Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Jag hoppas att MT-10 liksom MT-09/Tracer kommer i en snyggare halvkåpeversion senare, den tror jag på. Jag gillade inte MT-09 utseendet så mycket men tycker Tracer är skitläcker.

Jag är inte heller förtjust i den där Transformer/Predator-stilen. Fast man anar ju släktdragen med R1 -15... :)

Inte omöjligt, jag hoppas att den inte hamnar över 140k. Yamaha har ju lyckats att hålla priserna ganska lågt på MT modellerna (bortsett från MT 125).
Den kommer ju definitivt att bli den dyraste Japanska streetfightern iallafall.

Jag gissar på Max 110 i grundutförande, antagligen precis över eller under 100. MT serien har ju hittills varit billighetshojar.

Yamaha har helt klart haft kul på "ritbordet" de senaste åren, det är ju inkråmet som varit för taffligt på ett gäng modeller: MT-01. MT-03, Bulldog, Mean Streak mfl. Hojar som ser ut att vara något dom inte är, hojarnas Opel Manta för 2000-talet.

Med MT-07 och 09 är man helt rätt tycker jag. :tummenupp för MT-10 även om det knappast är en hojtyp jag skulle köpa. :tummenupp:tummenupp för XSRn, alltid gillat naket oldskoolstuk

Jag gissar på Max 110 i grundutförande, antagligen precis över eller under 100. MT serien har ju hittills varit billighetshojar.
Njaaaaa, det där är nog liiite väl mycket önsketänkande. Om den skulle hamna i pris med cb1000r och gsx s1000, alltså runt 125k så skulle det vara ett riktigt kap. Realistiskt kommer den nog kosta åtminstone ytterligare 10k

Last edited:
Jag är också jäkligt sugen.. Tror dock att den kommer att sakna lite klös på topp

Med så mycket flugor som kommer fastna överallt högt o lågt i den pilliga fronten (tänk bara att rengöra...) så kommer man ju tappa hälften av effekten och dubbel soppaförbrukning :gnissla:huvet:hihi

måste bara ha en mt10a någon gång, lite udda front men de gillar ja skarpt. men de får vänta tills dom kan köpas som begagnade och tills ja blivit lite äldre, lär ju inte va en superbillig försäkring för en 29 åring centralt i örebro :/

Tackar! hoppas den finns på MC-mässan :) så man åtminstone kan provsitta men en provkörning vore bättre.

Saknas dock pris på Yamahas hemsida.
Skulle vara märkligt om den inte fanns på mc-mässan faktiskt... Vill också pilla på den och se vad dom kommit upp med sen min fz1. Fz1:an hade ju en bra bit mer effekt än närmsta konkurrenterna när den kom, kanske denna också får det. Kanske blir deras ess i rockärmen det. 170-180hk till det priset skulle ju göra den ordentligt intressant i jämförelse.

Priset är mest sannolikt det som kommer gälla. Återförsäljare får i regel information en bra stund innan den släpps officiellt

MT-10 kommer med 160 hk / 111nm@9000 rpm enligt denna video.

Ännu mer högvarvande än fz1:an då alltså...Är det 160 bakhjulshästar och ett inte allt för fördummat mellanregister så är det ju riktigt intressant till priset den landar på och blir en vass konkurrent till gsxs. Designen gör sig mer och mer tycker jag

diggar också Mt10an mer och mer, med lite snabb standard-rensning (röv, speglar, avgas, liten magkåpa) så blir det ju den brutalaste produktionsfightern nånsin!? ser jävligt rå/mekanisk ut verkligen.. ska bli spännande att provköra sen!!

Är det bara jag som tycker den har vissa likheter med en 7 år gammal K1300R?
k1300r_K1200S_9.jpg

MT-10 kommer med 160 hk / 111nm@9000 rpm enligt denna video.

Det måste va ett helvete att tvätta och polera när det är så mycket detaljer på hojen:3freak Det blir inte heller lättre att få bort all jävla insekter från de ventilerade framskärmarna:hihi

Yamaha-MT-10-Headlamp-62449.jpg

Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...