Aprilia Tuono V4

Drivpaket

Tycker den är lite ryckig slapp i drivlinan kedjan är spänd och gasrullen tajtad .

Och vad är det för utväxling standard och vad kör ni med vad är bäst jag funderar på att byta drivpaket.

Drivpaket

Tycker den är lite ryckig slapp i drivlinan kedjan är spänd och gasrullen tajtad .

Och vad är det för utväxling standard och vad kör ni med vad är bäst jag funderar på att byta drivpaket.
Jag kör orginal bak och 15t fram. Men lurar på om man ska gå upp en eller två kugg vak också för att få lite kortare hjulbas igen och ännu busigare karaktär ?

Någon som har lust att pma ett reg nr på en Tuono runt 12? Börjar bli sjukt sugen på att handla en men vill kolla lite försäkringskostnader först.

https://youtu.be/Fzsdwouuy68 nån som vet nåt om denna tuono? Han har ett par filmer till med lägre utväxling och tidigare varvstopp. Trimmad järnet eller rsv4 motor i den? :-S

Hittade vad han gjort. Aprilia superstock kittad är motorn. Det var dyyyrt :-P

Last edited:
Löjligt billig försäkring för prestandan man får.
Hög bränsleförbrukning.
Service kostar som för vilken hoj som helst.
Pris på delar vette fan. Bling är dyrt om du inte vill ha kinakrafs.
Många bakdäck blir det.
Mitt råd: KÖP!

Den drar mycket soppa, men inte så mycket mer än andra prestandahojar. Tex drog min gamla ktm 950 och honda Vtr minst lika mycket. Problemet är snarare att de första årsmodellerna har väldigt liten tank så man får räkna med att tanka var 15:e mil.

Försäkringen är riktigt billig hos Svedea och Bilsport.

Reservdelar kostar väl ungefär som till de flesta hojar, men det kan ta tid att få hem delar från Italien. Med några få undantag verkar de vara bra ihopskruvade och inte strula.

Det är bara att slå till!

Någon som vill köpa min RR-15? Köpt på probike i Juni, gått 400mil. Aldrig stått ute på natten och i väldigt fint skick.

Tuono är världens bästa gathoj men jag åker endast bana och tänkte skaffa en rsv4 istället. Jag kör för fort på gata för att det ska vara hälsosamt helt enkelt.

Hojen finns i Stockholm och är original.

Någon som vill köpa min RR-15? Köpt på probike i Juni, gått 400mil. Aldrig stått ute på natten och i väldigt fint skick.

Tuono är världens bästa gathoj men jag åker endast bana och tänkte skaffa en rsv4 istället. Jag kör för fort på gata för att det ska vara hälsosamt helt enkelt.

Hojen finns i Stockholm och är original.

Hmm, kanske.
Pris?

Fått många pm om vad hojen kostar men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska begära, har inte sett någon begagnad säljas ännu.

Så jag ställer frågan till alla här som ju har bra koll på tuonos. Vad ska en 2015 RR Grå/Svart med 400 mil på mätaren kosta i originalskick?

Fått många pm om vad hojen kostar men jag vet faktiskt inte riktigt vad jag ska begära, har inte sett någon begagnad säljas ännu.

Så jag ställer frågan till alla här som ju har bra koll på tuonos. Vad ska en 2015 RR Grå/Svart med 400 mil på mätaren kosta i originalskick?

Det gick en för 120" i somras, den var nätt och jämnt inkörd.

Undrar om jag kan lära om efter nästan 40 års körande:va
image.jpg[
ATTACH=CONFIG]423572[/ATTACH]

Bifogat

• image.jpg
    image.jpg
    1.1 MB · Visningar: 96
Last edited:
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h