Linusenen
Medlem
Precis så tänkte jag med! Får väl köpa en kraschad och flytta över om några år. Eller så hoppas man på att hitta nya rsv4 motorn på ebay framöverDelar din uppfattning Linusenen.
Optimalt vore 1100motorn i 1000 chassi och 1100sadel.
![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Precis så tänkte jag med! Får väl köpa en kraschad och flytta över om några år. Eller så hoppas man på att hitta nya rsv4 motorn på ebay framöverDelar din uppfattning Linusenen.
Optimalt vore 1100motorn i 1000 chassi och 1100sadel.
![]()

View attachment 423611
Var och provkörde denna igår. Lite för att se om det var värt att byta upp sig. Men mest bara för att det var kul att prova.
Och visst är den förfinad på alla punkter och en bättre hoj.
Den extra kraften i mellanregistret kändes verkligen. Den powerwheelade på tidigare varv än min -12a. Men på toppen var det ju typ same same!
Skönare att sitta på var den ju också.
Men saknade lite den sportigare känslan då jag tycker att den nya sittställningen var lite för snäll?
Slutsatsen då? Hade jag vart gjord av pengar så kanske jag hade bytt upp mig till en factory. Annars var det inte värt det enligt mig om man redan äger en tuono v4.
Har också alltid tyckt att den nya fronten är snyggare på bild. Den är snygg i verkligheten också. Men kändes väldigt stor?
Massa onödigt babbel. Var bara skönt att man inte blev helt överväldigad och ville byta bort den gule och få ett stort hål i plånboken!![]()

Bara sett bilder på hojar som har det. Ser jävligt snyggt ut.Någon som har erfarenhet av kolfiber skydd som dessa? Bra/dåligt? Hur sätter man fast de på hojen?
View attachment 423625
Någon som har erfarenhet av kolfiber skydd som dessa? Bra/dåligt? Hur sätter man fast de på hojen?
Såg den också nu. Men lär väl dra iväg till närmare vad den är värd iaf? Ska bli spännande att se imorgon kväll
Såg den också nu. Men lär väl dra iväg till närmare vad den är värd iaf? Ska bli spännande att se imorgon kväll![]()
Ni som själva köper och byter olja + filter, vilka kör ni på och varifrån handlar ni? Jag tänkte nog köra Motul 300V och originalfilter från Aprilia, åsikter?
Nä. Oftast Okq8 15w50 på dunk från Swedol eller via polare i den gula jag hade. 55-70 kr/lit.De flesta på AF1 förespråkar Motul 300V 5W40, kör ni samma? Ska köpa på mig några filter ifrån Marcussens. De ska få kolla mina ventiler under hösten med.
Vart ett väldigt rabalder på apriliaforum.com om viskositet. Tror snoken vart inblandad där också. I boken så ska rsv4 och tuono v4 fram till och med 2011 ha 15w40. Därefter vill dom ha i 5w50. Toleranserna i motorn ska tydligen vara mindre på de senare?Hmm allright, du anser inte att det är värt dom extra kronorna för Motul då. Det borgar iofs istället för tätare oljebyten. Kanske ska tänka om, och 15W50 istället för 5W40 alltså.![]()
Vart ett väldigt rabalder på apriliaforum.com om viskositet. Tror snoken vart inblandad där också. I boken så ska rsv4 och tuono v4 fram till och med 2011 ha 15w40. Därefter vill dom ha i 5w50. Toleranserna i motorn ska tydligen vara mindre på de senare?
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |