppa upp nånstans men det är ju ot..
 
Kräla i stoftet? Jag gav människan det typ enda vettiga svaret han kunde få eftersom ingen rimligtvis Vet något än, och fick skit tillbaks. Så svårt är det inte att ringa ett telefonsamtal om han inte vill sitta på nålar i de 2-4 år han har till första besiktning på sin maskin.. personligen tycker jag han kan ta sin inställning och stoppa upp nånstans men det är ju ot..
Aja, det är fint väder; ut och kör med dig. Själv så tänkte jag dammsuga bort grus och tvätta bort tjära/asfalt från hojen idag efter söndagens tur på väg nylagd fulbeläggning. -.- Det var bra skyltat för en gångs skull men att bara få veta att det finns risk för stenskott är inte så hjälpsamt...
 
Vättern runt.

Vättern runt:

Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
21-22 juli:
TMax500
Alikzus
ahoff

28-29 juli (reservhelg ifall vädret är kass helgen före):
TMax500
ahoff
...svara med citat och fyll på med ditt namn här.

Ska höra om nya ägaren till Makkans trux ska med runt.
 
Citat Ursprungligen postat av TMax500 Visa inlägg
21-22 juli:
TMax500
Alikzus
ahoff
Trixon

28-29 juli (reservhelg ifall vädret är kass helgen före):
TMax500
ahoff
Trixon
...svara med citat och fyll på med ditt namn här.

Trixon = ny Thruxtonägare
 
Årets Vätternrunda. Vilka kör med i år? Det är ingen bindande anmälan, bara bra att veta ungefär hur många vi blir.

21-22 juli:
TMax500
Alikzus
ahoff
Trixon
Jonas (på Johans mc)
...svara genom att kopiera och fyll på med ditt namn här

28-29 juli (reservhelg ifall vädret är kass helgen före):
TMax500
ahoff
Trixon
...svara genom att kopiera och fyll på med ditt namn här

Läs mer här om detaljerna:https://www.sporthoj.com/forum/show...uxton-tråden&p=6365977&viewfull=1#post6365977
 
Last edited:
Jag hänger på!

Men jag fattar inte hur jag lägger till mig på listan. Jag kan iaf båda helgerna. Åke kanske kan lägga till mig?

Ojdå, det var visst lite svårt. Har ändrat texten till "...svara genom att kopiera och fyll på med ditt namn här"
 
Skrivet väl här hoppas det inte är fel.

Funderar på att köpa en -13 Thruxton och tråden är ju minst sagt lång att läsa från början så då frågar jag här. Är det nåt som man bör se upp med på dom hojarna? Vad jag vet om hojen så har den rensas bakdel men original skärm, lyse och blinkers följer med, i övrigt är den original tror jag. Hur funkar det om man vill byta tex dämpare?

Hur funkar detta med mappning och sånt? Jag är ju mer en spetsar och gasar människa. Får förhoppningsvis reda på lite mer om den senare ikväll.
 
Nyheter
Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Back
Top