Yamaha FZ-tråden

Du kanske kan konvertera din då? Många som gör det omvända iaf, från halvkåpa till naket.
Finns ju annars schyssta små rutor till våran med. Puig har några läckra. Funderat lite på det själv

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Den tanken har slagit mig. Försökte köpa fästen mm från en skrotad hoj för ett tag sen men det blir så helvetes dyrt i slutändan. Ja jag har kollat på rutorna till N men jag kan verkligen inte med utseendet. Jag är väl lite känslig antar jag

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
 
En fz1s med Copperdawgs speedscreen, eller vad fan den heter, är ju riktigt jävla läcker och får det att rycka lite i baguetten. Men kåpa och ABS också lägger på en sådär 15kg, inte allt för oväsentligt i sammanhanget ????

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Jag skalade bort en 7-8 kg från min och kände ingen skillnad alls

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 
Och på 2006-2007 får man vara noggrann med att kolla efter sprickor i ramen

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 
Den tanken har slagit mig. Försökte köpa fästen mm från en skrotad hoj för ett tag sen men det blir så helvetes dyrt i slutändan. Ja jag har kollat på rutorna till N men jag kan verkligen inte med utseendet. Jag är väl lite känslig antar jag

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Ja, överdrev väl lite där med läckra rutor, men mindre fula då är några iaf. Minst fula är dom klara. Synd det inte finns snyggare, då hade nog jag köpte en

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Vad som verkligen känns är 16/47 drevning

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Ja nerdrevning är verkligen ett absolut måste i min bok på denna. Har 16t fram. Gjorde stor skillnad. Men har gått upp i profil på bakdäcket, så en del av den nerdrevningen "försvann". Kommer nog gå upp 3 kuggar bak med, 16/48 alltså, för att kompensera

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Ja, överdrev väl lite där med läckra rutor, men mindre fula då är några iaf. Minst fula är dom klara. Synd det inte finns snyggare, då hade nog jag köpte en

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Ja precis. Kan ju vara skönt att ha vid längre turer iaf. :)

Har du originallängd på kedjan så räcker den precis till 16/47. Testade det på min förra fz1 samtidigt som däckbyte till 55profil.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
 
Ja precis. Kan ju vara skönt att ha vid längre turer iaf. :)

Har du originallängd på kedjan så räcker den precis till 16/47. Testade det på min förra fz1 samtidigt som däckbyte till 55profil.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Även om mitt drivpaket ser bra ut så kommer jag nog isf att byta hela när jag gör detta då det gått över 2700 mil nu. Håller säkert ett tag till, men är nog lika bra att byta hela. Frågan är bara om man ska köra på o-ring, x-ring och allt vad det heter. Original 530 eller 520 osv.

En annan lösning skulle ju också kunna vara att byta ner till ett 15t på nuvarande drivpaket och köra tills det är färdigt och gjort sitt, men kanske inte så bra..

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Ja nerdrevning är verkligen ett absolut måste i min bok på denna. Har 16t fram. Gjorde stor skillnad. Men har gått upp i profil på bakdäcket, så en del av den nerdrevningen "försvann". Kommer nog gå upp 3 kuggar bak med, 16/48 alltså, för att kompensera

Skickat från min D6503 via Tapatalk
16/48 blir fullständigt våldsamt. Den går upp på bakhjulet på bottendrag, och kommer man upp i varv spinner bakhjulet i tvåan som om man kör på grus. 16/47 är den gyllene kombinationen med 55-profil

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 
16/48 blir fullständigt våldsamt. Den går upp på bakhjulet på bottendrag, och kommer man upp i varv spinner bakhjulet i tvåan som om man kör på grus. 16/47 är den gyllene kombinationen med 55-profil

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
Du körde den kombon, 16/47, med 55-profil då?
Våldsamt låter kul :)
I teorin så blir ju 16/47 nååågot mer aggresiv nerdrevning än jag hade innan jag bytte däckprofil. Ganska exakt hälften av nerdrevningens effekt har jag kommit fram till att den högre däckprofilen tog bort

Skickat från min D6503 via Tapatalk
 
Du körde den kombon, 16/47, med 55-profil då?
Våldsamt låter kul :)
I teorin så blir ju 16/47 nååågot mer aggresiv nerdrevning än jag hade innan jag bytte däckprofil. Ganska exakt hälften av nerdrevningens effekt har jag kommit fram till att den högre däckprofilen tog bort

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Jag kör 16/47 idag med 55-profil. 16/48 var rent av farligt, okontrollerbart

Skickat från min HTC 10 via Tapatalk
 
Dragkraften ökar bara med 48/47= 2 procent med 48-drev. Det borde knappt märkas.
Utväxlingen ändras ca 2% ja men innebär det verkligen att accelerationen bara ändras med 2%?

Jag har själv ingen aning därför frågar jag.

Skickat från min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top