Husqvarna 701 Supermoto / Enduro

Kolla min bild några inlägg längre upp, där finns AFR värden på tuning-kit utan db-killer. Går lite snålt på låg/mellanregister på fullgas.

Finns ingen katalysator i denna dämpare så den är ju omöjligt godkänd. På godkända finns ett nummer som polis m.m kikar efter, är det ECE det kallas? Det händer ju även här hemma i Sverige att folk åker dit på det..

Du kan ju alltid köra på detta och slänga på originaldämparen när du åker ner dit. :tummenupp

Du har möjligtvis inte bilden i bättre upplösning?

Har varit i kontakt med Husqvarna igen men då Tomas är ute på resa och kommer tillbaka först den 19:e så fick jag prata med en annan fast på KTM som först sa att Tomas hade fel men som sedan ändrade sig och sa att han inte var säker då han såg att tuning-kittet är "CCCUO_EU". Han skulle återkomma senare under dagen efter att ha kollat upp detta mer ingående.

Verkar rätt snurriga på KTM/Husqvarna...

Edit: Lyckades få tag i manualen och där står det att kittet inte är homologiserat.
 
Last edited:
Min går inte snålt nog för att gå varmare, inte heller snålt nog för att börja ljusna stiften.
Så inte vidare supersnålt alls :S
 
Hej

Är det någon av er som fått passagerarfotpinnar till sin 701a?
Eller någon verktygssats? Handtag bak?

Jag har inget av det iallafall:confused:
 
Hej

Är det någon av er som fått passagerarfotpinnar till sin 701a?
Eller någon verktygssats? Handtag bak?

Jag har inget av det iallafall:confused:

Japp. Allt ovanstående utom passagerarfotpinnar fick jag i en kartong separat från hojen. Pinnarna satt på och gör det fortfarande. Det är kul att wheela med co-pilot. :)
 
Hej

Är det någon av er som fått passagerarfotpinnar till sin 701a?
Eller någon verktygssats? Handtag bak?

Jag har inget av det iallafall:confused:

Japp, allt låg i kartong. Prata med handlaren där du köpte hojen och be om att få prylarna. :tummenupp
 
Japp. Allt ovanstående utom passagerarfotpinnar fick jag i en kartong separat från hojen. Pinnarna satt på och gör det fortfarande. Det är kul att wheela med co-pilot. :)



Japp, allt låg i kartong. Prata med handlaren där du köpte hojen och be om att få prylarna. :tummenupp

Tack För Infon:Bugar:tummenupp

Har skickat mail till Motostar nu.
 
Vitpilen ska tydligen ha dubbelverkande quickshift. Undrar om det går att bestycka motarden med en sån som är originalgrej på vitpilen? Skulle vara en trevlig men inte nödvändig sak.

Får kolla när jag lämnar in den på service i april.
 
Vitpilen ska tydligen ha dubbelverkande quickshift. Undrar om det går att bestycka motarden med en sån som är originalgrej på vitpilen? Skulle vara en trevlig men inte nödvändig sak.

Får kolla när jag lämnar in den på service i april.

Svårt att tro, inte ens samma ECU på 17-18 701 E/SM som på Vitpilen. Du har ju även en 16 väl? Vanlig quickshifter är ju lätt att eftermontera dock. :tummenupp Jag ska köra på dynojets när det ändå sitter en power commander på.
 
Svårt att tro, inte ens samma ECU på 17-18 701 E/SM som på Vitpilen. Du har ju även en 16 väl? Vanlig quickshifter är ju lätt att eftermontera dock. :tummenupp Jag ska köra på dynojets när det ändå sitter en power commander på.

Jahopp. Då får man väl koppla vidare då. :)

Jupp, det är en 16.
 
Ska köpa en 701 sm 2016 nästa helg.
Måste man ha pc eller går ecu mappa för Leovince utan db killer ?
 
Hej. Är det någon mer än jag som tycker dynan på 701an är hal.
Jag har den blå gula orginal dynan, tips på medel som gör den mer sträv/icke hal
 
Hej. Är det någon mer än jag som tycker dynan på 701an är hal.
Jag har den blå gula orginal dynan, tips på medel som gör den mer sträv/icke hal
Bästa åtgärden är väl att kränga på nytt sadelöverdrag, kanske? Eller limma på stompgrips?

Jag har aldrig lidit av det. Å andra sidan så är jag väldigt rörlig i sadeln när jag kör aktivt.
 
Hej. Är det någon mer än jag som tycker dynan på 701an är hal.
Jag har den blå gula orginal dynan, tips på medel som gör den mer sträv/icke hal

Har du den äldre sadeln med ribbor, eller har du den nya modellen som saknar dessa ribbor? Den äldre modellen ska tydligen vara rätt hal, medan jag som har den nya sadeln aldrig ens har tänkt tanken.

På söndag kommer jag och SwePace hoppa fram och tillbaka på varandras hojar, så då kan vi jämföra de olika sadlarna. Ska försöka komma ihåg att återkoppla med våra reflektioner :fyllisar
 
Har du den äldre sadeln med ribbor, eller har du den nya modellen som saknar dessa ribbor? Den äldre modellen ska tydligen vara rätt hal, medan jag som har den nya sadeln aldrig ens har tänkt tanken.

På söndag kommer jag och SwePace hoppa fram och tillbaka på varandras hojar, så då kan vi jämföra de olika sadlarna. Ska försöka komma ihåg att återkoppla med våra reflektioner :fyllisar

Du är generös och modig. Din enduro är väl inte inkörd än?

Icke desto mindre ser jag fram emot att tukta den! ;)

Klart att jag delar mina reflektioner här.
 
Du är generös och modig. Din enduro är väl inte inkörd än?

Icke desto mindre ser jag fram emot att tukta den! ;)

Klart att jag delar mina reflektioner här.

Ingen minns en fegis :crash

Efter söndagens körning kommer den vara inkörd och klar. Äntligen slut på kioskmongo-körningen!
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top