Och sen då, Stefan?

Status
Ej öppen för fler svar.

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Typ?

:lol

När du besöker Thailand, hur ska du göra då alltså? För att det ska bli rätt och riktigt.

Nu besöker inte jag Thailand då jag inte vill stödja deras system.

Skulle jag göra det skulle jag betrakta den inhemska befolkningen och helt enkelt efterapa. Lättast är att bekanta sig med en pålitlig individ och ta rygg på denne. Det är få länder där du kan bete dig som en svensk utan att det i längden kommer innebära problem.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Achten betyder som sagt respektera, inte anamma. Ej heller betyder det assimilera. Om man inte kan språket kan det vara en bra idé att ta hjälp av ”mellanhänder”. Men det räcker inte att tolka det man läser bokstavligt, man måste också förstå sammanhanget och bakgrunden och då måste man vara lite påläst och van att ta del av nyheter. Alla möjliga nyheter och från olika källor.

Vad pratar du om? Jag citerade ju ur The Guardian och de skriver:

”Those who seek refuge with us also have to respect our laws and traditions, and learn to speak German,” she said.

http://www.theguardian.com/world/2015/dec/14/angela-merkel-pledge-cut-german-immigration-figures

Det är bara den rasistiska svenska sajten jag länkade till i mitt förra inlägg som skriver om att anamma.
Du bör inte försöka anpassa verkligheten efter din propaganda.
Det blir bara löjligt.
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Du bör inte försöka anpassa verkligheten efter din propaganda.
Det blir bara löjligt.
Jag tycker snarare att dina tvärsäkra och fåordiga generaliseringar är löjliga. Du verkar inte ett dugg intresserad av andras åsikter om de inte liknar dina egna. Antingen har man rätt eller fel, får jag intryck att du tycker.

Det kanske verkar som att jag vill att andra ska tycka som jag, men så är det faktiskt inte alls. Jag respekterar många åsikter om jag får veta lite om varför, vad den andre har för erfarenheter och vad för slags moralsystem som åsikterna passar in. Jag kanske inte håller med, men jag respekterar i så fall åsikten. Men om det inte finns något annat än antaganden och fördomar bakom åsikterna, tja då tycker jag faktiskt att man behöver fila på dem om man vill bli bemött med respekt när man vädrar dem.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jag förstår faktiskt inte....(för att kunna assimileras). DS

Ahem.. Börjar det klarna?

Så, vilket annat parti har sett assimilation som enda möjligheten att integrerar, istället för att föreslå mångkultur (multikulti på tyska that is)

Det jag försökt få fram från ruta ett i "vad sa Merkel "frågan.

Hur många gånger har assimilation setts som förtryck och rasism i Sverige? Ett antal.

Men det är helt ok ändå om du inte förstår. Frågan som kvarstår är vad poängen är med att försöka motbevisa vad andra med mig uppfatta utav framförandet av CDU ledaren, när du påstår att du inte är intresserad av att rätta fel hos andra. Förbryllande motsägelsefullt.
 

SuTen

Old dirtbag on two wheels!
Gick med
24 Oct 2007
Ort
Norrbotten
Hoj
Yamma
Stefan kommer märka vad Svenska folket tycker - följer vi stigningen är vi 45% i valet 2018 - http://privat.bahnhof.se/wb492673/ :fakta

Sen gäller det bara att ändra lite lagar så vi kan ställa vissa politiker till svars i domstol host host Reinfeldt och Löfven.....
 

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Ahem.. Börjar det klarna?

Så, vilket annat parti har sett assimilation som enda möjligheten att integrerar, istället för att föreslå mångkultur (multikulti på tyska that is)
Försöker du beskriva SD-linjen för invandring som ett bra exempel på assimilering?

Ganska vågat om du dessutom kan tänka dig att utveckla den tankegången; SD vill ju att flyktingpolitiken skall vara helt inriktad på att hjälpa flyktingar i utlandet och de vill betala invandrare som kan tänka sig att återvända till sina hemländer. Man vill i klartext inte ha in dem i Sverige och bli av med så många som möjligt som lyckats ta sig hit.

När en politiker som varit mycket engagerad i vit makt-rörelsen säger sig vara för assimilering borde en bullshit-varnare signalera högljutt. Eller vad menade du med SD och assimilering?

- - - Updated - - -

Det hade ju exempelvis fått saker som Nuonaffären till något straffbart. Vilket kanske kunde bidra till att den sortens fadäs inte begås lika lättvindigt igen...
Varför borde någon straffas för Nuonaffären? Och vem i så fall?
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Försöker du beskriva SD-linjen för invandring som ett bra exempel på assimilering?

Ganska vågat om du dessutom kan tänka dig att utveckla den tankegången; SD vill ju att flyktingpolitiken skall vara helt inriktad på att hjälpa flyktingar i utlandet och de vill betala invandrare som kan tänka sig att återvända till sina hemländer. Man vill i klartext inte ha in dem i Sverige och bli av med så många som möjligt som lyckats ta sig hit.

När en politiker som varit mycket engagerad i vit makt-rörelsen säger sig vara för assimilering borde en bullshit-varnare signalera högljutt. Eller vad menade du med SD och assimilering?

- - - Updated - - -

Varför borde någon straffas för Nuonaffären? Och vem i så fall?



Ämnet assimilation och sd har diskuterats så många gånger förr, varvid det mest blir repig skiva.
Men lite i ämnet bara för att inte verka tråkig..
"I Sverige idag tar alla riksdagspartierna utom Sverigedemokraterna avstånd från assimilationstanken. Sverigedemokraterna och i stort sett alla andra främlingsfientliga grupper menar att integration inte fungerar och att problemen i samhället är ett resultat av en misslyckad invandringspolitik. Sverigedemokraterna säger sig istället vilja gå tillbaka till den assimilationspolitik Sverige förde förr"

Så, när Merkel pratar assimilering, misslyckad invandringspolitik, integrstionaproblem är det, mm, ok..
Medan det i Sverige är som ovan. Sen undrar vissa varför sd får röster. Tänka sig, hänförande. Att gå tillbaka till den assimilationspolitik Sverige förde förr, det är tydligen inte bra. Men däremot är just de invandrare som kom till Sverige när denna politik fördes, också de som används som nåt slags bevis för att det inte behövs assimilation.
Humor.

Det var i just detta sammanhang (jag har nog försökt mer än brukligt att förklara men detta är sista gången) Merkels enda motsvarighet i åsiktskorridorren är ett parti som sd. Varvid den naturliga frågan är, är det extremt konstigt att fler och fler rycker på axlarna när den bruna pendeln far. Nja.

Var citatet angående assimilering i Sverige är hämtat från får du fundera över.


Avseende Nuonaffärens resultat ge samma konsekvens för beslutande enhet/individ som hos ett vanligt företag.

Om en vice vd shoppar loss på något spekulativt utan att ha gjort vidare efterforskningar eller låtit det gå till styrelsebeslut så kommer det bli dyrt och flera fallanade domar.

Varför är parlamentarisk immunitet något att eftersträva? Vad är det demokratiska, sociala i det?
 
Last edited:

McQueen

Ny medlem
Gick med
11 Nov 2013
Ort
USA
Hoj
Triumph Bonneville
Att gå tillbaka till den assimilationspolitik Sverige förde förr, det är tydligen inte bra. Men däremot är just de invandrare som kom till Sverige när denna politik fördes, också de som används som nåt slags bevis för att det inte behövs assimilation.
Humor.
Nej, det är inte humor, det är historia och det verkar inte vara din starka sida. De invandrare som kom i stort antal från Italien, Jugoslavien, Finland etc. på 50- och 60-talet sattes snabbt i sysselsättning inom den svenska tillverkningsindustrin. De fick arbete och hade oftast lätt att anpassa sig till att leva i Sverige. Paulo Robertos och Amelia Adamos föräldrar är exempel på dessa invandrare. Nuförtiden är det mest flyktingar som kommer hit och de har sällan kompetens som matchar de arbeten som Sverige kan erbjuda. De som kommer nu är alltså inte alls ”just de invandrare som kom till Sverige när denna politik fördes”. Du har fel.

Och den assimileringspolitik som Sverige övergav för 40 år sedan och som du tror att Merkel sympatiserar med låter såhär när SD formulerar sig:

”Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan nation.”

Vem som helst begriper väl att ovanstående är helt orimligt och det är ett av flera skäl till att SD saknar politiska kollegor att förhandla med. SD saknar anständighet och det är väl inte så konstigt när partiets ledning är människor som varit mycket engagerad i vit makt-rörelsen. De har motiverats av hat och ilska, inte av intresse för människor, ekonomi och statskunskap.

Var citatet angående assimilering i Sverige är hämtat från får du fundera över.
Det är från stiftelsen Expos sajt och det tog tre sekunder att ta reda på.

Varför är parlamentarisk immunitet något att eftersträva? Vad är det demokratiska, sociala i det?
Undrar du uppriktigt eller är frågan retoriskt ställd? Jag får intrycket att den är uppriktig.
 
Last edited:

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Jag tycker snarare att dina tvärsäkra och fåordiga generaliseringar är löjliga. Du verkar inte ett dugg intresserad av andras åsikter om de inte liknar dina egna. Antingen har man rätt eller fel, får jag intryck att du tycker.

Det kanske verkar som att jag vill att andra ska tycka som jag, men så är det faktiskt inte alls. Jag respekterar många åsikter om jag får veta lite om varför, vad den andre har för erfarenheter och vad för slags moralsystem som åsikterna passar in. Jag kanske inte håller med, men jag respekterar i så fall åsikten. Men om det inte finns något annat än antaganden och fördomar bakom åsikterna, tja då tycker jag faktiskt att man behöver fila på dem om man vill bli bemött med respekt när man vädrar dem.

Det handlar inte om åsikter.
Det handlar om fakta.
När du sitter och blåljuger så är det inte ens åsikter. Det är propaganda.
Du har hittills inte lyckats verifiera en enda tvärsäker floskel som du kläckt ur dig.
 
Last edited:

sportbike

ond
Personal
Gick med
1 Oct 2005
Ort
Sthlm
Hoj
avverkat 50+
I morrn är det julafton så var snälla mot varandra.

Och för den som inte förstår budskapet, sä är personangrepp fortfarande ingen bonusfunktion på SH, oavsett hur kort eller länge man varit medlem.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Nej, det är inte humor, det är historia och det verkar inte vara din starka sida. De invandrare som kom i stort antal från Italien, Jugoslavien, Finland etc. på 50- och 60-talet sattes snabbt i sysselsättning inom den svenska tillverkningsindustrin. De fick arbete och hade oftast lätt att anpassa sig till att leva i Sverige. Paulo Robertos och Amelia Adamos föräldrar är exempel på dessa invandrare. Nuförtiden är det mest flyktingar som kommer hit och de har sällan kompetens som matchar de arbeten som Sverige kan erbjuda. De som kommer nu är alltså inte alls ”just de invandrare som kom till Sverige när denna politik fördes”. Du har fel.

Och den assimileringspolitik som Sverige övergav för 40 år sedan och som du tror att Merkel sympatiserar med låter såhär när SD formulerar sig:

”Som assimilerad till den svenska nationen räknar vi den med icke-svensk bakgrund som talar flytande svenska, uppfattar sig själv som svensk, lever i enlighet med den svenska kulturen, ser den svenska historien som sin egen och känner större lojalitet med den svenska nationen än med någon annan nation.”

Vem som helst begriper väl att ovanstående är helt orimligt och det är ett av flera skäl till att SD saknar politiska kollegor att förhandla med. SD saknar anständighet och det är väl inte så konstigt när partiets ledning är människor som varit mycket engagerad i vit makt-rörelsen. De har motiverats av hat och ilska, inte av intresse för människor, ekonomi och statskunskap.

Det är från stiftelsen Expos sajt och det tog tre sekunder att ta reda på.

Undrar du uppriktigt eller är frågan retoriskt ställd? Jag får intrycket att den är uppriktig.

Fast, menar du att det finns en annan definition till assimilerad?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top