Har lämnat Harley träsket och är sugen på en KTM 690 SMC från -14 och framåt eller en Husqvarna 701. Men ska man undvika hojar som gått 1700 mil eller vad räknas som lång för dessa hojar och hur långt går motorerna utan dyra reperationer etc ?
Helt korrekt Däck är lite som bensin, förbrukningsvara, och det är inte sving och ram man nöter ut, hjullagren överlever normalt sett resten av hojen med god marginal också. Motor, växellåda och elektronik är ju det som slits, och har man bara använt ettan och tvåans växel, gärna på motorväg, alltid tvättat med högtryck och maskindiskmedel och haft hojen ute i solen året runt så lär den vara betydligt mycket mer sliten vid 1000 mil än en pedantskött som har rullat 10 000 mil.Sen är det säkert välfigt olika hur den körts då den verkligen inbjuder till bus.
Map switch finns på samtliga årsmodeller. -14 kom ABS och den uppdaterade motorn med dubbla tändstift på SMCR och Enduro R. (Kom något år tidigare på Duke)
Kan du leva med att inte ha ABS så satsa på en -12 och -13, de har förvisso den "äldre" motorn med lite "råare" gång än den nya.
Men du har fortfarande 1000mils serviceintervall.
Skickat från min iPhone med Tapatalk
2012 (min) har abs samt de 3 olika lägena. Dubbla tändstift mm. Det är samma hoj som 2014 enligt mig.
Duke ja, smcr senare afaik?
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |