Vad fick dig att le idag?

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Veckans tredje pass med styrketräning avklarades i morse. 0720 var jag tillbaka hemma och kaffet var färdigbryggt. Nyss stack sambon iväg på sitt pass.

Är litet trött nu, så jag gör nog som barnen. Sover litet middag. :)

PS. MrsZ, gratulationer till boken.
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
När jag i morse gick in i garaget för att hämta en förlängningskabel.

Lukten av motor...mmm...däck....alla delar på hyllorna...tre hojar som står o väntar på att få sträcka ut o frusta av sig : )
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Försäkringskassan. Eller rättare sagt handläggaren jag pratade med. Vilken tjänstvillig, tålmodig och snäll människa!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Försäkringskassan. Eller rättare sagt handläggaren jag pratade med. Vilken tjänstvillig, tålmodig och snäll människa!

Ojoj, då får hen snart sparken. :fakta

Och personligen så fick min nya julklapp till mig själv mig att le idag:
25487293_1908516529190885_5177340875335602362_o.jpg
Började lite med bågskytte innan jag tog hojkortet, men sedan blev jag ju tokig i hojar... Nu köpte jag mig en liten compundbåge, och kastade lite pinnar väldigt fort på färgade cirklar. Mycket skoj, och lite pill.
:banana Kanske en mer konstruktiv vinterhobby än att spela datorspel?
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Att jag inte bor i stockholm.

örslagen i korthet:
Det införs ytterligare en tidsperiod på morgonen, klockan 6.00–6.29, för vilken skatt ska tas ut med 15 kronor och skattebeloppen för tidsperioderna klockan 6.30–6.59 respektive klockan 7.00–7.29 höjs till 25 kronor respektive 35 kronor i Stockholms innerstad och 22 kronor respektive 30 kronor på Essingeleden.
Trängselskatten differentieras på högsäsong och lågsäsong. Med högsäsong avses perioden 1 mars–dagen före midsommarafton och 15 augusti–30 november. Med lågsäsong avses övrig tid. För högsäsong införs höjda skattebelopp. Skattebeloppen ska för respektive nivå under högsäsong uppgå till 11 kronor, 15 kronor, 20 kronor, 30 kronor och 45 kronor i Stockholms innerstad och 11 kronor, 15 kronor, 20 kronor, 27 kronor och 40 kronor på Essingeleden. Den sammanlagda skatten per kalenderdygn och bil ska högst uppgå till 135 kronor under högsäsong.
Skatt ska tas ut för de fem första vardagarna utom lördag i juli.
Skatt ska tas ut dag före långfredagen, dag före Kristi himmelsfärdsdag och dag före alla helgons dag. Skatt ska även tas ut för, om de infaller på en vardag utom lördag, dag före första maj och dag före nationaldagen.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Att jag inte bor i stockholm.

örslagen i korthet:
Det införs ytterligare en tidsperiod på morgonen, klockan 6.00–6.29, för vilken skatt ska tas ut med 15 kronor och skattebeloppen för tidsperioderna klockan 6.30–6.59 respektive klockan 7.00–7.29 höjs till 25 kronor respektive 35 kronor i Stockholms innerstad och 22 kronor respektive 30 kronor på Essingeleden.
Trängselskatten differentieras på högsäsong och lågsäsong. Med högsäsong avses perioden 1 mars–dagen före midsommarafton och 15 augusti–30 november. Med lågsäsong avses övrig tid. För högsäsong införs höjda skattebelopp. Skattebeloppen ska för respektive nivå under högsäsong uppgå till 11 kronor, 15 kronor, 20 kronor, 30 kronor och 45 kronor i Stockholms innerstad och 11 kronor, 15 kronor, 20 kronor, 27 kronor och 40 kronor på Essingeleden. Den sammanlagda skatten per kalenderdygn och bil ska högst uppgå till 135 kronor under högsäsong.
Skatt ska tas ut för de fem första vardagarna utom lördag i juli.
Skatt ska tas ut dag före långfredagen, dag före Kristi himmelsfärdsdag och dag före alla helgons dag. Skatt ska även tas ut för, om de infaller på en vardag utom lördag, dag före första maj och dag före nationaldagen.

Skadeglädjen är den sanna glädjen! Men det är inte en klädsam glädje... :7peta

Jag bor heller inte i Tokholma och jobbar inte där men måste tyvärr passera... :mad:

Antingen kommer jag inte i tid till jobbet eller också kommer jag inte hem så när ni ser mig på Essingeleden så är det inte för att jag inte vill jobbpendla med Helldéns packcykel utan för att det kollektiva inte klarar av både fram och tillbaka... :tummenner

Nu går det att undvika tullarna. I väster är det över Hjulstabron och i öster över Rindö och Vaxholm men med bil blir det inte roligare utan bara längre än de 12 mil jag har nu. :(

Än så länge behöver man inte betala för motorcyklar och jag är så lyckligt lottad så när det inte är saltat kör jag engelsk SportHoj som fungerar även om det inte är varmt och soligt! :D

Och jag äger ingen häst så lite glädje finns det! :tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Skadeglädjen är den sanna glädjen! Men det är inte en klädsam glädje... :7peta

Jag bor heller inte i Tokholma och jobbar inte där men måste tyvärr passera... :mad:

Antingen kommer jag inte i tid till jobbet eller också kommer jag inte hem så när ni ser mig på Essingeleden så är det inte för att jag inte vill jobbpendla med Helldéns packcykel utan för att det kollektiva inte klarar av både fram och tillbaka... :tummenner

Nu går det att undvika tullarna. I väster är det över Hjulstabron och i öster över Rindö och Vaxholm men med bil blir det inte roligare utan bara längre än de 12 mil jag har nu. :(

Än så länge behöver man inte betala för motorcyklar och jag är så lyckligt lottad så när det inte är saltat kör jag engelsk SportHoj som fungerar även om det inte är varmt och soligt! :D

Och jag äger ingen häst så lite glädje finns det! :tummenupp

55an i pendlingstider är milt frustrerande. Väldigt mycket trafik för en liten fisig 80-väg, med gott om folk som ligger i 60 och avsaknad av vettiga omkörningsplatser och gärna en olycka lite då och då på samma jävla ställe så man får stå och vänta i ett par timmar på att komma hem såhär års. :gnissla
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skadeglädjen är den sanna glädjen! Men det är inte en klädsam glädje...

Du det är verkligen ingen skade glädje det är fordjavligt att det ens får finnas tullar..

Bor bara 12mil från Göteborg o har inte satt min fot där efter dom börjat med kamera övervakning av trafiken.

Är bara glad att jag slipper skiten..dej ar det synd om
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
55an i pendlingstider är milt frustrerande. Väldigt mycket trafik för en liten fisig 80-väg, med gott om folk som ligger i 60 och avsaknad av vettiga omkörningsplatser och gärna en olycka lite då och då på samma jävla ställe så man får stå och vänta i ett par timmar på att komma hem såhär års. :gnissla

Nu kör jag nästan aldrig där i rusningstrafik men tittar man på kartan ser man att Hjulstabron ligger mittemellan Nyköping och Gävle. Då förstår man att kloka människor som ska förbi båda nämnda orter inte kör omvägen österut där det dessutom kostar pengar att sitta i kö! :)

Men Hjulstabron får mig att le. När jag passerar den känns det att jag är på väg eller så är jag snart hemma! :)
Vägen är ju ganska trevlig om det, som sagt, inte vore för annan trafik och kamerorna.
Och visst ler man i hjälmen när det är broöppning och man sakta glider förbi kön med bilister där många av dem gjort hiskeliga omkörningar... :tungan

Särskrivningar får mig också att le! :)
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Ojoj, då får hen snart sparken. :fakta

Och personligen så fick min nya julklapp till mig själv mig att le idag:
View attachment 440527
Började lite med bågskytte innan jag tog hojkortet, men sedan blev jag ju tokig i hojar... Nu köpte jag mig en liten compundbåge, och kastade lite pinnar väldigt fort på färgade cirklar. Mycket skoj, och lite pill.
:banana Kanske en mer konstruktiv vinterhobby än att spela datorspel?

Faktum är att både skatteverket och försäkringskassan de senaste åren mindre och mindre antagit formen av motståndsnästen de gånger jag ringt. Jag kanske bara haft tur?

Bågskytte är en alldeles utmärkt hobby. För egen del föredrar jag en dag på skjutbanan med 7,62x51. Men krutvapen i den kalibern är svårare att lagligt komma i kontakt med. Har inte hittat någon aktivitet som försatt mig i så meditativt tillstånd som skytte i olika former.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Faktum är att både skatteverket och försäkringskassan de senaste åren mindre och mindre antagit formen av motståndsnästen de gånger jag ringt. Jag kanske bara haft tur?

Bågskytte är en alldeles utmärkt hobby. För egen del föredrar jag en dag på skjutbanan med 7,62x51. Men krutvapen i den kalibern är svårare att lagligt komma i kontakt med. Har inte hittat någon aktivitet som försatt mig i så meditativt tillstånd som skytte i olika former.

Mjoh, det är trevligt att stå och kasta pinnar. :)
Har skjutit lite olika eldvapen med, men det ger mig inte samma myskänsla. Och grannarna skulle nog börja klaga om jag låg och sköt på tomten. :hihi
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Mjoh, det är trevligt att stå och kasta pinnar. :)
Har skjutit lite olika eldvapen med, men det ger mig inte samma myskänsla. Och grannarna skulle nog börja klaga om jag låg och sköt på tomten. :hihi

Bor inte ni utanför stadsplanelagt område? (eller vad det nu heter?) Då är det ju bara att smälla på. Fast i glesbygd är ju grannsämja guld värd åas.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Bor inte ni utanför stadsplanelagt område? (eller vad det nu heter?) Då är det ju bara att smälla på. Fast i glesbygd är ju grannsämja guld värd åas.

Vi bor ute på en slätt, så skott hörs i kilometer. Har en stor och fin trädgård att skjuta på med, så det är mest bara grannsämjan.. Och min kära sambo är inte hemskt förtjust i pangpang heller. :hihi

Men föredrar ändå båge. :hihi
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top