MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Crutchlow är ju en rätt frisk fläkt bland all medieträning som springer runt i depån annars. :hihi
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe

Nu är jag ju inte ute på bananen samtidigt som MM, och just idag var han ju lite väl het men samtidigt så tycker jag att Yamahas kommentar är lite väl starka. Jag är inte något fan av varesig Rossi eller Marquez så personligen har jag inga direkta känslor över incidenten förutom att MM borde ha lugnat sig ett par hekto. MM är ju inte på långa vägar lika illa som AI när han plöjde av folk av banan i parti och minut.
Och att just Rossi kommer med just den ordalydelsen är lite ironiskt ändå, han har kört rätt vilt han med även om han lugnat ner sig på äldre dar. :hihi
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
MM visar återigen vad alla utom värsta fanboysen länge vetat: Han ÄR en osportslig jubelidiot!
Vet inte vilka sanktioner reglementet innehåller men MM borde få startförbud i flera kommande race! Det måste göras väldigt tydligt att ingen gång på gång kan sabotera andras race utan att detta får kännbara följder.

PS Mycket trevlig pall, speciellt kul att Suzuki fått upp ångan!
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Nu är jag ju inte ute på bananen samtidigt som MM, och just idag var han ju lite väl het men samtidigt så tycker jag att Yamahas kommentar är lite väl starka. Jag är inte något fan av varesig Rossi eller Marquez så personligen har jag inga direkta känslor över incidenten förutom att MM borde ha lugnat sig ett par hekto. MM är ju inte på långa vägar lika illa som AI när han plöjde av folk av banan i parti och minut.
Och att just Rossi kommer med just den ordalydelsen är lite ironiskt ändå, han har kört rätt vilt han med även om han lugnat ner sig på äldre dar. :hihi

Ja nog fan krämar de på lite väl hårt när de säger att Rossi "inte känner sig säker", det är hajar som vädrar blod i vattnet tror jag. MM gjorde sig rejält till åtlöje idag så Yamaha försöker nog ta chansen att sätta dit honom så hårt det bara går.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ja nog fan krämar de på lite väl hårt när de säger att Rossi "inte känner sig säker", det är hajar som vädrar blod i vattnet tror jag. MM gjorde sig rejält till åtlöje idag så Yamaha försöker nog ta chansen att sätta dit honom så hårt det bara går.

Jo, ska han ha en chans på titeln måste de ju antagligen se till att sno MM på så många poäng det bara går utanför banan.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Nu är jag ju inte ute på bananen samtidigt som MM, och just idag var han ju lite väl het men samtidigt så tycker jag att Yamahas kommentar är lite väl starka. Jag är inte något fan av varesig Rossi eller Marquez så personligen har jag inga direkta känslor över incidenten förutom att MM borde ha lugnat sig ett par hekto. MM är ju inte på långa vägar lika illa som AI när han plöjde av folk av banan i parti och minut.
Och att just Rossi kommer med just den ordalydelsen är lite ironiskt ändå, han har kört rätt vilt han med även om han lugnat ner sig på äldre dar. :hihi

Eller han som skapade ett nytt ord, "Bautistad", kunde ju vara lite stökigt kring han med. :D

För övrigt är jag stort Rossi-fan men jag gillar sporten mer. :)
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16

Ozziania

SuperSport är lite roligare
Gick med
18 Jul 2004
Ort
Långtbortistan
Hoj
Flertal
Tycker du någon kör hårt och vårdslöst utan att vilja fatta att det är det han gör trots tillsägelser så är man kanske lite mindre noggrann själv i dennes närhet.
MM kör hårt men det gör Rossi med så de kan inte direkt klaga på den andre, att inte ha kontakt är ju en självklarhet men det går inte alltid som man vill.
Hänger inte upp mej på enbart Rossiincidenten, det var liksom kulmen, MM fick ju faktiskt straff för tre "misstag" varav ett innan racet ens startat.

För oss som varit med ett tag finns det väl få förare som skapat så mycket kalabalik som Rossi, han varken var eller är guds bästa barn.

Fast vad har det med saken att göra, i dag körde MM ovanligt hetsigt i situationer som egentligen inte motiverade det, han hade ju farten ändå så det var väl ingen egentlig fight med Rossi?

Dessutom har Rossi också fått sona sina dumheter (Sepang 2015)
https://www.crash.net/motogp/news/224594/1/motogp-race-director-explains-rossi-punishment



Bortsett från detta, vad jag kommenterade i ditt inlägg var formuleringen att allt är ok så länge det inte görs medvetet men om man ger igen (trycker till) i nästa race, är då inte det medvetet? :)
 
Last edited:

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Fler som kollar på Rossis debrief? Jag vet inte om det bara är politiskt eller han faktiskt menar allvar, att MM93 förstör sporten? Men mycket hårdare ord blir det ju inte.

Edit: Att han dessutom påstår att MM93 medvetet siktar på andra förares ben...2018 blir intressant.
 
Last edited:

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Fler som kollar på Rossis debrief? Jag vet inte om det bara är politiskt eller han faktiskt menar allvar, att MM93 förstör sporten? Men mycket hårdare ord blir det ju inte.

Inte bara en utan fem incidenter varav en på fri träning 1. Det är inte Racing. Det är bara dumt i hela huvudet att bete sig så
 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Detta var det sämsta racet på mycket länge. Och då menar jag inte själva racet om pallen. Utan det faktum att nu är det väl ganska tydligt bevisat att MM är en exceptionell galning, som borde bestraffas så att han förhoppningsvis lugnar ner sig. Han verkar fått hybris och bara skulle vinna, för att han var snabbast på träningarna. :dummer

Tappade faktiskt lite tron på race direction. Verkar vara en teaterföreställning regiserad av Dorna. Inte ett race som följer regelboken.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Marc Marquez slår rekord igen!

4 regelbrott och 3 straff under samma race.

1. Tar inte hojen av banan efter att fått motorstopp innan starten.
2. Åker i fel riktning på banan.
3. Trycker av A.Esp. som senare bryter på grund av tekniska problem, oklart om det är relaterat eller ej.
4. Trycker av Rossi så att han förlorar alla chanser för poäng

Men trots det lyckades han sluta före Rossi i resultatlistan :va
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Hänger inte upp mej på enbart Rossiincidenten, det var liksom kulmen, MM fick ju faktiskt straff för tre "misstag" varav ett innan racet ens startat.

För oss som varit med ett tag finns det väl få förare som skapat så mycket kalabalik som Rossi, han varken var eller är guds bästa barn.

Fast vad har det med saken att göra, i dag körde MM ovanligt hetsigt i situationer som egentligen inte motiverade det, han hade ju farten ändå så det var väl ingen egentlig fight med Rossi?

Dessutom har Rossi också fått sona sina dumheter (Sepang 2015)
https://www.crash.net/motogp/news/224594/1/motogp-race-director-explains-rossi-punishment



Bortsett från detta, vad jag kommenterade i ditt inlägg var formuleringen att allt är ok så länge det inte görs medvetet men om man ger igen (trycker till) i nästa race, är då inte det medvetet? :)

Nej, är det medvetet så är det ju givetvis skäl för avstängning på livstid, det är en riktigt farlig sport vi håller på med och det räcker med de misstag som sker.

Och ok är det ju inte men ett misstag är ett misstag, kör man så nära gränsen så det ofta inträffar är det ju värt en liten tanke hos den som kör att det är dags att lugna sig lite men det är ju fortfarande inte medvetet.

Är det ett misstag som kommer av att en förare kör lite för mycket på gränsen mot en och det sker fler gånger får man ju tala med han, funkar inte det får man ju vara lika hård tillbaka, det innebär ju inte att man försöker tackla någon, bara att man lämnar väldigt små marginaler när man går in och tar plats.

Men, skitsamma, tycker att det som händer på banan stannar på banan, allt annat tar TL och organisationen hand om.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Det enda jag fick ut av MMs debrief var att han var inte egentligen intresserad av att be om ursäkt, men jag kanske missade något, det var lite svårt att höra frågorna tyckte jag.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Det enda jag fick ut av MMs debrief var att han var inte egentligen intresserad av att be om ursäkt, men jag kanske missade något, det var lite svårt att höra frågorna tyckte jag.

Det var i stort sett det; det var race direction som gav dubbla budskap på griden(tyckte det var oförtjänt att få en Ride through, deras otydlighet liksom!), nå jo aleix var ju lite mms fel (men ändå inte då EsA körde fyra sek långsammare och då är det ju svårt att köra om snyggt. Eller hur han nu fick ihop det i huvudet....) Att bowla ut Rossi var en ren race incident. Kunde inte bromsa liksom. Inte mitt fel typ.

Det sammanfattar väl det hela. Så; ett antal titlar och kan inte reglerna. :hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Det var i stort sett det; det var race direction som gav dubbla budskap på griden(tyckte det var oförtjänt att få en Ride through, deras otydlighet liksom!), nå jo aleix var ju lite mms fel (men ändå inte då EsA körde fyra sek långsammare och då är det ju svårt att köra om snyggt. Eller hur han nu fick ihop det i huvudet....) Att bowla ut Rossi var en ren race incident. Kunde inte bromsa liksom. Inte mitt fel typ.

Det sammanfattar väl det hela. Så; ett antal titlar och kan inte reglerna. :hihi

Ride thrue fick han ju för han körde mot färdriktningen så den var ju inte så otydlig...

Resten, tja, han var ju inte noggrann och exakt när han passerade, att det var värt ett straff kan han ju inte säga så mycket om då ett misstag sker lixom en gång, sen lär man sig och är försiktigare nästa.

Men, han är straffad och förmodligen kommer det även efterspel på detta så han försöker väl vrida över opinionen lite, att han försökte be om ursäkt säger väl att han(eller teamet)inser att det inte var helt i sin ordning det han höll på med där ute.
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Zarco tryckte av Pedrosa i en liknande situation utan påföljd. Hade Marquez enda fel i racet varit kontakt med Aleix hade det troligen inte heller lett till något straff, men nu var det ju lite mer än så.

Får se hur Marquez försöker ta revansch på Austin? Blir det total dominans eller fler idiotiska händelseförlopp?

I mitt tycke bör även Zarco få en "slap on the wrist" från race direction. Hans påkörning av Pedrosa var inte snygg, men hamnar ju klart i skymundan pga Marquez alla galenskaper. Men att en förare gör fel, ursäktar inte en annans. Det blev ju inte ens en "reviewing incident between riders..." av det Zarco gjorde, svagt.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top