TL-tråden - v2 !

Har du orginalrör på hojen? (Dämparna är oviktiga).
Isåfall är det som det ska, det ena röret är "ihopklämt" så det kommer mindre avgaser till vänstra & därav blir det svalare än höger sida
Ja, det är originalrör med andra dämpare. Jag kollade under och såg hur det såg ut när jag hade isär för service. Jag misstänkte att det skulle vara så men var inte helt säker. Som typ ett extra rör när hon behöver andas på riktigt.

Men det där andra då?
Innan jag mapparde om med PC2 (i bänk) så hade jag lite avgassmällar. Det smällde till i tanken en eller par gånger men brydde mig inte så mycket. Sedan lyfte jag tanken och såg att den bakre "förgasaren" hade lossnat lite. Jag skruvade dit den och nörden på.

Jag får lite av att det här är samma känsla nu men är osäker. Tänkte om ni hade tips?
 
När jag läser på andra forum så skriver de om avgaspackningaena men de har jag inte rört. Dessutom handlar det ofta om högre varvtal. Jag har ju bara på tomgång i det här fallet.
 
Haakan vet inte om pm funktionen funkar på forumet men har skickat om bromsoken pris å så och undrar om du är intresserad?
 
Abrakadabra: Inget fel på PCII:an alls förutom att de är omoderna.

PCIII:an har lite fler parametrar och en usb port direkt på enheten vilket gör att flera firmor med bromsbänkar kan koppla in sig lite engklare än med serialport... föredrar att säga ordet "lättare" egentligen. :fyllisar
 
PCII duger för mig och gör sitt jobb. Tycker det är bra. Jag rattar inget med den utan låter den vara som vi bänkade.

Det här med "poppningarna". Som jag upplever det, är det alltså inte avgassmällar. Det hade jag tidigare men när jag bänkade så "mapparde" vi bort dem. Det här är något annat. Det känns lite som att luften vill tillbaka till luftburken, typ.

Någon som har en idé?
 
PCII duger för mig och gör sitt jobb. Tycker det är bra. Jag rattar inget med den utan låter den vara som vi bänkade.

Det här med "poppningarna". Som jag upplever det, är det alltså inte avgassmällar. Det hade jag tidigare men när jag bänkade så "mapparde" vi bort dem. Det här är något annat. Det känns lite som att luften vill tillbaka till luftburken, typ.

Någon som har en idé?

Absolut inget fel på PCII:an om man fått det rätt med den. :banana
 
Någon som är sugen på en modifierad R swing till sin S?
Har en svartlackad med moddad hållare med brembo som gör att man slipper den långa tråkiga bromsarmen :banana

Funkar endast om man har bitubo dämpare :yoparty
 
Jag har bytt styre till ett fatbar på min tl. Och kopplingsvajern blev just aningen för kort. Är det nån som har en ide om det finns nån annan hoj som har en längre vajer som passar på en tl?
 
Jag har bytt styre till ett fatbar på min tl. Och kopplingsvajern blev just aningen för kort. Är det nån som har en ide om det finns nån annan hoj som har en längre vajer som passar på en tl?
Jag har för mig att kopplingsvajern till Suzuki GS500E ska passa?
 
varför funkar inte Tillern?
I helgen bytte jag spänningsregulatorn, har kört 50-60 mil. den gick bra som vanligt ....
I går körde jag ner till Rosen, när jag skulle därifrån var den stendöd, -inte ett liv ....Ingenting !
Displayen är helt släckt, pumpen går inte igång , friläget lyser inte. Tutan, lyset, blinkers mm funkar inte heller.
När jag kom hem så var batteriet laddat,- laddningen funkar tydligen.
säkringarna vid höger blinkers var hela, huvudsäkringen vid batteriet var hel,

Vad är felet?
Kan det vara tändningslåset eller något annat?

Hjälp !!!
 
Skulle gissa att det är relät under sadeln. Sitter 2 säkringar i relät. Prova motionera säkringarna i hållaren
 
du menar inte säkringarna vid startrelät vid batteriet ?
 
Jo. Det racklar iaf på min hoj. Ibland får jag dra ur säkringar. Men även så har kablaget legat och nött mot plåten son låstet till dynan sitter i.
 
Kolla anslutningarna på start reläet ,den kabel som matar upp igenom låset kan brinna av.
eller kontakten har dålig kontakt, eller hur det nu heter !:dummer
 
Det blir väl till att ta av alla jävla kåpor, luftburk mm och börja felsöka. Den gick så jäkla bra måndag- tisdag ...( suck)
Tur man har fler hojar, så att man kan köra.
Jag såg en svart Tiller på Rosen i onsdags
 
Hej.
Finns det någon som har något helsystem liggandes till en TL 1000r..Jag har en 99a...
Sen en fråga hur höjer jag bakdelen lättast ? orginal ser den så hängig ut,,

mvh Togge
 
går det inte att skruva på ringarna under fjädern?

En del lägger en bricka på bulten på det övre fästet
 
går det inte att skruva på ringarna under fjädern?

En del lägger en bricka på bulten på det övre fästet

Okej får kolla den med ringarna under fjädern..inte säker på vad du mena bricka bulten över fäste...Köpte den i dag så jag kikar i morgon så kanske jag förstår hur du menar :)

Tack .
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top