Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Resultatlistan, lite småkul att jag körde ifrån en 1500hk Dodge Viper...![]()
Å andra sidan blev du frånåkt av en Opel Kadett kombi...![]()


306 km/h!!!!!!! Fullkomligt lysande!!!!!
på 4:e plats med sin supra stort grattis (långtids smygtittare här sedan starten av bygget !) ville bara säga att det är en Ålänning!!!på 4:e plats med sin supra
![]()
Snyggt jobbat.
Finns det någon tumregel att det t.ex. går 10 procent långsammare i saltet än på asfalt?
Tack!
Ingen aning, men det beror nog väldigt mycket på hur blött saltet är just när tävlingen hålls. Rent spontant borde det rulla rätt så lätt med tanke på vilka hastigheter folk har nått.
De som provat säger dock att det går betydligt trögare i saltet. Dessutom är det dåligt fäste, så det gäller att veta vad man gör om accelerationssträckan skall räcka.
Bonneville salt flats är ytterligare ett exempel på motorsport som är intressant att studera och sätta sig in i.
Men skittrist att titta på.
Jo, One Mile är ett betydligt mer publikvänligt format då det är kortare sträcka och fullt mos på asfalt istället för att smyga iväg för att behålla fästet på saltet.
Känns vettigast att se till att hojen kan prestera bra på en engelsk mile först och främst då det är skonsammare för plånboken att åka på tävlingar här runtomkring. Tyvärr verkar det ha blivit ett så rejält fylleslag bland de övernattande teamen på lördag kväll att tävlingsledningen bestämt sig för att inte köra nån One Mile-tävling nästa år, men det finns tävlingar även i Finland som man kan masa sig iväg på ifall hojen är körklar.
Du har inte kollat om det körs något på Pendine sands? Går kanske inte att köra fullfartsrepor, men det påstås att sanden skall likna salt att köra på fast sämre.
Jag har hört mig för lite om Pendine men det låter inte så lockande, verkar mest vara en stekartävling där man visar upp sina fordon. Speciellt fort verkar det i alla fall inte gå där.
Det är en korrekt analys! Tänkte bara att du kanske villa prova underlaget.


Bara en fylletanke... Hur mycket skulle man tjäna på att inte köra via kraftturbin utan bara på "blåset" (trots att ja följt me från start e ja inte insatt). Känns som att om salt e halt måste de kompenseras för me mönster som stjäl effekt? Nu kanske de inte e realistiskt på en viss utmätt sträcka men skulle man tjäna på "readrift" om de va 10 mil salt?
F.ö e ja avis på din energi samt kunskap din kukgjutande jävel![]()
Jag har funderat på det men tappade suget då det verkar som att många som försöker åka fort där klotar pga underlaget.![]()
|
|
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN
Pressrelease; Visby, 2025-1... |
|
|
2026 års YAMAHA XSR900 GP
Yamahas Sport Heritage-seri... |
|
|
Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger
Yamaha Motor firar sitt 70-... |
|
Smarta garageprylar från IVON!
IVON motorcykellyft, 450 ki... |
|
|
|
Med ny V-twin och monocoque-ram
Ducati presenterar nya Hype... |
|
|
Slutstrid i MotoGP
MotoGP-säsongen börjar lida... |
|
|
CFMOTO V4 SR-RR
CFMOTO presenterade sitt pr... |
|
|
Honda V3R 900 E-Compressor
Honda V3R 900 E-Compressor ... |
|
|
Indian Concept Girder – En framtidsvision?
Indian Concept Girder är en... |
|
|
Yamaha R7 får stor uppgradering!
Yamaha R7 får en nängd uppg... |