MotoGP 2018 #2: Gran Premio Motul de la República Argentina

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Lite väl surt i Rossi-boxen tycker jag, det är ju för fan Race och skit händer i race!

Först, jag kollar på motogp enbart för nöjets skull, "håller" inte på nån särskild åkare.. må bäste man vinna typ..
Och jag tycker väl generellt att man kan komma undan med rätt mkt just för att det är race.. extremt små, om några marginaler..

Men Mackan idag.. Vid första tillfället så fanns ju verkligen 0 utrymma, enbart tur som gjorde att de höll sig på hjulen.. Det blev han straffad för med all rätt.. Att då göra EXAKT samma sak igen..? Är grabben korkad?

Ok om det varit slutet av säsongen och hela mästerskapet hängde på det, men andra racet, exakt samma grej 2 gånger, och i fallet med Rossi, nån som han var uppebart snabbare än och kunde ha kört om problemfritt vartsomhelst med tanke på farten..

Och allt detta medans han försökte städa upp sitt eget misstag i starten..
Klantar sig själv och sen drabbas andra förare av framfarten..

Då tycker iaf jag att det inte håller att skylla på att "det är race"..

edit: taskig tajming också när buandet på läktarna äntligen börjat klinga av.. :D
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Sedärja, ett race som väcker känslor!

Detta kommer skapa intresse för fortsättningen. :D

Är lite intressant att det som mest diskuteras är Rossi-MM trots en jäkligt udda pall med riktigt rolig körning där uppe..

Tyckte Cruchlow såg smart ut där han bara gick med länge, sålänge det inte blir lucka så är det bättre att låta de andra bråka och bara glida med.

Hade mina förhoppningar på Rins, hade vart kul för han och suka men det kanske kommer under säsongen nu när han fått smak för det och de får utveckla under säsong, kan ju kanske frigöra lite extra kapital till det.

14 låånga dagar till nästa, jobbigt!
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Först, jag kollar på motogp enbart för nöjets skull, "håller" inte på nån särskild åkare.. må bäste man vinna typ..
Och jag tycker väl generellt att man kan komma undan med rätt mkt just för att det är race.. extremt små, om några marginaler..

Men Mackan idag.. Vid första tillfället så fanns ju verkligen 0 utrymma, enbart tur som gjorde att de höll sig på hjulen.. Det blev han straffad för med all rätt.. Att då göra EXAKT samma sak igen..? Är grabben korkad?

Ok om det varit slutet av säsongen och hela mästerskapet hängde på det, men andra racet, exakt samma grej 2 gånger, och i fallet med Rossi, nån som han var uppebart snabbare än och kunde ha kört om problemfritt vartsomhelst med tanke på farten..

Och allt detta medans han försökte städa upp sitt eget misstag i starten..
Klantar sig själv och sen drabbas andra förare av framfarten..

Då tycker iaf jag att det inte håller att skylla på att "det är race"..

edit: taskig tajming också när buandet på läktarna äntligen börjat klinga av.. :D

Man "skyller" inte på att det är race, det är ju race.

Han var snabb men jäkligt slarvig och en smula övermodig, tänkte troligen inte alls likt han gör när han sätter sina magiska pole-varv, kör på absoluta gränsen bara.

Han ville, eller blev krävd av teamet, att be om ursäkt för tacklingen och det tycker jag de kunde skött lite snyggare i Rossi-boxen, bestraffningar/varningar för hans körning kommer han troligen få efteråt.

Jag tycker tävlingen körs på banan och slutar när man rullar av, ett försök till ursäkt av MM om de bägge legat på sidan hade jag förstått att han inte velat ta, då är det känslor, men efteråt..
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Berätta varför va han arg? Viasat visar ju inte press....

Han sa att det var en massa pressfolk som inte dök upp, att de inte respekterade de 3 vinnarna. Han sa att de behöver inte dyka upp på resten av hans pressträffar heller. Om det är på grund av MM93/VR46-drama eller för att de inte bryr sig om vinnarna låter jag vara osagt.
 

Sukkaha

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jun 2014
Ort
Falkenberg
Hoj
1976 Honda Z50a
Perfekt söndag!! Kalasväder, gasat 30mil och sen bänka sig framför gp. Ibland är det sådär extra gött o leva.
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Ulvhamne skriver
Förståeligt att Rossi var upprörd, så att han inte ville prata med honom kan väl ha varit lite osnyggt, men inte konstigt.

Hade jag varit teamchef hade MM inte fått framföra någon ursäkt till Rossi av det enkla skälet att Teamet höll på att skriva ihop en Protest. Teamet ville inte ha den Protesten sabbad av att Rossi skakat hand med MM och sagt att VR såg det som en Race Incident.

Det är klart att hade det varit torrt så hade inte MM tryckt av VR men VR höll sig faktiskt på hjulen så länge hjulen var kvar på banan. Att hjulen släppte i det blöta gräset är ju inte konstigt. Tur att VR klarade sig så bra så han kunde köra i mål.

Grattis CC JZ AR och JM !
Vilka kämpar !
 
Last edited:

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Tog Lorre ett tidigt flyg hem eller vart blev han av?

Han stannade och hjälpte Smith när han gick omkull, tror han passade på att fråga lite om hojen och teamet inför nästa säsong, om det är något speciellt han bör tänka på och så...:hihi
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Är glad för Crutchlows välförtjänta vinst i dag fast synd att all MM dramatik skulle komma att överskugga vinsten :gnissla

Att Marc inte fick svartflagg efter Rossiinsidenten är bara konstigt, tyckte han kvalificerat sej rätt bra vid det laget :va

Ursäkta men vad skrev du He rik?
Så länge det inte är medvetet och tryck till i nästa race? :)

Tycker du någon kör hårt och vårdslöst utan att vilja fatta att det är det han gör trots tillsägelser så är man kanske lite mindre noggrann själv i dennes närhet.
MM kör hårt men det gör Rossi med så de kan inte direkt klaga på den andre, att inte ha kontakt är ju en självklarhet men det går inte alltid som man vill.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Racing på hög nivå eller ej, tycker det är rimligt att begära mer gällande sportsmanship av en förare som MM.
Funktionär som vad det såg ut som uttryckligen sa till honom ”pit lane!”. Han sket i det i så fall.

Edit : autocorrect
 
Last edited:

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Race direction borde stänga av MM nästa race. Han måste lugna ner sig. Han är ju farlig och galen.
De borde ju plockat av honom direkt när han vägrade lyda efter sin startfadäs.
 

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Ulvhamne skriver
Teamet ville inte ha den Protesten sabbad av att Rossi skakat hand med MM och sagt att VR såg det som en Race Incident.
Precis, Honda leder MM till Rossis garage i hopp om att en ursäkt - helst tydligt accepterad - ska förmildra de sanktioner teamet vet kommer.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Saxxat från reddit:

"We as a team can not accept this type of behavior from Marquez, which he has shown two times this race, with Aleix and then Valentino, where he risked an injury and lost many points. It is unacceptable. We have gone to the race direction to convey our opinion, as has Valentino, for the rest we have to wait and see if they decide to punish Marc further.

Valentino has only said that it was very dangerous, and that he does not feel safe racing on the same track as Marquez. He is afraid of being near him, and that is a thing we shall have to resolve (in the future).

We had no argument with Honda, we have our own opinion that we have shared with the race direction and we sincerely do not wish to speak to Honda or Marc at the moment. He tried entering our garage but it was not the right time to do it."

-Lin Jarvis

Sorry if this is not word for word accurate, I have translated it from Italian as I have not found his statement anywhere else.

https://www.reddit.com/r/motogp/comments/8asp0n/statement_by_lin_jarvis_regarding_marquez/
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Därför motogp inte lagt upp presskonferensen så man kan se den i efterhand i deras app måtro.

Nej, de brukar ta en stund på sig att klippa och lägga upp den som en fristående video. Den har avslutats för inte hemskt längesen nu, och den kan ta ett par timmar innan de får upp.
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top