Nya Yamaha MT-10 och XSR900

Vad tycker du?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Av någon anledning får jag bara upp ansiktstatueringar och skrikiga monster-klistermärken i huvet när jag ser på MT-10:an. Satan vad grotesk den är. Säkert grym att köra dock

Fan jag som nästan bestämt mig för att nöja mig med en mt09 nästa säsong (för att vänta tills man kunde få tag på en 2-3 år gammal bmw s1000xr). Nu är jag tillbaka till ruta 0...står med mt09 mt09tracer mt10 s1000r s1000xr och superduke GT att välja mellan.

:huvet

Håller med om att MT-10 är robotlik fram, susar hellre fram på min CB1100 -83.
Härligt att man kan känna en svag bris av att
hojdesign var bättre förr, hehe.
Ska upp till tjötaborg och klämma på'n.
Blev imponerad av R1 -15 vid provkörning
och MT-10 är säkert inte långt därifrån.

Jag vet inte, men det kanske är ett tecken på att jag börjar bli gammal... Finns väldigt få nya hojar idag som lockar mig designmässigt.
Enligt min mening byggdes de vackraste hojarna på 90-talet/första åren på 00-talet. Ta tex Ducati 916, kom 1994 och har en design som håller än idag.

Den ser lite grann ut som en Touno, fast Yamahan har kvalité:) Jag tror att den kommer att växa ju mer man får se den. Den kommer nog att bli svårslagen i sin klass.

Poll fixad :tummenupp

edit: önskas fler alternativ är det bara att hojta.

Last edited:
XSR900 är ju cool och stilren... MT-10 är lite för mycket..
Har iofs aldrig varit överförtjust i "streetfightning" av sportisar så det kan var det som påverkar men här har Yamaha själva tagit det ett steg längre.
Lite för plottrigt, förmodligen växer det in med tiden ;)

Last edited:
Tycker personligen att MT-10:an är riktigt snygg i den andra presenterade färgkombinationen grått/grönt.
mt10.jpg

Låter lite för bra? Gissar på 139'900 med tanke på motor/elektronik. Eller 149 kanske till och med?

Inte omöjligt, jag hoppas att den inte hamnar över 140k. Yamaha har ju lyckats att hålla priserna ganska lågt på MT modellerna (bortsett från MT 125).
Den kommer ju definitivt att bli den dyraste Japanska streetfightern iallafall.

Av med speglar och på med kort skylthållare och liten skylt sen släng på ett Austin Racing gp2 system och pc5 så är man på rätt väg med MT10an. Gillar den mer o mer. Tror den kommer bli poppis. Hade gärna sett en mer kompakt lösning ala gamla fz1an på fronten/ lampan dock. :)

Nyheter
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

SMC med och höjer MC-säkerheten i Europa

Sveriges MotorCyklister (SM...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025