"Fordons" väg till Speedster cup 2015

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Gött:) så tråkigt att man måste stå på sig så innihelvete bara. Tänker på alla som bara bugar och bockar och glöms! Hoppas de går bra nu.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Wow. Vid läkarbesöket så fick jag efter lite om och men en remiss till röntgen för magnetkameraundersökning, med uppmaning att ge mig en tid inom en vecka. Nä jag kommer tid och frågar om första bästa tid så får jag svaret "oj, haha jadu.. 3 veckor är tidigaste tiden vi har!"
Därefter läste hon remissen och bad mig vänta.Hon ringde ett samtal till killen som sköter MR och sa något i stil med "Hej. Jag ser att du har 10 minuters lucka ikväll klockan 22. Kan du ta hand om den här killens knä då?" Och han sa JA! :kär

Va sjukt! Att få en magnetkameraundersökning ett par timmar efter besöket hos husläkaren.
Hon var för övrigt imponerad över att jag har klarat mig utan smärtstillande eller sjukskrivning :fakta Däremot visste hon inte vad roadracing var så jag fick inte ens någon möjlighet att stalja på riktigt :rofl "Är det sån där cross som man hoppar med eller?" :brinnerup :glömdet

terracorsa7-770x513.jpg

Jag håller tummarna för att det bara är ovanligt mycket vekhet som lämnar kroppen, och inte nåt som gått sönder. :hihi
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
En erfaren läkare kan diagnostisera knäskador lika bra som en MR.
Ville bara få det lagt på bordet.

Med det sagt så: Krya på dig och det fort!
 

PeteR1

För gammal för att dö ung.
Gick med
30 Aug 2012
Ort
Karlstad
Hoj
600+650+800+1000x2
Här är lördagens Race, man kan skymta Rickard, hojen och rökmolnet i torparn på andra varvet...själv blir jag enligt mig själv avtryckt under gulflagg när jag ska ner i högern efter bakrakan :huvet

Den där första high sidern med föraren på ER-6:an ser inte skönt ut... :3freak
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag håller tummarna för att det bara är ovanligt mycket vekhet som lämnar kroppen, och inte nåt som gått sönder. :hihi

Eller hur. Det blir så omständigt att köra då :crash

En erfaren läkare kan diagnostisera knäskador lika bra som en MR.
Ville bara få det lagt på bordet.

Med det sagt så: Krya på dig och det fort!

Sanning med modifikation va? :) när det är såhär svullet att benet inte gärna böjs, så går man inte in och bryter/rycker/sliter i knäleden. Men i många fall går det säkert att avgöra hyfsat säkert vad det är. Det är Ju inte kärnfysik :lol

Markus, som fick High-sidern, klarade sig jättebra och fick endast väldigt ont i handleden som svullnade upp. Han genomförde dock ett riktigt bra race på söndagen trots svårigheter att koppla! :Bugar
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
01bfa782b0bb0a6171987000ce677bff440ae504ac.jpg

Nu kommer hojen gå fort!! Jag har toktrimmat den genom att rengöra luftfiltret! Det var första gången som jag lossade tanken och plockade ur luftfiltret, och som alla vet så är det något speciellt med första gången :kär

01916e7cc206733d65c52852bef4092a8e1fbd03a5.jpg

Se så mycket smuts och skit det är! Det är som en kloak :zpy
Men efter K&N egna fancy fancy rengöringsspray så blev den som ny igen!

01ec33c4590efc45e89fa6f4d001b7feca97f4466f.jpg

Bara den får torka ordentligt.
01332ae1113d4957a02200965e78bd1db5d8efe0c0.jpg

Riktigt ordentligt.
01db81920b1734d4920c3a5b46fa6339c8755d8187.jpg

Därefter fick filtret ett fint rött lager med luftfilterolja och återmonterades efter 20 minuter :kär

01e030c59f43c0dd8d5826818d6f1919aea99c888f.jpg

SNART ÄR DET RACE!!! Fast först är det Filip backlund trackdays den 9-10 juli samt Seva Racing 13-14 juli. Idag kommer jag få svar från magnetkameraundersökningen också :) Benet är lite klurigt att ha att göra med, men märkena blir mindre och mindre iaf! :banana

Namnlös.jpg
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Snygge ben hörru;) Tur att du slipper visa dem i denna kyla:rofl

Det finns vass och högt gräs av en anledning :fakta
Jag besökte ortopedakuten nyss och fick ett preliminärt besked om att korsbandet är av. De ar hyfsat säkra på det men ville avvakta med ett definitivt besked tills MR-bilderna kommer i början av nästa vecka.

Det betyder att jag måste hålla mig på hjulen i 12 veckor typ :lol :crash
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Det finns vass och högt gräs av en anledning :fakta
Jag besökte ortopedakuten nyss och fick ett preliminärt besked om att korsbandet är av. De ar hyfsat säkra på det men ville avvakta med ett definitivt besked tills MR-bilderna kommer i början av nästa vecka.

Det betyder att jag måste hålla mig på hjulen i 12 veckor typ :lol :crash

Mozz har väl lite tveksamma korsband han med. :hihi
Då är det väl bara att bestämma dig för om du ska åtgärda skadan eller leva utan dem isf...
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Mozz har väl lite tveksamma korsband han med. :hihi
Då är det väl bara att bestämma dig för om du ska åtgärda skadan eller leva utan dem isf...

Jag behåller gärna mina fina korsband. De kan nog komma till användning ganska ofta!
 

FSN

Sporthojsnörd
Gick med
10 May 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Monster 696 -10
Jag behåller gärna mina fina korsband. De kan nog komma till användning ganska ofta!

Dina fina korsband är rökta. Nu blir det nya från E-bay. Hur mycket dom än gullar med ditt knä så blir det sällan som det var.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Dina fina korsband är rökta. Nu blir det nya från E-bay. Hur mycket dom än gullar med ditt knä så blir det sällan som det var.

Jag är lyckligt lottad som utöver en sport där jag sitter ned (vilken extremsport va :rofl ). Alltså bör jag kunna avvara korsbanden i så fall! Jag får investera i en dekalkittad rullstol i coolfiber helt enkelt!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag är lyckligt lottad som utöver en sport där jag sitter ned (vilken extremsport va :rofl ). Alltså bör jag kunna avvara korsbanden i så fall! Jag får investera i en dekalkittad rullstol i coolfiber helt enkelt!

Coolfiberrullarna kostar sådär 70k. :p MEn du kan få låna min lättmetallsdito? :hihi :fakta
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Det finns vass och högt gräs av en anledning :fakta
Jag besökte ortopedakuten nyss och fick ett preliminärt besked om att korsbandet är av. De ar hyfsat säkra på det men ville avvakta med ett definitivt besked tills MR-bilderna kommer i början av nästa vecka.

Det betyder att jag måste hålla mig på hjulen i 12 veckor typ :lol :crash

Haha tur de finns vass:D

Va fan!? Linden favoriserad ett nyckelben, äh korsband är mycke manligare att rejsa med! Nått att berätta för barnbarnen, dock med bättre resultat;) Som bara blir bättre och bättre med åren! :7peta

Intressant, tolv v.. Tror du de går?
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Haha tur de finns vass:D

Va fan!? Linden favoriserad ett nyckelben, äh korsband är mycke manligare att rejsa med! Nått att berätta för barnbarnen, dock med bättre resultat;) Som bara blir bättre och bättre med åren! :7peta

Intressant, tolv v.. Tror du de går?
Hmm, jadu.. 12 veckor är låååång tid! Redan på torsdag ska jag köra på Mantorp under Filip Backlund-dagarna och då är det spöregn på schemat :crash

Jag vågar inte lova att jag håller mig på hjulen, men jag är inte övertygad om att jag faller heller. Man skulle kunna säga att jag inte har en jäkla aning om nått! :lol

För övrigt så tog inte KTM min avbrutna kylarvinge som garanti. De menade att det var den auktoriserade verkstaden som är ansvarig eftersom de hade demonterat (och återmonterat) vingen korrekt. Märkligt att de ens kan skylla ifrån sig så. Nu står Funbike med en kylarvinge och dekalkit som de inte ens får ersättning för.
Tråkigt!

För min del blir det till att spara ihop till kolfibervingar. Det ger ju iaf lite extra utrymme för dekaler :)
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Mantorp och Filip Backlund Track day!

Det blev inte många pass körda alls under två dagar. Däremot så tog jag chansen att testa på riktig regnkörning med de fina regndäcken som jag köpte av He rik för ett tag sedan! Första gången någonsin och jäklar va jag trivdes! Vilket fäste! Att köra med knäskrap utan att hänga ut överdrivet mycket gick fint och enda gången jag fick ett släpp var i snabbhögern innan knixen för rakan. Men där kasade däcket utåt. Ungefär som på filmen längre ned i inlägget :) depå -och stugkompisen låg bakom och han körde på 1.41-tider. Jag har ingen aning om hur långsamt det är i med regndäck men det var första gången jag körde på Mantorp så jag kände mig helt klart nöjd. Det viktiga är inte varvtiden, det är att vara före alla andra! ;)

Dagen efter så var vädret ett rent skämt. Det var hyfsat torrt på banan, men det småregnade hela tiden och blåste blött! Alldeles för blött för slicks, men troligtvis för torrt för regndäcken. Hopplöst! Till slut tröttnade jag och vid ett litet uppehåll där banan såg halvtorr ut så for vi iväg. Tyvärr kom jag inte ens ett varv innan vattnet bet ifrån. Det gick visst inte att köra med slicks i det blöta på bara ren vilja!
Det här är den absolut mjukaste lowsidern jag har varit med om, benet mår inte sämre heller och hojen klarade sig fint den också. Jag märkte dock senare att det hade blivit ett litet hål i skinnstället och i höger handske. Men det var inte värre än att jag fick åka och köpa ett nytt (racing)ställ och nya handskar hos Ragnar i Västerås! Jag la även en beställning på ett riktigt styre och kolfibervingar. Sånadära som inte går av pga fartvinden :3freak



mantorp varvtid.jpg

Nu är den här varvtiden tagen med en app i mobilen så det kan säkert vara + en halv sekund som diffar gentemot en transponder, men det är inte så noga. Jag får vara nöjd med att köra 1,27,85 efter totalt 2 torra körpass på banan!

Härnäst väntar två dagar med Seva racing på Gelleråsen! Fy fan va kul det ska bli! Syns vi där? SNART ÄR DET RACE IGEN!! :kär
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Regndäck är kul, tills man gått av några gånger och inser vad nära det är hela tiden....... :D
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top