Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Haha, han måste ju ta betalt per meter ordbajs i annonsen.
"Hållbar som en volvo".... och meningen efter är det bytt det ena och andra som pajat.
Får han 5 för den ska han vara glad.
https://www.blocket.se/ystad/John_Deere_Motard_Enduro___Yamaha_XT600_73135546.htm
Jag föreslår att du läser inlägg #4141 i denna tråd :7peta
(den syns ju ändå bara några inlägg ovanför ditt :tungan)

Förövrigt har Blocket en gräns på max 3000 bokstäver per annons och om man nu skall betala för utrymmet på Blocket så tycker jag att man kan nyttja det maximalt. Gärna med en ganska bra och öppen beskrivning av det man säljer och inte bara skriva "Hoj, 3000mil, inga telefonförsäljare!!" som vissa gör.

Mig veterligen så har bara CDI-boxen och hastighetsmätaren på XT:n pajat :va Resten av sakerna är bytta mest för att jag känt för det, det sett snyggare ut eller jag har haft saker liggande med bättre funktion. T.ex. Brembo radialbromspumpen som är klart bättre än original. Original följer med i lådan med tillbehör och fungera bra fortfarande.

För övrigt har jag blivit erbjuden nästan det dubbla för bara motardfälgarna redan. 2 som har frågat och 1 som budat på dem, men jag säljer dem inte separat.
Vad det gäller intresset annars så är det 2 pers bokade att komma och kolla på den i helgen. Kanske en till på fredag, lite osäker där.
En av dem är ett byte som jag inte är helt hundra på själv. Får fundera lite där. Andra har inte nämnt något byte, utan vill kolla och testa.
Men jag kanske behåller den själv nu när det inte längre är minusgrader varje morgon :yoparty
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Satan va snygg, det snyggaste är ju att bromsskivan bak är större än fram.
Ett mycket genomtänkt bygge på min ära :tummenupp
 

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
Om man nu verkligen INTE gillar mc så kan detta vara ett alternativ.

Nån annan får klippa in bilden då min kompetens uppenbarligen inte räcker till.https://www.blocket.se/dalarna/Can_Am_Spyder_RT_Limited_72542353.htm?ca=11&w=3
6351827188.jpg
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Större skiva bak är en eftergift åt den Amerikanska marknaden, Europiska motorcykeltillverkare tror jag aldrig fjäskade för the US of A på det viset, på den tiden.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Visst ja, Triumph körde också med stor bakskiva på US modellerna.

Att Harley Davidsson gjorde det fram till början av 2000 säger kanske en del av anledningen till detta bakvända bromseri. Jänkare är konstiga
 

philleee

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Apr 2007
Ort
...
Hoj
crescent
9728944292.jpg

Ni missade att han inte orkat kapa o slipa bort undre risern som sitter ingjutet i kronan =P
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top