Aprilia Tuono V4

Fått många pm om vad hojen kostar men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska begära, har inte sett någon begagnad säljas ännu.

Så jag ställer frågan till alla här som ju har bra koll på tuonos. Vad ska en 2015 RR Grå/Svart med 400 mil på mätaren kosta i originalskick?

Nu har jag kollat med lite olika handlare och högsta inbytespriset är 118tkr. Dvs 23tkr värdeminskning på tre månader

Men det var kul iaf ??
 
Hehe det var inte så farligt. Alla nya hojar dyker ganska bra så fort man kör de ut genom dörren.
 
Nu har jag kollat med lite olika handlare och högsta inbytespriset är 118tkr. Dvs 23tkr värdeminskning på tre månader

Men det var kul iaf ??
Hade vart kul med en helt ny hoj nån gång. Men detta är en av anledningarna till att det tar emot.

Blir det en sprillans rsv4 eller en äldre redan bankittad?
 
Kanske behåller jag hojen och preppar den för bana. Vi får se lite. Den går ju så sjukt bra. Senast på Mantorp gick den lika bra som r1m och stora panigalen på rakan. Det är inte fy skam för en naken hoj!
 
Tänkte trimma bort ca 2kg med hjälp av denna...

http://www.carpimoto.it/en-SE/44231_MMYX9-Magneti-Marelli-Lithium-MMYX9.htm

Någon som har erfarenhet? Alt vill någon av er Gbg pojkar dela på frakten?

Själv tänker jag varje höst att jag ska trimma bort 10 kg med hjälp av sallad och löpning.
Det skiter sig såklart varje gång och skinnstället blir bara tajtare och tajtare.
Detta är ju ett bra alternativ.
Ska du beställa med en gång eller kan du vänta tills jag har luftat mina bromsar bigtime
så jag vet om jag måste köpa en likadan bromscylinder som du har. Kan ju klippa den samtidigt.
Ska försöka få tid hos en firma i veckan.
 
Last edited:
118k lät som ett bra pris för 400 mil. Sålde min privat för ett par veckor sedan, 47k minus. Och då fick jag ändå köpa den för 15k underpris ny från handlare (145k). Ny egentligen var 159900. Så med andra ord hade jag gått 62000 minus ifall jag inte fått bra pris från börjar :gnissla

Svårsålda hojar även med underpris. Hade en person plus en abdullah (köpa direkt hur mycket kan du går ner i pris kompis?) som hörde av sig under 3 veckor som jag hade den ute till försäljning. Så får man ett bra erbjudande av en handlare så skulle jag ta det direkt.
 
Last edited:
Själv tänker jag varje höst att jag ska trimma bort 10 kg med hjälp av sallad och löpning.
Det skiter sig såklart varje gång och skinnstället blir bara tajtare och tajtare.
Detta är ju ett bra alternativ.
Ska du beställa med en gång eller kan du vänta tills jag har luftat mina bromsar bigtime
så jag vet om jag måste köpa en likadan bromscylinder som du har. Kan ju klippa den samtidigt.
Ska försöka få tid hos en firma i veckan.

Visst kan vänta. Man kommer säkert på något mer själv. Bra plan med att gå ner lite själv, men det skiter sig som sagt varje gång.
 
Jag köpte en tailtidy på bikeport som jag inte behöver, den kommer från r&g och kostade typ 1400kr. Någon som är sugen på att köpa? Bjud något vettigt
 
Jag var just å kikade på en lätt beg 1100 hos en icke apriliakunnig handlare.
Provade bara att slå igång den efter avsyning.
ABS lampan lös konstant med tändning på och började blinka när man slog igång den??
Körde den ej så vet inte om den hade slocknat.

Kollade abs inställningen och den stog i läge 3, ändrade till läge 2 men samma blink...
Kan ju inte denna maskin å inte säljaren heller.
Är blinket normalt? Tänkte om det blinkar för att varna för att ABS delvis är nedjusterat?
 
De ska väl blinka tills man rullar..min 1100rr gör iaf det.

Även den kanske till salu. Skicka PM om nån råkar vara intresserad. Ca 800 mil.
 
Jag var just å kikade på en lätt beg 1100 hos en icke apriliakunnig handlare.
Provade bara att slå igång den efter avsyning.
ABS lampan lös konstant med tändning på och började blinka när man slog igång den??
Körde den ej så vet inte om den hade slocknat.

Kollade abs inställningen och den stog i läge 3, ändrade till läge 2 men samma blink...
Kan ju inte denna maskin å inte säljaren heller.
Är blinket normalt? Tänkte om det blinkar för att varna för att ABS delvis är nedjusterat?
Som andra skrivit, den blinkar till hojen rullat några meter och slocknar då om systemet registrerar att allt funkar.
 
uploadfromtaptalk1442150083501.jpg
Var och provkörde denna igår. Lite för att se om det var värt att byta upp sig. Men mest bara för att det var kul att prova.

Och visst är den förfinad på alla punkter och en bättre hoj.
Den extra kraften i mellanregistret kändes verkligen. Den powerwheelade på tidigare varv än min -12a. Men på toppen var det ju typ same same!
Skönare att sitta på var den ju också.

Men saknade lite den sportigare känslan då jag tycker att den nya sittställningen var lite för snäll?

Slutsatsen då? Hade jag vart gjord av pengar så kanske jag hade bytt upp mig till en factory. Annars var det inte värt det enligt mig om man redan äger en tuono v4.

Har också alltid tyckt att den nya fronten är snyggare på bild. Den är snygg i verkligheten också. Men kändes väldigt stor?

Massa onödigt babbel. Var bara skönt att man inte blev helt överväldigad och ville byta bort den gule och få ett stort hål i plånboken! :-)
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top