Dagens Blocket! (mc-relaterat)

Det krävs inte så mycket för att åstadkomma en café racer nuförtiden:

View attachment 437383
https://www.blocket.se/gavleborg/Honda_vf750_S_cafe_racer_stuk_73233135.htm?ca=12&w=3&last=1

Man byter styre och ehh...? :va

Kinagrepp, instrument, blinkers som inte syns, avgasbandage på de två rör som syns(?), sidokåpor som inte passar in.

Det riktigt sorgliga är att snubben lämnar ifrån sig hojen utan att den går snyggt på tomgång utanför det tänkta cafeet och utan att han ens kan gasa emellan dem.
den slirar lite på kopplingen när man kommer över 5000 rpm
men under 5000 rpm driver den hur bra som helst.

och den vill inte gå riktigt på tomgång , men går bra annars.

Så när går den bra då? Mellan 1500 och 4500 varv?
Mmmmm, går fint....

Men, söksträngen nedtill i annonsen säger det mesta:

scrambler caferacer cafe racer vf vf750s sabre

Det viktiga är alltså att man bygger om. Till vad, och om det fungerar spelar mindre roll.
Förverkliga dig själv genom att klicka hem lite kartonger från nätet och skruva på det utanpå vad skit som helst.

"Förresten, vet du om att pappa var stor på caféracerscenen här i landet när han var yngre...?"
 
Last edited:
Kinagrepp, instrument, blinkers som inte syns, avgasbandage på de två rör som syns(?), sidokåpor som inte passar in.

Det riktigt sorgliga är att snubben lämnar ifrån sig hojen utan att den går snyggt på tomgång utanför det tänkta cafeet och utan att han ens kan gasa emellan dem.


Så när går den bra då? Mellan 1500 och 4500 varv?
Mmmmm, går fint....

Men, söksträngen nedtill i annonsen säger det mesta:



Det viktiga är alltså att man bygger om. Till vad, och om det fungerar spelar mindre roll.
Förverkliga dig själv genom att klicka hem lite kartonger från nätet och skruva på det utanpå vad skit som helst.

"Förresten, vet du om att pappa var stor på caféracerscenen här i landet när han var yngre...?"

Haha, du har så rätt! :hihi Man skulle vilja veta vad grabben anser det är som gör hans hoj till en café racer? :va
Och som du är inne på; när fan går den bra egentligen?! :va:va
 
Den är nog fastsvetsad på stödet och fälls upp på hojen innan man kör :crash

Precis!
Här är Touratechs variant: "large side stand foot"

NgdmD2D.jpg


Den på Blocketbilden är då "larger" och "tillverkad i en speciell 'alu/wood composite' med anatomiskt utformad grepp. Den stora anliggningsytan mot marken möjliggör offset-placering av stödet för att man bäst skall kunna tillvarata de topografiska möjligheterna på platsen.
Ett absolut måste för alla adventuremotorcyklister".
 
Jag tycker det är synd att förstöra en så fin snöskyffel med att ställa upp skrot på den.
 
Den där hojen borde nästan köpas av någon som faktiskt kan bygga hojar hjälpligt och fixas till ett fint bygge. Om det inte är något fel på motorn eller det som är kvar av ram så bör det ju vara ett rätt bra utgångsämne.
Mer förstörd lär den ju ivf inte bli.
Fast man får ju ge han att kapningen är grundligt genomförd.

[Tittar på hojen och funderar]
...... Eureka!!......Här borde jag kapa av allt.....
[tar fram vinkelslipen]
:rofl
 
Det är visst nedlagt 100-tals timmar. Men på vad...

https://www.blocket.se/vasternorrla...andets_coolaste_GSX250_72688081.htm?ca=11&w=3


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Hundra timmar går fort när man inte vet vad man håller på med. :nicka

Saljaren framhaller att "flatside"(sic!) forgasare skulle forbattra korbarheten, och han kan aven formedla sadana "flatside fuggar" om koparen av hojen vill ha. (...anvandning av hojen?)

Flatside, minsann. Dar nagonstans ligger nivan.
Skall vi gissa oss till att framdacket sitter bakochfram ocksa..?

Na, varken denna eller kortkawan begars nagra stora pengar for - men dom hade bada varit varda mer pengar om dom fatt vara ifred.
 
Back
Top