BJN
Avliden medlem
Flytta till taiwan och lära dom rörstandarder?
Tillverka EMGO adapters med ordentlig passformJag skulle gärna byta ut skräpet som kom med mot något i rostfritt med bra passning!
Där ser du Twintorsk. Det är bara att välja.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Flytta till taiwan och lära dom rörstandarder?
Tillverka EMGO adapters med ordentlig passformJag skulle gärna byta ut skräpet som kom med mot något i rostfritt med bra passning!
Någon som har tips på vilken stoppning man bör använda? Hittar en hel del varianter - lös ull, mattor m.m. i olika utföranden.
Någon som har tips på vilken stoppning man bör använda? Hittar en hel del varianter - lös ull, mattor m.m. i olika utföranden.
Några från TOMCC-Melardalen kommer att köra Griprallyt på Kristi Flygare. http://goto.glocalnet.net/nmck/griprally.html
10.00 vid OK vid Sigtunarondellen i Gnesta brukar det vara avfärd oavsett väder, vi kör ju Brittiskt!
Har du tid i morgon kan du komma förbi Bishop Arms St Eriksgatan 115 där det samlas Trajaåkare mellan 18 och 20...
Ja, kanske blir så illa tvungen att sätta mig om kvällarna och svetsa adaptrar för det verkar som att jag åker på att biffa upp fjädringen fram på hojen.. släppte förspänningen fram och ökade den bak och då ser ni, då fick jag ett hjältemodigt vobbel redan i 130 över älvsborgsbron.Där ser du Twintorsk. Det är bara att välja.![]()
Jag har inte anmält mig, men jag har funderat på det.
Ja, kanske blir så illa tvungen att sätta mig om kvällarna och svetsa adaptrar för det verkar som att jag åker på att biffa upp fjädringen fram på hojen.. släppte förspänningen fram och ökade den bak och då ser ni, då fick jag ett hjältemodigt vobbel redan i 130 över älvsborgsbron.
Löste det med att släppa på gasen och vräka på igen.. suck.
Motorn som drar som ett as nu när jag förlängt luftfiltren med cirkus 50mm...
Funderar på dessa själv men kommer inte att röra gaffeln innan den börjar läcka igen. Då blir det helrenovering med nya innerben, glidlagring och ett par Bitubo cartrridge. Att jag väljer Bitubo istället för Andreani är bara för att då slipper man svarva som jag inte kan göra själv.
Aha, måste man svarva för Andreanis Öhlins-kit? Då får det nog stå Bitubo på önskelistan istället, annars så blir det för komplicerat idagsläget.![]()
Jag har en tråd på TRAT om AÖ-kitet..även beskrivet tidigare i denna tråden..svarvningen är enkel och tar 10 min för en supportsvarvare..dykröret minskas med 1-2 mm i nederkant och innanmätet tas ut. Det är allt.
OBS! med bitubo har du bara förspänning, med AÖ har du hela paketet, dvs förspänning, kompression, retur! AÖ är ett betydligt bättre val till ungefär samma pris!
http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/213678-cartridge-kit.html
Jag har en tråd på TRAT om AÖ-kitet..även beskrivet tidigare i denna tråden..svarvningen är enkel och tar 10 min för en supportsvarvare..dykröret minskas med 1-2 mm i nederkant och innanmätet tas ut. Det är allt.
OBS! med bitubo har du bara förspänning, med AÖ har du hela paketet, dvs förspänning, kompression, retur! AÖ är ett betydligt bättre val till ungefär samma pris!
http://www.triumphrat.net/twins-technical-talk/213678-cartridge-kit.html
Jättekul att du inte lämnar tråden thruxtonerich!
Du har säkert helt rätt, det tvivlar jag inte en sekund på, fast mitt mål om/när det nu blir något, är bara att få till en modernare cartridgegaffel utan en massa lösa smådelar. Inställningar av kompression och retur överstiger min förmåga. Kan jag ställa förspänningen och få rätt häng så är jag rätt nöjd. Sen kanske AÖ har andra plus jämfört med med Bitubo. Har det kitet det så kan det ju vara värt att låta någon göra det där lilla svarvjobbet. Prisskillnaden är ju som du säger inte jättestor. Fast precis som för Alikzus är det här för mig inget superaktuellt projekt. Dock alltid kul att flumma lite om framtiden.
Fast närmsta framtiden vill jag nog flumma mer om "TMax style". D v s kör så det ryker eller kör i a f. Säger jag fel nu TMax?
Billigaste och snabbaste lösningen enligt internets visdom som jag konsulterat nu på lunchen verkar vara att slänga Avondäcket jag har på fram så långt jag bara orkar och kränga på ett som matchar bakdäcket bättre. Och fylla med handpumpad fjäll-luft såklart.
Ett Dunlop Roadsmart handpumpat löser nog många problem. Testa! Brittiskt så det räcker är det också.
Inte för att det är något fel på däcket i fråga,men brittiskt skulle jag väl inte kalla det:
"Dunlop is a brand of tyres owned by Goodyear Tire and Rubber Company subsidiaries in North America, Australia and Europe." - saxat från Wikipedia, 2015-05-08
Här kommer facit! http://sv.wikipedia.org/wiki/John_Boyd_Dunlop![]()
|
|
GGN 2025, värsta hittills !
Conny Bohlin, VD för Nordic... |
|
|
Bildsvep – GGN 2025
På plats i depån på årets G... |
|
|
Wunderlich vindavvisande väskor
Pressrelease om nyhet från ... |
|
|
GGN Shakedown – Stark Varg EX!
MysEnduro i Laxå I sönda... |
|
|
Bike nr 10 lämnad till tryck!
Nästa nummer av Bike är som... |
|
|
Missa inte Katalogen 2026!
Stora Motorcykel... |
|
|
Flera stora stjärnor till 2025 års Gotland Grand National!
David Knight, Ducati Åre... |
|
|
Ny Brutale från MV Agusta
Italienska motorcykeltillve... |
|
Indian Motorcycles bryter sig loss
Screenshot Polaris Inc h... |
|
|
|
YAMAHA TRACER 7 OCH TRACER 7 GT Y-AMT
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |