Aprilia Tuono V4

Då har Probike gjort en snabb fel check och feilkoder pekar på avgasspjället men de vet inte mer före en grundligare felsökning som blir i början nästa vecka.

mispelled with autocorrect

Då har Probike gjort en snabb fel check och feilkoder pekar på avgasspjället men de vet inte mer före en grundligare felsökning som blir i början nästa vecka.

mispelled with autocorrect
Probike Helsingborg
Lider med dig

Skickat från min SM-N910F via Tapatalk

Det bidde några Tuonos på Mantorp med Actionpics. Jag å damen plåtade lite på lördagen.
Kul att träffa ett gäng av er.

i-4qff7QN-XL.jpg

i-ZhwcgdX-XL.jpg

i-JDgCHXJ-XL.jpg

Allramified var med sin fina blåa 1100 på fredagen men jag har tyvärr inga bilder på ekipaget.
Samt ytterligare en Factory med som jag nu glömt namnet på, tyvärr inga bilder men du blåste om mig å släpet på vägen hem.

Bifogat

• i-ZhwcgdX-XL.jpg
    i-ZhwcgdX-XL.jpg
    136.7 KB · Visningar: 74
Allramified var med sin fina blåa 1100 på fredagen men jag har tyvärr inga bilder på ekipaget.

Här kommer jag :)
DSC01575.jpg
(Foto: Claes Hallen)

Kul att träffa så många trevliga Tuonopiloter, och grymt att se Triggerhappy gå ur vänsterkurvan in på start/målrakan och upp på bakhjulet varv efter varv i frenetiskt tempo :yoparty

Factories på nära håll är läckra!

Så var det än en gång dags för den eviga däckfrågan... Vad ska man ha för mackor på Tuonon? Tyvärr blir det rätt mycket trist jobbpendling för min del vilket gör att de bör klara en del utan att bli helt platta.

Så var det än en gång dags för den eviga däckfrågan... Vad ska man ha för mackor på Tuonon? Tyvärr blir det rätt mycket trist jobbpendling för min del vilket gör att de bör klara en del utan att bli helt platta.
Ett 190/50 touringinriktat typ dunlop roadsmart3, Michelin road4 osv.

Här kommer jag :)
View attachment 429878
(Foto: Claes Hallen)

Kul att träffa så många trevliga Tuonopiloter, och grymt att se Triggerhappy gå ur vänsterkurvan in på start/målrakan och upp på bakhjulet varv efter varv i frenetiskt tempo :yoparty

Factories på nära håll är läckra!

Kul!
Vi var tot 6 st Tuonos på Kinnekulle i helgen.
3 factorys och 3 V4 oldschool... Och en ännu oldareschool när jag tänker efter.
Lördag målnigt och några stänk, söndag fantastisk körning i solsken efter nattens regn.
Gick hyfsat bra för dom flesta.
Bättre däck och clip-on på önskelistan...!

TFK skrev:
Lillennr1 skrev:
Slår ett slag för Metzler M7RR

Jag tänkte själv lägga på ett par M7RR. Dom har ju fått riktigt bra kritik i pressen, vunnit flera tester och så. Nån som har provat dem på sin Aprilia?
För mig blir det mest alp-pass och förhoppningsvis en och annan bandag. Men inte renodlad bankörning, så känns som att M7RR borde bli bättre än nuvarande Supercorsa...

Kul!
Vi var tot 6 st Tuonos på Kinnekulle i helgen.
3 factorys och 3 V4 oldschool... Och en ännu oldareschool när jag tänker efter.
Lördag målnigt och några stänk, söndag fantastisk körning i solsken efter nattens regn.
Gick hyfsat bra för dom flesta.
Bättre däck och clip-on på önskelistan...!

Var riktigt fint idag. Underbart väder med flyt i körningen. Även jag behöver nya däck, gick hårt åt dem idag.

Kul "tävla" med instruktören på samma maskin.. kan bara skylla på min oförmåga mao :D

Nä då, det gick undan rätt bra.
Men när det blev för mycket trafikstockning gick jag in i depå. Blir så många onödiga omkörningar annars. Uppskattas inte alltid av andra.
Men det var klart högre tempo idag mot igår.

Nä då, det gick undan rätt bra.
Men när det blev för mycket trafikstockning gick jag in i depå. Blir så många onödiga omkörningar annars. Uppskattas inte alltid av andra.
Men det var klart högre tempo idag mot igår.

Alltså körde du med Ansvar Omdöme Hänsyn.
Kul att läsa, för det är ofta dem som kan köra hojen hem efter bandagen.:rock

Alltså körde du med Ansvar Omdöme Hänsyn.
Kul att läsa, för det är ofta dem som kan köra hojen hem efter bandagen.:rock

Tack, jo jag försöker.
Sen är man kanske inte Guds bästa barn hela dagen. Tempot som hölls var inte "mitt" tempo och några omkörningar var kanske inte rumsrena.
Hornen växer ju i solsken.
Detta är kanske inte mitt forum längre utan behöver kliva upp ytterligare ett steg för att få ut det mesta av bankörningen. Inte minst för övriga deltagare.
Det diskuterades mycket licens i helgen och så blir det nog så snart datumen passar.
Var du med på Kinnekulle?

Efter lördagens premiärtur på Tuonon började frambromsen kännas minst sagt svampig, tog allt längre och längre in, kunde tillslut få handtaget ända in till styret.. Luftade ur igår, fick ur riktigt mycket luft. Är det handlaren som fyller upp bromsvätska innan lev, eller görs det i fabriken?

Annars går den grymt fint:)

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...