Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
XSR900 verkar ju vara en rätt nice hoj, unikt utseende som är betydligt snyggare än MT10 och med triple motorn så låter den säkert rätt gott också :tummenupp
 
129 900 är ett jäkligt attraktivt pris - återstår väl hur det blir med försäkringskostnader.
 
Du var närmast:tummenupp 129'900kr..

Läste att quickshifter är extra val. Undrar hur mycket extra tillbehör man måste betala extra för eller om det mesta redan är standard.

Nåja ska till mässan på lördag, får passa på att fråga då.
 
Last edited:
Hemma från mässan. Kollade mest in MT-10 och Suzuki GSX S-1000 då det är dessa jag står mellan. Suzukin var mer klassisk stil och snyggare medan Yamaha är mer futuristisk och sticker ut lite mer. Skulle vilja se den i blått samt provköra.

Kollade med de olika försäkrings bolagen.
Bilsport ville ha 10.000 kr för Suzuki och 8600 kr för Yamaha. Suzuki märkeförsäkring vill ha 8500 kr.
Billigast är svedea. 5600 kr för Yamaha och 4500 kr för Suzuki. För mig är valet enkelt.
 
Precis hemkommen från mässan. MT10 var verkligen inte någon hit på nåt sett. Bara vulgär, plastig och klumpig. Hade valt en gsxs över denna alla gånger
 
Hemma från mässan. Kollade mest in MT-10 och Suzuki GSX S-1000 då det är dessa jag står mellan. Suzukin var mer klassisk stil och snyggare medan Yamaha är mer futuristisk och sticker ut lite mer. Skulle vilja se den i blått samt provköra.

Kollade med de olika försäkrings bolagen.
Bilsport ville ha 10.000 kr för Suzuki och 8600 kr för Yamaha. Suzuki märkeförsäkring vill ha 8500 kr.
Billigast är svedea. 5600 kr för Yamaha och 4500 kr för Suzuki. För mig är valet enkelt.
Varför är BMW s1000r inte med på listan? Är själv den jag funderar över så är lite nyfiken på hur du tänker.
 
Varför är BMW s1000r inte med på listan? Är själv den jag funderar över så är lite nyfiken på hur du tänker.

Provkörde den i somras, trevlig och lättkörd hoj men tycker inte den är värd extra kostnaden, speciellt inte om man lägger på quickshift och annat lull lull. Sen är det kvalitén på bmw hojen, läst att det varit en del kvalitets problem med den.
 
MT-10 ser ut som om de bjudit in de som designade BMW k1200R och 1300R...och först kört dem på meth i en vecka eller två och sen i stället för att låta dem landa så har man startat om på syra...:crash

Intressant ja men snyggt? Knappast.
 
Last edited:
provsatt också MT-10 på mässan igår och är inget större fan av den. Obekväm sittställning ffa. Vart däremot väldigt nöjd med Aprilia Tuono som man satt som gjuten på. Även ktm´s 690 smcr var riktigt niz. :) Kanske blir en motard istället. :rock
 
Då var jag fortfarande ganska nära:tummenupp:)
Jag tippade ju på 132 900:-
Faast närmast var dock jag någon sida bak ;)
"Njaaaaa, det där är nog liiite väl mycket önsketänkande. Om den skulle hamna i pris med cb1000r och gsx s1000, alltså runt 125k så skulle det vara ett riktigt kap. Realistiskt kommer den nog kosta åtminstone ytterligare 10k"
 
Faast närmast var dock jag någon sida bak ;)
"Njaaaaa, det där är nog liiite väl mycket önsketänkande. Om den skulle hamna i pris med cb1000r och gsx s1000, alltså runt 125k så skulle det vara ett riktigt kap. Realistiskt kommer den nog kosta åtminstone ytterligare 10k"

Japp!:tummenupp
 
Ca 15000 kr mer i inköp än Suzuki GSX S1000 och tusenlapp dyrare i försäkring än suzukin blir det för mig när jag kollade uppgifter på mässan.
Vad som gör Yamahan dyrare inköp är ju lite mer effekt, sen är exempelvis farthållare, värmehandtag standard. Detta finns inte ens som tillval till Suzukin. Suzukin är mer old school och med mindre standardutrustning. Men jo, de Suzukin är snyggare med med klassiskt utseende.

Vill ändå provköra MT-10 så jag hoppas den blir tillgänglig så snabbt som möjlig, gärna typ april, maj. Gärna i blått också.


Tjejen satt bra där bak på båda två så hon har ingen talan vilken hoj jag ska välja ;)
 
Ca 15000 kr mer i inköp än Suzuki GSX S1000 och tusenlapp dyrare i försäkring än suzukin blir det för mig när jag kollade uppgifter på mässan.
Vad som gör Yamahan dyrare inköp är ju lite mer effekt, sen är exempelvis farthållare, värmehandtag standard. Detta finns inte ens som tillval till Suzukin. Suzukin är mer old school och med mindre standardutrustning. Men jo, de Suzukin är snyggare med med klassiskt utseende.

Vill ändå provköra MT-10 så jag hoppas den blir tillgänglig så snabbt som möjlig, gärna typ april, maj. Gärna i blått också.


Tjejen satt bra där bak på båda två så hon har ingen talan vilken hoj jag ska välja ;)

Tänk på att Yamahan är en "next gen" motorcykel och kommer säkerligen att vara bättre än Suzukin på allt, för att inte prata om ljudet:kär
 
Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Back
Top