Triumph Street Triple-tråden

Meh, ser ju plastig å billig ut.Trodde de skulle göra den råare till utseendet nu ser den verkligen alldaglig å budget ut på nått sett. aja.
 
Meh, ser ju plastig å billig ut.Trodde de skulle göra den råare till utseendet nu ser den verkligen alldaglig å budget ut på nått sett. aja.

Håller med.....hoppades på helt ny styling. Den ser ut som en mini Speed Triple 2016.
Undrar varför dom ska ha kvar 675 kvar i produktion nu ?
mest troligt kommer Speed triplen med en ny design först.. (hoppas jag)
 
Håller med.....hoppades på helt ny styling. Den ser ut som en mini Speed Triple 2016.
Undrar varför dom ska ha kvar 675 kvar i produktion nu ?
mest troligt kommer Speed triplen med en ny design först.. (hoppas jag)

Streeten har ju alltid varit som en liten speed designmässigt så det finns väl inte någon direkt anledning att ändra på det nu heller. Följer de tidigare mönster så får vi nog se den här designen på streeten fram till 2020 nån gång.

Var har du hittat info om att de ska behålla 675:an? De lanserade ju 765:an och även en 660 för A2 nu så det känns ju konstigt om de ska behålla 675:an också, speciellt då den (antar jag) inte uppfyller Euro4.
 
Jag vet..minns inte var jag läste det men det var en engelsk sida..tyckte själv det lät konstigt.
Fram till 2020 som dom ser ut nu ?? Det håller fan inte...tom riskokarna ser modernare ut (vissa av dom)
Jag älskar Triumph och haft många..skulle aldrig snegla på en Jappse mer (har haft många förr) ...MEN....Street/Speed designen är ju inte direkt den vassaste. Med lite Ducati/MV styling tänk skulle dom nog sålt jävligt många fler.
 
Last edited:
Hur har ni ställt in eran fjädring på era STR?
För bankörning så ställde jag min som "sport"-inställningarna från manualen. Det stämde rätt bra för mig har jag för mig.. Bara något/några klicks finjustering.
Förspänningen mäter du helt enkelt upp. Finns en massa bra videos om det på tuben. Dave Moss kan sin skit:
 
Ska byta olja/filter, funderar på castrol power 1 racing 10W50 (kör mycket i stan=hög temp). Är det något ni rekommenderar? Street triple 2007.
Hojen har endast rullat ca 150mil sedan senaste oljebytet på Johans Mc, tycker oljan ser/känns dålig... Hur ofta brukar ni byta olja på era ST3?
Läst olika, vissa säger 2,6liter och andra säger 3 liter olja. Vad gäller?

Bytte framdrev igår(15T) och spännde upp kedjan. Inte konstigt att det var så ryckig i sommras.....
Spännde upp kedjan enligt denna: https://www.youtube.com/watch?v=OKyOOvfHc7U
Personligen tycker jag det känns väldigt tight... vad säger ni?

Jag har alltid kört med biltemas olja i min. Den uppfyller mer än väl oljespecen som triumph satt upp. Beroende på hur mycket jag kört så minst 1 gång per år. Har inte kört mer än 150-200 mil/år.
 
Hörde en handlare säga att de hade fått en prisindikation för RS-modellen om 129 000 kr. :tummenupp

Det låter ju rimligt med tanke på att den förra toppmodellen Rx gick på 119 000 kr, om inte minnet sviker mig.
 
Hörde en handlare säga att de hade fått en prisindikation för RS-modellen om 129 000 kr. :tummenupp

Det låter ju rimligt med tanke på att den förra toppmodellen Rx gick på 119 000 kr, om inte minnet sviker mig.

Har iofs för mig att Rx lanserades för 105 000 kr, dock utan traction control, öhlins, brembo, större motor, mer kraft o allt annat smått o gott som den nya fått. Känns väl som ett aningens högt pris kan jag tycka personligen, men man får ju o andra sidan jävligt mycket hoj för pengarna.
 
Saknar de lite större runda lyktorna... Det var liksom lite mer personligt & en tydlig flört med SF-kulturen.
Men sjuukt prisvärd hoj!
 
No, what makes this new Triumph so spellbindingly brilliant is how light and easy it is to manage

Vad förväntade de sig, att hojen skulle bli tyngre å jobbigare att hantera?

Allt som va fel med förra st/daytona va att motorn va så jäkla trött jämfört med ex mt09.
Så har de löst det problemet så e den nog typ den bästa hojen någonsin, dock så kunde de iaf jobbat lite på designen iaf. tröttsamt med se "samma" hoj år efter år. Triumph släpp något wild and crazy eller bara nått som är linjeskönt som en vacker dam, iof så kanske de har utgått utifrån en engelsk primadonna därav utseendet:smasha:crash
 
Undra vart priset hamnar för RS-modellen?:va
I testet hos MCN och Bennet's nämns £9900 vilket motsvarar cirka 111 000 SEK.
Kanske blir 119 000 SEK för oss svenskar hos våra lokala handlare.
 
No, what makes this new Triumph so spellbindingly brilliant is how light and easy it is to manage

Vad förväntade de sig, att hojen skulle bli tyngre å jobbigare att hantera?

Allt som va fel med förra st/daytona va att motorn va så jäkla trött jämfört med ex mt09.
Så har de löst det problemet så e den nog typ den bästa hojen någonsin, dock så kunde de iaf jobbat lite på designen iaf. tröttsamt med se "samma" hoj år efter år. Triumph släpp något wild and crazy eller bara nått som är linjeskönt som en vacker dam, iof så kanske de har utgått utifrån en engelsk primadonna därav utseendet:smasha:crash

Tycker designavdelningen på Triumph gör helt rätt, dom förfinar sina motorcyklar som redan är bra med mer exklusiva delar och material.
Dom verkar inte jaga supernaked marknaden med sin Speed utan ligger några poäng bakom men producerar jäkligt trevliga cyklar.
Medans Streeten är en riktig testvinnare i sin klass och jag skulle bli förvånad om nya 765 inte fortsätter i samma stil.

Men det är ju helt från person till person, men MT09 var inte vacker innan och 2017 modell gjorde det ännu värre :).

Jäkla trött, det skiljer tiondelar mellan cyklarna 0-100 och 0-140.
0-200 skiljer det 1sekund. 675cc mot 850cc
Daytonan tror jag faktiskt springer ifrån MT 09 och nu när 765 kommer så åker nog MT09 storstryk :D

Ska bli jävligt intressant att provköra 765, längtar!
 
Tycker designavdelningen på Triumph gör helt rätt, dom förfinar sina motorcyklar som redan är bra med mer exklusiva delar och material.
Dom verkar inte jaga supernaked marknaden med sin Speed utan ligger några poäng bakom men producerar jäkligt trevliga cyklar.
Medans Streeten är en riktig testvinnare i sin klass och jag skulle bli förvånad om nya 765 inte fortsätter i samma stil.

Men det är ju helt från person till person, men MT09 var inte vacker innan och 2017 modell gjorde det ännu värre :).

Jäkla trött, det skiljer tiondelar mellan cyklarna 0-100 och 0-140.
0-200 skiljer det 1sekund. 675cc mot 850cc
Daytonan tror jag faktiskt springer ifrån MT 09 och nu när 765 kommer så åker nog MT09 storstryk :D

Ska bli jävligt intressant att provköra 765, längtar!

Jo men hojen ser ut som en mygga framifrån och designen i övrigt är som förra st3.
Sen e ju st3 och daytona rätt trötta, när jag körde mt09 så blev jag så överraskad att den drog upp hjulet utan att man ens försökte. gör det men en 675, trööööööötttt :P Men som du säger mt09 e rätt ful :P

Mm men vi får se hur 765an sköter sig, kanske e värsta huligan-maskinen oxå utöver att vara en välsorterad hoj då. Men om jag ska vara ärlig så hade jag nog helst sett en trajja med några brittiska exklusiva komponenter på än just brembo å öhlins för att särskilja sina finaste modeller från andra fina hojar på marknaden. Nästan varenda hoj har ju brembo och öhlins nu, å det som sitter monterat från fabrik e "Oem skräp" :P
 
Last edited:
jag upplevde att mt09 hade en kort ettans växel vilket gör att den går upp på bakhjulet lättare.
Men det är inga problem att åka bakhjul med en ST3, ettan till fyran åker man med lätthet.
Den är väldigt bra balanserad.

Men tittar man på siffror så ser man att det inte skiljer mycket mellan dom.
0-200 1sekund.
 
Drevade om min ST3, körde första rundan i lördags då vädret var fint i 2h innan det började snöa...
Ett kugg mindre fram.

Vilket skillnad!, den vill resa sig på 1,2 och nästan på 3an om jag inte lutar mig framåt.
tappar 20km/h på toppen... men där använder jag inte hojen endå.

Rekommenderas! kostade endast nån hundralapp på ebay UK.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top