Arn87
Medlem
Jo det är möjligt men jag fick med dom när jag köpte hojen så jag kommer att testa iaf. ?Kräver inte såna belägg ordentligt med värme för att öht ta nåt?
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jo det är möjligt men jag fick med dom när jag köpte hojen så jag kommer att testa iaf. ?Kräver inte såna belägg ordentligt med värme för att öht ta nåt?
Skickat från min D6503 via Tapatalk
Bara att testaJo det är möjligt men jag fick med dom när jag köpte hojen så jag kommer att testa iaf. ?
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
 
 65 vid inbyte låter riktigt vettigt. Jag vände mig till säkert 5 olika firmor och blev erbjuden runt 60 överallt. Jag lade ut min för 79 och sen 72, den låg ute i ca 4 månader men fick bara ett par mail. Det bästa erbjudandet jag fick var 67 och jag tänkte först att jag aldrig skulle släppa den för det. Sen kom drömhojen ut (gsxr 1000 2009) och jag blev desperat så jag släppte hojen för 67. Ångrar det fortfarande då jag satt så satans illa på gixxern, kunde inte åka mer än ett par mil utan att få kramper och smärta i axlar mm. Så nej det var inte ett bra beslut men jag försökte som sagt länge innan jag släppte den. Hoppas du hittar en köpare.
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
 FZ1an har mer utrustning också. Öhlinare, system verkar sitta växelindikator osv.
 FZ1an har mer utrustning också. Öhlinare, system verkar sitta växelindikator osv.
Jag är bra mycket kortare,177cm. Det är inte mycket som skiljer dom tidigare mot dom senare men ECU:n i 2006 framförallt har tydligen problem med känsligheten på gasen. Det kan hacka till i motorgången vid av och påslag. Problemet försvinner vid en flashning så inget stort problem egentligen och alla upplever det inte heller. Yamaha fixade successivt problemet genom årsmodellerna.Tjena! Ursäkta om jag kapar inlägget men jag står mellan just dessa två hojar. Var och kollade på en 2009 Gixx 1000 i Torsdags och har tänkt ner till Umeå och kolla på en FZ1-N till veckan.
Jag inbillar mig att jag kommer köra lugnare på FZ1an men jag tvivlar, kanske köra mindre fortFZ1an har mer utrustning också. Öhlinare, system verkar sitta växelindikator osv.
Hur lång är du Arn87? Jag är 191 och oroar mig lite över körställningen på Gixxern också.
En annan fråga: Är det nån skillnad på årsmodellerna? Finns 2006or ute bra mycket billigare än 2010an på Northbike, nu har den iof ABS och det gillar jag
Som Arn sa, ecu-ändringar mest. 2010 gjordes tydligen också en sista förbättring av den som ska varit bra, men som sagt, en flashning gör susen.Tjena! Ursäkta om jag kapar inlägget men jag står mellan just dessa två hojar. Var och kollade på en 2009 Gixx 1000 i Torsdags och har tänkt ner till Umeå och kolla på en FZ1-N till veckan.
Jag inbillar mig att jag kommer köra lugnare på FZ1an men jag tvivlar, kanske köra mindre fortFZ1an har mer utrustning också. Öhlinare, system verkar sitta växelindikator osv.
Hur lång är du Arn87? Jag är 191 och oroar mig lite över körställningen på Gixxern också.
En annan fråga: Är det nån skillnad på årsmodellerna? Finns 2006or ute bra mycket billigare än 2010an på Northbike, nu har den iof ABS och det gillar jag
Som Arn sa, ecu-ändringar mest. 2010 gjordes tydligen också en sista förbättring av den som ska varit bra, men som sagt, en flashning gör susen.
Färgändringar och små kosmetiska förändringar har gjorts går genom åren med.
Vettefan om man kör så mycket lugnare på en fz1 än supersport, visst man 300km/h bombar inte till höger och vänster, men min får definitivt känna på livet, vilket dessa klarar utan en endaste protest ????
Jag är också normallång, 178cm, och körställningen är ganska framåtlutad jämfört med många av dagens nakenhojar, men gillar det. Brett och gött styre. Efter en sådär 3 timmar i sadeln blir man lite öm med. Ganska fast sadel
Skickat från min D6503 via Tapatalk


Du kan få min 2011 för 70", gott om lull-lull på. Men visst, det är inget sportchassi, däremot sitter man helt perfekt och kan köra längre turer också.Coolt, tack! Så om man spenderar 45k på en -06 istället för 70k på en -10 där endast ABS i princip är skillnaden så får man lite mer cash över till roliga prylar
Tack som fasen för svaren!
/
Stefan
Lite exakt så ja. Ecu-flash som sagt gör underverk på den, framförallt om du går på dom tidigaste modellerna. Sen finns det massa andra mods du bör göra med, men en sak i taget kanskeCoolt, tack! Så om man spenderar 45k på en -06 istället för 70k på en -10 där endast ABS i princip är skillnaden så får man lite mer cash över till roliga prylar
Tack som fasen för svaren!
/
Stefan
 
 Ni som varit med i matchen lite längre, när börjar annonserna ramla in igen? Nu är det mest butiker som tar bort den gamla annonsen och sätter in ny.
Är på jakt efter en FZ1 SA för en rimlig peng.
Ni som varit med i matchen lite längre, när börjar annonserna ramla in igen? Nu är det mest butiker som tar bort den gamla annonsen och sätter in ny.
Är på jakt efter en FZ1 SA för en rimlig peng.
Ligger ju en 2006:a ute för 49.900. Röd och svart motor. Har själv vart sugen på att byta till den. Skulle vilja testa halvkåpa.Ni som varit med i matchen lite längre, när börjar annonserna ramla in igen? Nu är det mest butiker som tar bort den gamla annonsen och sätter in ny.
Är på jakt efter en FZ1 SA för en rimlig peng.

Just SA brukar det vara tunt med hela säsongen och 8speciellt om man vil ha svart motor ihop med någon snygg färg...
Javaguru hade väl en att sälja?
Ah okej, men det kommer säkert ut några fler snart. Det tråkiga är att de flesta s/sa är med silvrig motor. Därför gav jag förslag på den röda men hatar du röd är det ju inget att ha såklart.Jag vill ha ABS. Både den röde 06an och 08an för 49,9 är utan vad jag kan se. Sedan är ju röd den fulaste färgen...
En fz1s med Copperdawgs speedscreen, eller vad fan den heter, är ju riktigt jävla läcker och får det att rycka lite i baguetten. Men kåpa och ABS också lägger på en sådär 15kg, inte allt för oväsentligt i sammanhanget ????Ligger ju en 2006:a ute för 49.900. Röd och svart motor. Har själv vart sugen på att byta till den. Skulle vilja testa halvkåpa.
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Ja så heter den men jag vill ha speedscreen 2 isf, (Transparent ruta). Abs är inget jag behöver men halvkåpan väger säkert några kg. Samtidigt borde ju S med speedsceen ha bättre aerodynamik än N. Men i vilket fall har jag gjort för mycket med min för att byta.En fz1s med Copperdawgs speedscreen, eller vad fan den heter, är ju riktigt jävla läcker och får det att rycka lite i baguetten. Men kåpa och ABS också lägger på en sådär 15kg, inte allt för oväsentligt i sammanhanget ????
Skickat från min D6503 via Tapatalk

Du kanske kan konvertera din då? Många som gör det omvända iaf, från halvkåpa till naket.Ja så heter den men jag vill ha speedscreen 2 isf, (Transparent ruta). Abs är inget jag behöver men halvkåpan väger säkert några kg. Samtidigt borde ju S med speedsceen ha bättre aerodynamik än N. Men i vilket fall har jag gjort för mycket med min för att byta.
Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
|   | EU:s fartgräns för MC stoppad SMC, FIM och FEMA har lycka... | 
|   | Femte generationen Monster är här Legendariska Ducati Monster... | 
|   | Påvens BMW R18 utauktionerad Den 3 september 2025, under... | 
|   | GGN 2025, värsta hittills ! Conny Bohlin, VD för Nordic... | 
|   | Bildsvep – GGN 2025 På plats i depån på årets G... | 
|   | Wunderlich vindavvisande väskor Pressrelease om nyhet från ... | 
|   | GGN Shakedown – Stark Varg EX! MysEnduro i Laxå I sönda... | 
|   | Bike nr 10 lämnad till tryck! Nästa nummer av Bike är som... | 
|   | Missa inte Katalogen 2026!   Stora Motorcykel... | 
|   | Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National! David Knight, Ducati Åre... | 
