Triumph Street Triple-tråden

Fan va kul, va o provkörde en 765 RS (122 tusen?) igår, underbart skön hoj, men plånboken säger väl mja. Hur är 675an? kommer man bli besviken? eller är 765 S ett bättre val? (92 tusen?).

Älskar verkligen ljudet i trippeln, man blev liksom kär. En sådan hade jag dessutom vågat släppa iväg tjejen på vid övningskörning, gick ju löjligt snällt o fint när man var snäll på gasen o det fanns lagom mycket sug när man släppte lös den. Så? HJÄLP! :va :banana

RS alla dar i veckan!
 
Ljudet är nice, men frågan är, 675? duger det för mig, plånboken säger JA

675 är långt ifrån dålig men 765 är liksom lite mer av allt. Om jag satt i samma situation så hade jag nog tagit en 675 och väntat på att 765RS kommit ner lite i pris, för att sen ta en funderare under nästa år på om det är värt att byta upp sig eller ej.
 
Fanns i huvudsak 3 anledningar till att jag precis köpte mig en ny 675.

1 priset
2 gillade ej det nya instrumentet
3 blinkers/instrument joystick gillade jag ej

I övrigt är ju hojen klockren på alla sätt och hade jag bara varit lite rikare så hade det antagligen blivit en 765 men är ändå nöjd att det blev den billigare. Sjukt bra pris på den nu + billigare i försäkring.
 
Ljudet är nice, men frågan är, 675? duger det för mig, plånboken säger JA
https://www.youtube.com/watch?v=9PvX0-E67PI

Klart det duger men hoj kör man väl för att det ska kittla i själen ;).

Det är dyrt att köra hoj på alla sätt, har du råd vilket du har.. varför kompromissa. 675 är grym, inget snack. Men det finns många grymma hojar för 50k också, frågan är ju vad du vill ha?
 
Trubbel i paradiset, beställt en 675a och måste ha tag i en glo slipon vad kör ni eller någon som har något till salu? Lutar just nu åt SC projekt åsikter om den?

Skulle först ha arrow men min återförsäljare säger att den ej går att få tag i.

Ajdå, lagerproblem. Jag vet många som är mycket nöjda med SC Project och jag planerar att själv att skaffa en till våren. Så jag skulle säga "kör". :)
 
Ajdå, lagerproblem. Jag vet många som är mycket nöjda med SC Project och jag planerar att själv att skaffa en till våren. Så jag skulle säga "kör". :)

Vet du hur högt det låter med db killer i? Skall köra lite smc träffar och har ingen lust att hålla på att byta rör fram och tillbaka. Har förstått att röret låter ganska mycket
 
Har själv kört en massa SMC med den utan bullerproblem.

Har även ett par Rizomaspeglar:
2.jpg

Triumph original korta broms- och kopplingshandtag:
3.jpg

Triumph original quickshifter:
4.jpg

Nån som är sugen? =D
 
Jag kör med SC Project GP M2 och den funkar för alla bandagar utan problem. Jag kör SMC på Arlanda TT (max 90 db) med den och det är inga problem. Låter underbart med DB-killer. Utan så skallrar det rejält i hjälmen :D men låter riktigt grymt. Kör dock med DB-killern i hela tiden.......
Kan rekommendera den starkt!!

Vet du hur högt det låter med db killer i? Skall köra lite smc träffar och har ingen lust att hålla på att byta rör fram och tillbaka. Har förstått att röret låter ganska mycket
 
Klart det duger men hoj kör man väl för att det ska kittla i själen ;).

Det är dyrt att köra hoj på alla sätt, har du råd vilket du har.. varför kompromissa. 675 är grym, inget snack. Men det finns många grymma hojar för 50k också, frågan är ju vad du vill ha?

Ja 122 tusen för en 765 RS är påtok för dyrt för mig även om jag gärna hade velat ha en sådan, men ljudet var ju enormt skönt. och jag behöver långt ifrån mina 150 hästar i dagsläget. motorvägskörningen var ju inte heller så dum på 765an, antar 675an är helt okej på motorvägen den med.

Jag har alltid varit nyfiken på 3-cylle, och nu vet jag precis varför folk gillar dom, o det gör jag med! :yoparty
frågan är bara, dom stora cyklarna, blir dom väldigt mycket tyngre o större? eller ska man hålla sig runt dom hära 700cc snåret hojarna?
 
Ja 122 tusen för en 765 RS är påtok för dyrt för mig även om jag gärna hade velat ha en sådan, men ljudet var ju enormt skönt. och jag behöver långt ifrån mina 150 hästar i dagsläget. motorvägskörningen var ju inte heller så dum på 765an, antar 675an är helt okej på motorvägen den med.

Jag har alltid varit nyfiken på 3-cylle, och nu vet jag precis varför folk gillar dom, o det gör jag med! :yoparty
frågan är bara, dom stora cyklarna, blir dom väldigt mycket tyngre o större? eller ska man hålla sig runt dom hära 700cc snåret hojarna?

Jag läste lite fel ang plånbok. Både 675 och 765 är bedrövliga på motorväg skulle jag säga ;). Kör på en 675 dom är grymma och såklart sc-pipa som Thomas säger.

Tuono är smidig som f-n med massa mos men nej en 1000cc blir inte lika smidig, men inte klumpiga för det.
 
Jag läste lite fel ang plånbok. Både 675 och 765 är bedrövliga på motorväg skulle jag säga ;). Kör på en 675 dom är grymma och såklart sc-pipa som Thomas säger.

Tuono är smidig som f-n med massa mos men nej en 1000cc blir inte lika smidig, men inte klumpiga för det.

youtubat länge nu och hittade snabbt till 675 R med en SC-pipa :kär
Vad ska man säga? Jag måste byta hoj... Snart som fan. blev lagom kär när jag körde original 765 RS... nu jävlar kliar det i fingrarna, det handlar inte bara om fart (som min gsx-r) Upplevelsen är mer värd än 200++ på mätaren. och den var till o med kul o köra i 70 km/h på landsväg o bara puttra runt ju! dessutom kommer tjejen sitta betydligt bättre. Jag gillar den gamla instrumenteringen bättre på bild iaf. den nya va cool man jag kände mig rätt vilsen, de enda jag hade koll på var hastigheten på den nya
 
Min hoj är numera 2 år gammal och har ca 900 mil på mätaren. Enligt Underhållsschemat ska den då in på stor service vid 2 år/2000 mil, vilket som än kommer först.
Har inte tagit in några offerter än men hojen har knappt gått 100 mil sen förra servicen och nån garanti finns ju inte kvar än. Jag funderar på att skita i att skicka in den på ventilspelskontroll och hela baletten nu p.g.a. 2 år och ta det vid 2000 mil i stället, är jag dum i huvudet?

Jag har bara haft japanska hojar utan servicebok och nämnvärt andrahandsvärde i det förgångna och de klarade sig utmärkt med mina årliga byten av kroppsvätskor och filter. Nya tändstift vid inköpet och drivpaket vid behov. Är dessa brittiska maskiner av mindre stryktåligt material eller kan jag fortsätta egenserva och skicka de svåra/besvärliga grejerna till verkstad?

Har skaffat Dealer-tool så jag ska kunna resetta service-indikatorn, synka trottelspjäll och lufta ABS-systemet hemma i garaget. Det är när det ska börja lyftas kammar och shimsa ventiler som jag drar öronen åt mig.

Till saken hör att jag har 10 mil till närmsta verkstad och misstror alla yrkesmekaniker :hihi
 
Försöker göra mig klok på det här när det kommer till street triple 675 och utseende, prestanda och vikter!
http://www.motorcyclenews.com/bike-reviews/triumph/street-triple-r/


street triple 675 R med dubbla pipor under sadeln (fram tills 2012?) hittar jag vikt på 167kg.
Den har en lång sadel för både förare och passagerare i ett.

street triple 675 R 2013-2016. underliggande system, hittar en vikt på 182kg
"Compared to the previous incarnation, the 2013 Triumph Street Triple R is lighter, smoother, more refined and has the handling and brakes a superbike would be proud of"
Så enl dem så är den lättare, men dom visar en vikt på som säger att den är 15kg tyngre. Är det så att den senare modellen är körklar vikt och den gamla är torrvikt, eller skiljer det 15kg på hojarna?

Sedan är det de här med säten. På många bilder har den som det ser ut ett säte, på andra hela vägen bak till baklyktan. Är det så att man bara sätter en plastbit över passagerar sätet eller är det två olika säten?

RX har dyatona där bak, den ser man klart o tydligt att den är delad så där är jag inte osäker.

Den jag vill ha skall ha abs och quickshifter, men jag vet inte vilken man ska välja ur en ekonomisk synpunkt. köpa en utan quickshiftern o slänga på själv, eller är det bättre o köpa en som kom med det från fabrik?
 
Vikten 167kg som du fått fram måste precis som du misstänker vara torrvikt. Den tidigare modellen vägde också kring 183kg.

Det är precis som du misstänker en plastkåpa (Seat cowl) som en del monterar ovanpå den bakre delen av sadeln på vanliga R.

Ekonomin kring quickshifter får du nog räkna på själv. Bara att slå en signal till en handlat och höra vad det kostar att eftermontera. Funktionsmässigt skiljer det inget på om det är monterat i fabrik eller i garaget.
 
5d3d11057aca545c7e60fa52ab6d59e6.jpg


Det är inte många hojar jag ångrar att jag sålt.
Men det här är definitivt en av dom.

Får kanske masa sig iväg och prova en 765.
 
Nyheter
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Back
Top