TRX 850 turbo mm.

Jo på samma sätt är de trist att gömma ramen bakom kåpor också, kan du inte låna lite R6 kåpor från samma årsmodell som tailen och testa o se hur de blir? :hetsa

Jo så är det ju.

Känner ingen häromkring med r6 06-> tyvär. Fast kåpa blir nog aktuellt först när turbon kommer på.
 
Så lätt kommer du inte undan :D Bilder?
 
Väldigt rolig och lärorik läsning!
Har du fått igång den?
Tänker själv bygga Turbo på min TRX i vinter :)
Tänker köra bensin, t16 agg, separat oljedel med kylare och pump. Sen får man väl ta det som det kommer. Dvs vad man får tag på mm

Har du några tips och trix?
Tänkte sno din typ av plenum rakt av..om jag får? :)
Kompsänkte du?

Vad bör man tänka på?
 
Väldigt rolig och lärorik läsning!
Har du fått igång den?
Tänker själv bygga Turbo på min TRX i vinter :)
Tänker köra bensin, t16 agg, separat oljedel med kylare och pump. Sen får man väl ta det som det kommer. Dvs vad man får tag på mm

Har du några tips och trix?
Tänkte sno din typ av plenum rakt av..om jag får? :)
Kompsänkte du?

Vad bör man tänka på?

De lät roligt om du bygger på denna hoj!!

Starta en tråd i turboforumet så får du bra byggtips. Jag hör redan en onödig grej med separat oljebehållare och pump bara för turbo. Oljan värms inte upp så mycket av själva turbon för den belastas så lite på hojar jämför med bilsidan. Du behöver inte ens mont extra olkjekylare. När jag turboriserade min xr650r så mätte jag upp oljetempen före turbon monterades och efter. Oljetempen steg endast 10 grader under alla körförhållanden från snigelkörning till hare. Men de va snarare att motorn lämnade över 50% mer effekt som gav den högre tempen.

Vattenkylningen av turbon brukar pluggas av många turbobyggare ink mig själv av samma orsak som tidigare.
 
Tjena! Svårt att komma på ngt direkt vad det gäller turboinstalationen. Det är ngr år sedan jag höll på med turbon på den. Den har fortfarande ingen alltså :)
Jag tänkte inte kompsänka, utan köra med lågt tryck och e85.
Minns inte om det fanns ritning på plenumet i tråden? Ska kolla lite i lådorna här annars. Bara att kopiara det som är intressant.
Var också inne på separat oljesystem för turbon. Mest för att det var dåligt fall för oljan efter turbon. Olja till turbon går ju att ta från pumpen till oljebehållaren tror jag.
Och lycka till!
Väldigt rolig och lärorik läsning!
Har du fått igång den?
Tänker själv bygga Turbo på min TRX i vinter :)
Tänker köra bensin, t16 agg, separat oljedel med kylare och pump. Sen får man väl ta det som det kommer. Dvs vad man får tag på mm

Har du några tips och trix?
Tänkte sno din typ av plenum rakt av..om jag får? :)
Kompsänkte du?

Vad bör man tänka på?
 
Tjena! Svårt att komma på ngt direkt vad det gäller turboinstalationen. Det är ngr år sedan jag höll på med turbon på den. Den har fortfarande ingen alltså :)
Jag tänkte inte kompsänka, utan köra med lågt tryck och e85.
Minns inte om det fanns ritning på plenumet i tråden? Ska kolla lite i lådorna här annars. Bara att kopiara det som är intressant.
Var också inne på separat oljesystem för turbon. Mest för att det var dåligt fall för oljan efter turbon. Olja till turbon går ju att ta från pumpen till oljebehållaren tror jag.
Och lycka till!

Okej :)
Ja precis..känns ju inte som turbon kommer få smörjning..sen vill jag inte ta olja från motorn då jag vill kunna plocka bort det lätt inför besiktning..plus att jag vill inte utsätta motorn för mer risk för ras än nödvändigt..
hur tänkte du göra med vatten? Plugga?

Gjorde du som med r1-beskrivningen, tätningen av fuggarna?

Tänkte försöka ladda ca 1 bar...men man får väl smyga upp till det för att se vad som händer..det kommer aldrig bli en race-hoj, mest en åka-runt-och-dumpa-hoj ;)

Hoppas mitt projekt kommer ge dig ny motivation då :)

Har startat en byggtråd under Turbo som Boost 3 föreslog :)
 
Jepp, plugga vattnet.
Kom aldrig så långt att jag tätade fuggarna, men ja jag skulle gjort som R1'an.
Okej :)
Ja precis..känns ju inte som turbon kommer få smörjning..sen vill jag inte ta olja från motorn då jag vill kunna plocka bort det lätt inför besiktning..plus att jag vill inte utsätta motorn för mer risk för ras än nödvändigt..
hur tänkte du göra med vatten? Plugga?

Gjorde du som med r1-beskrivningen, tätningen av fuggarna?

Tänkte försöka ladda ca 1 bar...men man får väl smyga upp till det för att se vad som händer..det kommer aldrig bli en race-hoj, mest en åka-runt-och-dumpa-hoj ;)

Hoppas mitt projekt kommer ge dig ny motivation då :)

Har startat en byggtråd under Turbo som Boost 3 föreslog :)
 
Nyheter
Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Back
Top