Vad fick dig att le idag?

Att jag insåg att jag glömt bort att jag redan betalat hela semesterveckan, och inbetalningen till Tui enbart gällde en uppgradering jag gjort för 800 SEK, och inte en oväntad utgift på 22 500 SEK. :banana

Last edited:
Största bromsoket jag sett, trodde inte jag skulle hitta det på elbilsmässan, kanske. 21" hjul om någon undrar:

20171117-114328.jpg

Du har aldrig sett bromsoken på Citroën DS märker jag...

Skickat från min iPad med Tapatalk

Det har jag nog men inget jag reagerat på nämnvärt, bredare är de säkert men upplevs inte större än dessa. Framhjulslagret är dock imponerande stort, enl. uppgift är det samma spec. som propellerlagret till en DC4 om jag kommer ihåg det rätt. Har nog sett även de på bilden tidigare men inte i denna färg vilket förmodligen var det som gjorde att jag reagera.

Gör om det där om ni kan.
Det som får mig att le idag är att jag sålt bilen, sagt upp garageplatsen och bestämt mig för att skaffa hoj igen till våren.
Nu återstår bara det svåra beslutet att komma på vilken sort jag vill ha.
Gillar Ducati och KTM, gillar twin, helst v-twin........

Upplys mig :hej:)

Det som får mig att le idag är att jag sålt bilen, sagt upp garageplatsen och bestämt mig för att skaffa hoj igen till våren.

edit: gillar endast v-twin, nämnde jag Ducati?

Nu är den ju bara en parallelltwin, men KTM 790 Duke kanske?

Yamaha MT-01? Samma 1700cc v-twin som i warrior :tummenupp

Jag ska faktiskt besöka Yamahacenter, har tappat en del uppdateringar på nya modeller, jag har ju inte haft hoj på fem långa år.

edit: apropå inget, hur går det med stjärnmotorn?

Ducati Supersport är värd att titta på. Provkört ett flertal gånger och gillar mycket:tummenupp

Jag ska faktiskt besöka Yamahacenter, har tappat en del uppdateringar på nya modeller, jag har ju inte haft hoj på fem långa år.

edit: apropå inget, hur går det med stjärnmotorn?

Det är ju ingen Ducati eller KTM men jag har själv varit intresserad av en MT så jag tänkte att man kan ju alltid föreslå det som ett wildcard ifall du inte hittar någon modell av dina föredragna märken som passar :)

Jotack, väntar på lite delar till smörjsystemet och håller daglig koll på blocket i väntan på att lämplig båtvagn/husvagn/släpkärra att montera motorn på dyker upp. Måste försöka göra den lite mer mobil innan jag kan göra så mycket mer, och helst ska ju vagnen vara såpass grov att motorn helt enkelt kan monteras fast och köras i den. För liten hjulbas och axelbredd så kanske skiten välter när monstret drar igång :näsblod

Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back