Triumph Thruxton-tråden

Äsch då! Jag skyller på att det är de enda orterna utanför Göteborg som jag känner till. ;) Förutom där TMax bor, men det vet jag att det inte är norr om stan. :P
Tmax bor ju i göteborgs kanske mest chica och multikulti område, kidsen är så motorintresserade dessutom att han hittar dom i sitt garage ibland
 
Last edited:
Hej på er.
Mina funderingar har nästan bestämt att det blir TTP steg 1,5 på insugssidan. Ny programvara i ECU:n. Här blir jag lite orolig, kan inget om detta. Någon som vet om det finns något företag i södra Skåne som är duktiga på att byta ut programvaran? Det är säkert jätte lätt, om man kan det. Men jag kan inte.
Skruv och mutter är inga problem, men ettor och nollor :va

Hälsningar
Patrik.
 
Hej på er.
Mina funderingar har nästan bestämt att det blir TTP steg 1,5 på insugssidan. Ny programvara i ECU:n. Här blir jag lite orolig, kan inget om detta. Någon som vet om det finns något företag i södra Skåne som är duktiga på att byta ut programvaran? Det är säkert jätte lätt, om man kan det. Men jag kan inte.
Skruv och mutter är inga problem, men ettor och nollor :va

Hälsningar
Patrik.

Kanske Jojje på http://www.stabbarps-auto.com/welcome.html ??
 
The Lake Vättern Triumph Thruxton Tour 2017

Ok, grabbar och tjejer (när får vi äntligen med några tjejer på våra turer...?).

Så var det dags att lansera årets upplaga av:
The (Almost) World Famous Lake Vättern Triumph Thruxton Tour!

Gå in här http://doodle.com/poll/r6mwahd2hry6yiub och skriv in vilken helg som du kan vara med. Kryssa helst i båda - det gjorde jag. Tidigare år har vi kört helg 1 som alternativ 1, och haft helg 2 som reserv i fall vädret skulle vara sk*t helg 1.

Avresa hemifrån lördag morgon. Alla från väster, öster, norr och söder möts på torget i Askersund lördag kl 13 där vi äter lunch på pizzahaket.

Sedan kör vi småvägar öster om Vättern till Jönköping för övernattning. Söndag fortsätter vi väster om Vättern, bl a genom Hökensås. Vid trakten runt Tidaholm/Hjo svänger västkustborna hemåt och övriga gänget fullbordar varvet runt sjön. Hemma igen söndag kväll eller sen eftermiddag, beroende på var du bor.

Hur långt är vårt varv? Ja, själva rundan runt sjön är nog inte mer än 30-40 mil. Men inräknat körningen till och från sjön blir det en del till. Jag som reser från Göteborg brukar ha runt 80-90 mil på trippmätaren när jag kommer hem. Men, vilka trevliga mil ... ;)

Bra-att-veta:
* Vi kör nästan bara småvägar och undviker stora vägar i möjligaste mån. Det är ju kul när det svänger, och tradigt att bara köra rakt fram.

* Dag 1 är lång. Tar hela dagen från morgon till kväll. Men vi pausar förstås då och då. T ex drickapaus i Borensberg. Glass i Gränna.

* Tempot är moderat. Med det menas att vi kanske inte håller skyltad fart (förutom genom byar och städer), men går inte heller över körkortsgränsen. Vi vill ju ha kortet kvar och vill inte se några olycksincidenter.

Alla är vi olika. Vissa vill gasa, andra vill ta det lite lugnare. Det skall vara kul för alla. Den som tycker tempot är för slött och vill dra på väntar in resten av gänget vid nästa korsning. Ingen blir frånåkt, vi väntar in den som ev. är lite långsammare eller mer osäker på sin hoj.

Sist, en lite känslig sak. Detta är en tur för oss i tråden och andra som vill hänga på med sin Thruxton, Bonneville, Scrambler, både gamla och nya hojar i Bonnevillefamiljen.

Alltså en träff för oss som är aktiva i tråden , för den som kanske bara läser men inte skriver, eller någon annan som inte finns med här, men som kanske borde vara med.

Det blir inte optimalt om man kommer med sin Africa Twin, Gixxer, sin BMW eller Lambretta. Det blir lite som att komma på dammiddag, fast man är man. Eller som att gå på herrmiddag, fast man är tjej. Så just den här turen är en trajjatur, en "årsträff" om man så vill.

Såååå, häng på! Det här är skoj! Och känslan när ett 10-tal trajjor rullar in i Gränna på desperat jakt efter en mjukglass och kaffe - den är svår att slå! :)
 
Last edited:
länge sen sist , men man lär sig lite då och då (känns lite som själv är bästa dräng) hade bra kontakt med bjn som tyvärr lämnat oss. nu har jag nog fått stuket som jag och bjn pratade om. jag ville att hojen skulle se ut som det skulle va 60 tal. mappat med ttp efi stage 1 med baffel bort, kn openair samt ttp intake. satt på trumpeter utan insats så min mapp är efter det (jo hon låter bra) sen har jag handlat det mesta på e-bay. det finns ingen som helst anledning och handla från england när du kan köpa lika grejor direkt på e-bay typ 50% billigare. som ex sadeln kostar 300 pund+frakt hemma här för 2000.20170103_185435.jpg20170103_185435.jpg
 
Ok, grabbar och tjejer (när får vi äntligen med några tjejer på våra turer...?).

Så var det dags att lansera årets upplaga av:
The (Almost) World Famous Lake Vättern Triumph Thruxton Tour!

Gå in här http://doodle.com/poll/r6mwahd2hry6yiub och skriv in vilken helg som du kan vara med. Kryssa helst i båda - det gjorde jag. Tidigare år har vi kört helg 1 som alternativ 1, och haft helg 2 som reserv i fall vädret skulle vara sk*t helg 1.

Avresa hemifrån lördag morgon. Alla från väster, öster, norr och söder möts på torget i Askersund lördag kl 13 där vi äter lunch på pizzahaket.

Sedan kör vi småvägar öster om Vättern till Jönköping för övernattning. Söndag fortsätter vi väster om Vättern, bl a genom Hökensås. Vid trakten runt Tidaholm/Hjo svänger västkustborna hemåt och övriga gänget fullbordar varvet runt sjön. Hemma igen söndag kväll eller sen eftermiddag, beroende på var du bor.

Hur långt är vårt varv? Ja, själva rundan runt sjön är nog inte mer än 30-40 mil. Men inräknat körningen till och från sjön blir det en del till. Jag som reser från Göteborg brukar ha runt 80-90 mil på trippmätaren när jag kommer hem. Men, vilka trevliga mil ... ;)

Bra-att-veta:
* Vi kör nästan bara småvägar och undviker stora vägar i möjligaste mån. Det är ju kul när det svänger, och tradigt att bara köra rakt fram.

* Dag 1 är lång. Tar hela dagen från morgon till kväll. Men vi pausar förstås då och då. T ex drickapaus i Borensberg. Glass i Gränna.

* Tempot är moderat. Med det menas att vi kanske inte håller skyltad fart (förutom genom byar och städer), men går inte heller över körkortsgränsen. Vi vill ju ha kortet kvar och vill inte se några olycksincidenter.

Alla är vi olika. Vissa vill gasa, andra vill ta det lite lugnare. Det skall vara kul för alla. Den som tycker tempot är för slött och vill dra på väntar in resten av gänget vid nästa korsning. Ingen blir frånåkt, vi väntar in den som ev. är lite långsammare eller mer osäker på sin hoj.

Sist, en lite känslig sak. Detta är en tur för oss i tråden och andra som vill hänga på med sin Thruxton, Bonneville, Scrambler, både gamla och nya hojar i Bonnevillefamiljen.

Alltså en träff för oss som är aktiva i tråden , för den som kanske bara läser men inte skriver, eller någon annan som inte finns med här, men som kanske borde vara med.

Det blir inte optimalt om man kommer med sin Africa Twin, Gixxer, sin BMW eller Lambretta. Det blir lite som att komma på dammiddag, fast man är man. Eller som att gå på herrmiddag, fast man är tjej. Så just den här turen är en trajjatur, en "årsträff" om man så vill.

Såååå, häng på! Det här är skoj! Och känslan när ett 10-tal trajjor rullar in i Gränna på desperat jakt efter en mjukglass och kaffe - den är svår att slå! :)
I år vill jävvlarilådan jag vara med, har väl missat tre år i rad.. bihåleinflammation sist år, det som kan sänka allt i år är väl att man blev ruckelägare förra veckan..????
 
Du kan vara lugn rucklet lär inte bli så mycket sämre efter bara en missad helg! ;)
Och tänk på vad den resan kommer att öka arbetslusten.
Detta är en av anledningarna till att en Trajja lockar än.
 
Ok, grabbar och tjejer (när får vi äntligen med några tjejer på våra turer...?).

Så var det dags att lansera årets upplaga av:
The (Almost) World Famous Lake Vättern Triumph Thruxton Tour!

Gå in här http://doodle.com/poll/r6mwahd2hry6yiub och skriv in vilken helg som du kan vara med. Kryssa helst i båda - det gjorde jag. Tidigare år har vi kört helg 1 som alternativ 1, och haft helg 2 som reserv i fall vädret skulle vara sk*t helg 1.

(Klipp!)
En sak till. Detta är självklart inget bindande. Bara en intressekoll! Det finns ingen officiell anmälan.

Man berättar att man vill vara med, raggar eventuellt upp några åkkompisar för att samåka till Askersund.

Och så dyker man upp i Askersund kl 13. Så enkelt är det! :)
 
En sak till. Detta är självklart inget bindande. Bara en intressekoll! Det finns ingen officiell anmälan.

Man berättar att man vill vara med, raggar eventuellt upp några åkkompisar för att samåka till Askersund.

Och så dyker man upp i Askersund kl 13. Så enkelt är det! :)

Man bör dock förboka hotellrum i god tid för båda helgerna och komma ihåg att avboka den eller de helgerna som man inte vill ha rum.
 
länge sen sist , men man lär sig lite då och då (känns lite som själv är bästa dräng) hade bra kontakt med bjn som tyvärr lämnat oss. nu har jag nog fått stuket som jag och bjn pratade om. jag ville att hojen skulle se ut som det skulle va 60 tal. mappat med ttp efi stage 1 med baffel bort, kn openair samt ttp intake. satt på trumpeter utan insats så min mapp är efter det (jo hon låter bra) sen har jag handlat det mesta på e-bay. det finns ingen som helst anledning och handla från england när du kan köpa lika grejor direkt på e-bay typ 50% billigare. som ex sadeln kostar 300 pund+frakt hemma här för 2000.


Schysst bygge och kul att du tittade in igen. :) Trumpeter är schnyggt. :tummenupp
 
Bultar/Skruvarna till motorkåporna?

Jag tänkte passa på att byta skruvarna till motorkåporna i samband med att jag putsar dem och fixar koppling; främst för att få med insexskallar.

Det finns, som ni säkert känner till, färdiga satser med skruvar i antingen aluminium, rostfritt stål och titan. Vad är att föredra rent tekniskt samt om man även tittar på prislappen.
 
Last edited:
Du kan vara lugn rucklet lär inte bli så mycket sämre efter bara en missad helg! ;)
Och tänk på vad den resan kommer att öka arbetslusten.
Detta är en av anledningarna till att en Trajja lockar än.
Haha absolut, jag tänkte ha det beboeligt innan juni sen ledigt från snickrandet till augusti.
Smeder snickrar ju som bekant dubbelt så hårt och fort som snickare????
 
Nyheter
En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

Back
Top