Aprilia Tuono V4

Jobbat inser att det blir tjatigt och just därför jag skriver att det är nörderi över det vanliga och inte kommer ändra några varvtider överhuvudtaget.
Varvtider som jag förövrigt inte mäter, äger ingen laptimer. Och är långt ifrån nån racingförare.
Dock återstår samma sak att jag var mer nöjd med min sd990.
Men jag har köpt en hoj som världen lovordar, och det är den hojen jag vill ha, men är inte där.
 
Last edited:
Inte konstigt alls, om du gillar motard-aktigt beteende bättre än sporthojsliknande. :)

Jag gillar till viss del den äldre generationen Tuono jag har nu med twin bättre än 1a generationen Tuono med V4.
 
Last edited:
Hjälp!
Bakbromsen slutade fungera idag. Jag gissar att jag inte drog åt nya banjobolten så bromsvätskan pyste ut. Men nu har jag öppnat master cylindern bak och vätskan är där men den vill inte pumpa vidare. Någon som har något tips?
 
Trotsade blåsten idag och tog med tjejen på hennes första riktiga åktur med Tuonon!
Blev en sväng till orust med rostbiff i väskan och en glass som efterrätt.

Det gick rätt bra att skjutsa på den tycker jag. Tjejen klagade lite över ont i rumpan. Hon är 180 och får lite väl snäv benvinkel.

Skjutsar ni på era?

20150707_143354.jpgSka nog införskaffa nån slags dyna till henne så det blir mjukare ifall vi ska på fler turer. Rätt skönt att köra på Street läget när man har någon bak på. Blir inte alls lika ryckigt.
 
Min fru lackade på mig för jag sålde min Tv4-12 innan hon ens åkt med. Däremot åkte min 7 åriga dotter med en del, med hennes 134 cm klagade hon aldrig.

Tror miniatyrsadeln på Factoryn kommer tilltala dem mkt :)
 
Kul att det bara finns 2st begagnade tuonos på blocket. Och båda säljarna har stavat fel (touno). Tror dom hade fått fler träffar och fått sålt dom om det rättades till :-P
 
Första gången på Rudskogen, tog ett tag att hitta runt, men vilken grym bana.
Som Stanko sa, grym tisdag med några tråkiga vurpor i gruppen så körtiden var klen till en början.
Fick ett torrt pass på onsdagen.
Coolt med 5 Tuonos i samma depå!
 
Banan är hur fräck som helst, fast svår i början. Blandade ihop två kurvor speciellt och spårvalen i dessa blev ju lite knas emellanåt :)
Hårda inbromsningar i brant nedförslut följt av hårnålar uppförs.
Ja, jag blev mer vän med hojen. Släppte på fjädern bak och mjukade upp fjädringen. Den var verkligen inställd stenhårt. Fram ställde jag på förspänningen nästan till max.
På tisdag fällde först och främst att hitta på banan innan jag vågade att stå på, men mot slutet gick det hyfsat.
Onsdag bjöd på REGN, tom inställda pass.
Mest sladdandes i gångfart. Har aldrig hängt så mycket i 30kmh :)
Sista passet dock var torrt och var som en orgasm. Hojen kändes riktigt skön och ju hårdare jag körde desto mer levererar den.
Skruvade på fjädringen snabbt måndag kväll och justerade inget mer sen, vilket säker går att göra bättre, men stor skillnad blev det.
I dig it!
 
Hehehe bra blev det till slut. Tack för sällskapet och två roliga dagar. Vi får göra om det.
 
Last edited:
Trevligt å träffa lite fler tuono fans!
Vi får väl försöka ordna nån körning tillsammans vi som bor i eller nära göteborg!
/ jocke
 
Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...

Vilken otrolig comeback!

Spanjoren Marc Marquez full...

Indian slår rekord på Bonneville Salt Flats

Ända sedan INDIAN MOTORCYCL...

Nya Ducati Panigale V4 R

Ducati har nu lanserat nya ...

Eldrivna Honda WN7

Honda WN7 Honda har pres...

Stark Varg EX, en smygande ninja!

Nu har jag och Varg EX hunn...

BMW presenterar Vision CE

I samband med IAA Mobility ...

Back
Top