Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
hbman: Bra tips. Pundet måste ha legat lågt då du beställde . Om nu de här billigare litiumbatterierna är ok så finns det väl ingen anledning att inte byta teknik. Det som tar emot är väl att man behöver byta laddare då man nu har flera "normala" .
från sida 2 under LADDNINGTa alltid bort batteriet från fordon före laddning.
Avbryt laddning om batteriet blir för varmt för att vidröra. Låt det svalna innan laddningen återupptas.
Om du måste ladda hojen varje dag så är det något som inte är speciellt krytt!Jag tycker det verkar väldigt jobbigt att använda Biltema Lituimbatteri.
Varje gång batteriet behöver laddas ska det tas bort från fordonet.
Ett evigt skruvande som jag ser det. Ifall man har en hoj som drar lite ström när den står.
från sida 2 under LADDNING
http://www.biltema.se/biltemadocuments/manuals/80-177_man.pdf
eller vad sägs om den här ?
Ska man sitta med batteriet i knäet under laddning? Så man märker om batteriet blir varmt ?
Tacka vet jag blybatteri, bara ansluta en MC smartladdare och glömma laddningen.
Nästa dag är hojen klar att köra.
Om du måste ladda hojen varje dag så är det något som inte är speciellt krytt!
Ett stort problem med litiumjonbatterier är att elektrolyten, alltså ämnet mellan polerna i batteriet, är flytande och lättantändlig. När batteriet åldras kan små träd av kristaller byggas upp mellan elektroderna, och hetta upp eller kortsluta batteriet så att det börja brinna.
Återkommer härmed beträffande Biltema's LitiumIon-batteri som jag köpte för ett tag sedan.
Natten mellan fre-lör stod hojen utomhus och lufttemperaturen lör morgon var ca. 6-7°.
Displayen visade "SOFT" och det var knappt att motorn gick runt och startade!
Fick info. på KCS-gruppen (FB) att ett litiumbatteri mår bäst mellan 15°-25°. Det bör ju Biltema ge info. om i sin manual eller produktbeskrivning, eller hur? Jag menar, vi bor i Sverige där det inte sällan är kallare än 15° i luften...
Om Feltema säljer gelbatteri med rätt yttermått kanske jag lämnar tillbaka litiumskräpet och köper ett sådant.
/H
Sida 3 i manualen långt ner till vänster.Starten påverkas när omgivningstemperaturen är lägre än 5 C
Återkommer härmed beträffande Biltema's LitiumIon-batteri som jag köpte för ett tag sedan.
Natten mellan fre-lör stod hojen utomhus och lufttemperaturen lör morgon var ca. 6-7°.
Displayen visade "SOFT" och det var knappt att motorn gick runt och startade!
Fick info. på KCS-gruppen (FB) att ett litiumbatteri mår bäst mellan 15°-25°. Det bör ju Biltema ge info. om i sin manual eller produktbeskrivning, eller hur? Jag menar, vi bor i Sverige där det inte sällan är kallare än 15° i luften...
Om Feltema säljer gelbatteri med rätt yttermått kanske jag lämnar tillbaka litiumskräpet och köper ett sådant.
/H
Batteriet behöver sällan laddas (självurladdningen är cirka 1% per månad).Jag tycker det verkar väldigt jobbigt att använda Biltema Lituimbatteri.
Varje gång batteriet behöver laddas ska det tas bort från fordonet...
Det behöver man inte göra med ett LiFe-batteri....jag brukar ladda batteriet sådär varannan vecka under vintern...
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten
Yamaha Motor Europa NV fil ... |
![]() |
Distinguished Gentleman’s Ride -25
Under söndagen den 18 maj d... |
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |
![]() |
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna
Just nu har portarna öppnat... |
![]() |
MV Agusta inför fem års garanti
MV Agusta tar ett nytt steg... |
![]() |
MV Agusta förlänger garantin till fem år
Italienska motorcykeltillve... |