Dagens Blocket! (mc-relaterat)

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tänka utanför boxen?


CQCY66r.jpg
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Björn var drygt 40 år före sin tid :)

https://www.blocket.se/jamtland/Unik_El_driven_motorcykel_1972_73416049.htm?ca=11&w=3

Skickat från min iPhone med Tapatalk



Ah! Lila korkar indikerar NOAK-batterier: Nordiska Ackumulatorfabriken.
Från den tiden batterier vägde bly...


Men, Örtenheim - före sin tid?

Det var nog mer att han levde i en slags parallell tideräkning:
http://ufo.se/index.php/oe/901-ortenheim-


Faschinerade levnadsbana.
...och grymt fula skapelser. Tänk om utomjordingarna kunde inympat lite designkänsla på samma gång?
Kanske hade det ökat på framgången...?

- - - Updated - - -

Bromsskivorna såg spännande ut. :hihi

Tar ett tag innan man inser att det är just det man tittar på.
 

asfalt svarvare

kanske inte helt normal...
Gick med
2 Mar 2012
Ort
i en lekstuga
Hoj
19 cylindrar fördelat på 11 cyklar
ibland misstänker jag att vissa annonser är inlagda just bara för att hånas och förlöjligas på SH (exemplet med sjtärnan som satt vinkelslipen i baken på sin kawa talar för att det var en attention whore...finns många fler sanslösa exempel på detta...)
:D:D

//jj

(eller så har mänsklighetens förfall tatt sej nya dimensioner där man klart blir rädd för framtiden!!!)
 

Torpalasse

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2008
Ort
Falkenberg
Hoj
Stiga Park
Jag föreslår att du läser inlägg #4141 i denna tråd :7peta
(den syns ju ändå bara några inlägg ovanför ditt :tungan)

Förövrigt har Blocket en gräns på max 3000 bokstäver per annons och om man nu skall betala för utrymmet på Blocket så tycker jag att man kan nyttja det maximalt. Gärna med en ganska bra och öppen beskrivning av det man säljer och inte bara skriva "Hoj, 3000mil, inga telefonförsäljare!!" som vissa gör.

Mig veterligen så har bara CDI-boxen och hastighetsmätaren på XT:n pajat :va Resten av sakerna är bytta mest för att jag känt för det, det sett snyggare ut eller jag har haft saker liggande med bättre funktion. T.ex. Brembo radialbromspumpen som är klart bättre än original. Original följer med i lådan med tillbehör och fungera bra fortfarande.

För övrigt har jag blivit erbjuden nästan det dubbla för bara motardfälgarna redan. 2 som har frågat och 1 som budat på dem, men jag säljer dem inte separat.
Vad det gäller intresset annars så är det 2 pers bokade att komma och kolla på den i helgen. Kanske en till på fredag, lite osäker där.
En av dem är ett byte som jag inte är helt hundra på själv. Får fundera lite där. Andra har inte nämnt något byte, utan vill kolla och testa.
Men jag kanske behåller den själv nu när det inte längre är minusgrader varje morgon :yoparty


Gått ner i pris trots det massiva intresset?
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Gått ner i pris trots det massiva intresset?
Antar att jag skall tolka din kommentar "massiva intresset" med ironi :tungan
Intresset var helt ok i början, nu är det slöare minst sagt. Har själv mailat några om byte, men inget napp där ännu.
Priser är till för att förhandlas ned. Har alltid haft möjlighet för det, även om jag inte släpper den för 20 papp. Då är den värd mera att behållas själv.
Har även passat på att slänga in en ny hårdare koppling (skivor/lameller/fjädrar) i den då jag haft en på restorder som dök upp.

Resultat hittills:
1 som varit och kollat på den men hade inte pengar ännu (varför kollar man ens då?)
1 som velat byta sin riktiga traktor mot den (rolig affär som jag nästan nappade på)
1 som velat byta allt möjligt mot den (planslip, svets, borrmaskin, osv.)
3 som sagt att de skulle dyka upp, men inte gjort det (nytt rekord för mig. Brukar väl ha typ 1 som gör så på affärer man gör. Lite tröttsamt med att vänta på folk som inte dyker upp)
2 som visat intresse för fälgarna (säljer dock ej dessa separat då fälgarna är en stor den av hojen som den är)
1 som velat köpa originaljuddämparen (säljer inte den heller separat då hojen faktiskt behöver den vid besiktningen)

Men annars är den fortfarande till salu :fyllisar
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har fått 4-5 meddelanden på blocket denna vecka

"Hej finns hojen kvar"

Man svarar ja, sen är det tyst. Detta fenomen är det som jag finner mest märkligt. Någon med en teori?

Mitt förakt för dessa miffon är enormt
 

Plast

Småvild
Gick med
8 Jun 2006
Ort
Rosvik
Hoj
Road glide special 2020. Tenere 700 2021 R1 2000 KTM 890 Adv
Så är det allt som oftast. Jag har haft 3 stycken som ringt på min hoj och orerat om att don ska köpa den så stort. Ingen av dom har köpt den. Eller ens kommit och kollat på den. Folk har för mycket fritid!
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Jag har fått 4-5 meddelanden på blocket denna vecka

"Hej finns hojen kvar"

Man svarar ja, sen är det tyst. Detta fenomen är det som jag finner mest märkligt. Någon med en teori?

Mitt förakt för dessa miffon är enormt

Jag svarar oftast lika kort som de frågar men har insett att de ofta förväntar sig en hel roman med ytterligare information som svar trots att de själva varken presenterar sig eller ens orkar inleda med ett enkelt hej eller avsluta med frågetecken. "Finns hoj kvar"
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top