Yamaha cross som äter ventiler till frukost

Dödströtta ventilfjädrar som blir ännu tröttare med lite värme, men det känns långsökt.

Ett drev i kamtransmissionen, troligen på veven då, som flyttar sig. Eftersom märkningen nästan alltid sitter på svänghjulet märks det inte vid ihopmontage.

Ett drev i kamtransmissionen, troligen på veven då, som flyttar sig. Eftersom märkningen nästan alltid sitter på svänghjulet märks det inte vid ihopmontage.

Det är lite åt det hållet jag misstänker, just eftersom det dök upp på en fullt fungerande cross direkt efter det hade pillats på veven.

Och även om jag vill vara lite ödmjuk inför folk som hjälper mig, så vet jag om att toppen har varit i sin ordning, när jag har satt ihop den.

Tog av kåpan och började känna lite på svänghjulet så ploppade kolven ut, fullt med spån i cylindern och nedre halvan av fästet på kolven ligger någonstans i vevhuset.

Såååååå... Jag skiter i den motorn nu :huvet

Tråkigt att höra men nästan väntat. Tyvärr är det många beg 4t crossar som inte fått den servicen som tillverkaren säger.. O till slut är det någon som blir mer eller mindre blåst.

Köp 2T dom e billiga att serva o hålla efter oso är dom mera lättkörda..

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...